Kızlar merhaba, 1 yaşını geçen bebeklerinize bir gün içinde neler yediriyorsunuz? Zaten emiyor diye katı gıda konusunda ihmalkar mı davranıyorum acaba diye takıldı aklıma.
Normal kendi yediklernzden daha az tuzlu daha aZ baharatlı daha az yağlı olacak şekilde yedireblrsnz bazen hiç iştahı olmuyor bakla, sebze çorbalları yapıyorum bazen yoğurtlu bazen salçalı bnm kıızm et ve tavuk asla yemiyor ya balık seviyor maşallah ama et tavuk direkt öğürüyor o yüzden veremiyorum bide yumurta asla yemiyor hiç bir şklde bnm 15 buçuk aylık ama bir yaşından sonra katı gıda anne sütünden daha çok verilmeli anne sütü almaya devam eden bebek zaten aç kalmaz ama normal yemek kahvaltık yiyorsa anne sütünün yanı sıra sorun yok ara öğün olarak da bazen muzu armudu elmayı eline veriyorum kendi biraz yiyor geri kalanını atıyor bnde püre yapıp veriyorum bazen kahvaltıdan bi iki saat sonra muz tahin ceviz karışımı veriyorum vs vs
Katı gıdanın anne sütüne göre daha fazla verilmesi gerektiği şartını bilmiyordum o yüzden nasıl olsa emiyor rahatlığı vardı bende
salça giren hiçbir şeyi yemiyor çıkarıyor hemen, bizim yemeklerimizden dediğiniz şekilde vermeye çalışıyorum. Düzenli olan tek şey günde 1 yumurta ve yanında meyve, gün içinde yine 1 porsiyon meyve kesin yediriyorum. Bazen akşamları ona tavuk, balık pişiriyorum ama kahvaltı dışındaki öğünleri genelde anne sütü ile geçiyor ![]()
Maşallah güzel bir düzen tutturmuşsunuz. Bizim de bazı günler yemek istemeyip emerek geçirdiği oluyor. Ama anladığım kadarıyla katı gıdayla beslenme açısından yetersiz kalıyorum biraz üzerine düşmem lazım.
Bizimki sabah kahvaltidan sonra akşam da uyumadan önce 180 ml mama içiyor onun dışında full ek gıda yiyor artık, sabah kesin yumurtalı bir kahvaltı, arkasından mama, sabah uykusu, meyve(elma-prtakal-muz), öğlen çorba, ara öğün yoğurt, tekrar meyve, yemek (ne yiyorsak), meyve, mama sonrasında da uyku.Bizim rutin genel olarak bu şekilde![]()
Benim kızım yumurta hiç yemiyor, o yüzden genelde bizim de düzgün kahvaltı yapmıyor tam tersine. Hemen öğürüyor yumurta peynir verirsem. Gece sık sık uyanıp emiyor ama doyumluk değil asla. Sabah ilk önce 150 ml mama içiyor. Bir kere uyuyup uyandıktan sonra patatesli yumurta vs deniyorum kahvaltı türü şeyler deniyorum ama yemiyor. Zeytin, domates ve ekmek biraz yiyor. Pankek de bazen yapıyorum. Kıymalı veya tavuklu şehriye çorbası deneyebilirsiniz, ben makarna lütfenin sebzeli kuskusunu almıştım onunla birlikte kıymayı ve az salçayı kavurup içine nane atıyorum. Bol taneli bir çorba oluyor aş gibi, öyle çok severek yiyor mesela. Aynı şekilde tavuklusunu da yapıyorum normal şehriye ile de yapıyorum. Sadece bu tarz çorbaları yiyor doğru düzgün yemek yediremiyorum ben de. Bir de köfte hazırladım ben çift çekilmiş kuzu kıyma ile köfte yapıp şekillendirip buzluğa attım yiyeceği kadar çıkarıp pişiriyorum yanında makarna ile yoğurt. Geçen gün haşlanmış brokoli ve havuç verdim eline kendisi yedi, köfteyle birlikte de verilebilir. Ben yemediği zaman onu kucağıma oturtup kendim yemeye başlıyorum. O da alıp yesin diye diğer elime de bir parça koyuyorum, ben yerken görünce birden yemeye başlıyor. Tabi sevdiği veya merak ettiği bir şey olursa
olmazsa elimden alıp yere atıyor ![]()
Ben epey oldu düzenli biz gibi beslendiriyorum kahvaltıda 1 yumurta ya kırılmış ya haşlanmış minik ekmekle yediriyorum kırılmış daha çok sevdiği için bazen peynir eziyorum içine öyle yediriyorum yerse ara öğün meyve ya da ezilmiş kuruyemislerden ben yerken istiyor çünkü sonra gunduz uykusuna geçiş yapiyoruz öğlen saatlerinde verimli uyku kaylule uykusu yaptırıyorum yetişkinler gibi
