Bebeklere 6. Ayda ve bir yaşında göz muayenesi yapılmalı diye duydum kızım haftaya dokuz aylık olacak ama hiç göz muayenesi yaptırmadım bir yaşından önce yaptıran var mı ne zaman yaptırdınız ya da yapılmalı mı? ![]()
2 aylıkken yapıldı, 2. Kontrol için 4 aylık olduğunda çağırdılar ama birşeyi olmadığını düşündüğüm için goturmedim.. Doğumdan sonra doktorumuz kontroller konusunda bilgilendirirken 2. Ay diye söylemişti.Tabi ki yapılmalı da alanında uzman kişiler 1 defa da olsa görmeli, anne-babalarin da bazı şeyler gözünden kaçabilir.
1 yasında goz muanesi var dedi doktor 14 aylğiz henuz bende yaptrmadim goz muanesini
2 aylıkken olduğunu bilmiyordum doğduğunda yapıldı birde rutin kontrollerde doktoru normal gözlerine bakıyor ama evet benim farketmediğim bir şey olabilir diye düşündüm bende
Bu aralar gözlerini kısıyor ama oyun gibi mi bir sıkıntı mı var anlayamadım o yüzden randevu aldım haftaya yoksa ben de bir yaşında götürürüm diyordum
Ben 3 aylıktı yaptırdığımız 1 yaşında atekrar yapılacak kızım 5 yaşında onu da 3 aylık ve 1 yaşında yaptırmıştır daha sonra sene de muayene demişlerdi şimdi 6 ayda yaptırıyoruz kızama (eşim ve bende astigmat +miyop) var o yüzden doktorumuz sıkı takibe aldı eğer sizlerde de varsa doktorunuz kontrollere çağıracaktır (astigmat genetik geçişli olabilirmiş erken tanı ve tedavi amaçlı çağırıyorum dedi doktorumuz bize)
3veya 4 aylikken goturduk göz muanesine . 9 aylikta bir daha vardidaha götürmedi.
Bize 3ile 6ay arasında dedi doktor bn 10aylıktı götürdüm