uyanınca çorba içine doğranmış ekmek tarhana çorbası seviyor kıymalı onu yediriyorum besleyiciligi yüksek ve en cok onu seviyor corbalardan o yüzden cogu zaman onu veriyorum yine ara öğün muz seviyor yarım muz bi müddet sonra da kek veriyorum ondan sonra bizim de akşam yemeği saatimizde beraber yiyoruz yemekte ne varsa sulu yemek çeşitleri az pilav seviyor genelde pilav türleri kabızlık yaptığı için pek verilmemeli ama bol su verdiğim için bi sorun yaşamadık köfte tavuk patates kabak havuclu yemekler ediyorum sulu kıvamda ve her zaman akşam yemeğini yoğurtla veriyorum akşam çayımızda da yine bizle bebe bisküvisi bi kac tane ya da meyvelerden , kuru üzüm ve çok sevdiği çubuk krakar yiyor bir ya da 2 tane bazen de çay saatinde bisey vermeyip irmikli muzlu ya da bisküvi muzlu ezip veriyorum sütlaç da bazen veriyorum seviyor uyuyor 9 da zaten en son 12 de 120 lik bi mama iciyor o rahat biz rahat
@TülayOzan @Şeyma.A @Zehra @Nurr @Rana Teşekkür ederim kızlar, maşallah yemek rutinleriniz çok güzelmiş. Bana da fikir oldu. Bebeğim iştahsızlık bir bebek değil ama emmesine güvenerek ben biraz relax davranıyordum öğünler konusunda. Daha çok üzerine düşücem artık
sağ olun iyi ki varsınız ![]()
![]()
![]()
Rica ederiim sağlıkla büyütün inşallah ![]()
![]()
Keşke yese benimkide memeye guvenenlerden iyice aç birakirsam az bişey yiyo onun harici hiç bir şey yemiyor tukuruyo genelde ben yinede ona özelikle bsiey hazırlamiyorim artık biz ne yersek teklif ediyorum bı çay kaşığı da olsa ne yese kar diyom yemek yiyen bebeklere çok ozeniyorum böyle yememeye devam ederse yaz tatilinde kesmeyi planlıyorum 18.20 ay arasında
Aç bırakmak gerekiyor bana hemşire öyle söyledi bide gece sık emen bebek gündüz yemez demişti sabah karşı emzirme dedi kahvaltı için ama laftan anlamıyor bende çok takıyorum kafama ama yemeyince yemiyorlar kanda verdik kansizlik çıktı ilaç kullaniyoruz bakalım faydası olursa yoksa memeden kesicem gibi ortanca kızımda öyleydi 15 ay hep Emdi hiç bir şey yemedi verirken kusardi redderdi bende bikmistim bi anda karar verip kestim sonra herşeyi yedi gecede kalkmadi
Gunde iki kere mama iciyo ogle uykusu ve gece uykusunda sabah kahvalti bitane yumurta yaninda ne olursa artik. Gunduz corba sonrasinda kefir iciyo aksamda biz ne yersek ondan yiyo
Ek gıdada kendimi yetersiz hissediyorum şu zamanda ete tavuğa güven olmuyor vermiyorum o yüzden sürekli sebze akşam yine bisekilde ayaklanıyor ama sabah kahvtida ne versem diye sürekli zorlanıyorum dr bide diyor ki kendi yemeğe alışsın 1 yaşında olucak 6ocakfa nasıl alışmak bu ayda çocuk
@İlay Tamamen sıvı beslenmiyor, sıvı ağırlıklı besleniyor. Sabah uyanınca emiyor, bir-bir buçuk saat sonra 1 yumurta+ 1 meyve+ 2 zeytin veriyorum. Öğlen emip uyuyor, uyandığında yoğurt+kek+incir veriyorum sonra yine emiyor. Akşam ya bizimle yiyor, ya ona ayrıca tavuk, et veya balık pişirmiş oluyorum, yahut yemezse yine emip 19:30da uyuyor. Akşam öğünü kahvaltı gibi hergün düzenli olmuyor. Beslenmesinde yetersizlik olduğunu farkettim aslında ama anne sütü alıyor diye çok üstüne düşmedim. Şu tabloda öğlen ve akşam öğünlerini atlamamaya özen göstermem gerekiyor. Bebeğim iştahsız değil de ben biraz ihmal ettim bu konuyu.
Kendi yemeye döke saça alışıyorlar ya başka çaresi yok. Mama sandalyesinin altına sofra bezi seriyorum. 9- 10 aylıkken ağzına vereceğim lokmaları tek tek önüne koyuyordum kuş besler gibi
alıp alıp Ağzına atıyordu. Alıştıkça tabağı önüne koydum, bir lokmayı ağzina atıyor birini aşağı atıyor öyle yiyor. Şimdilerde de kaşıkla yemeye çalışıyor. Biraz döküp saçmasına razı olmak lazım.
Haklısınız üzerine düştükçe daha fazla yiyecektir inşallah. Hepimize kolaylıklar dilerim ![]()
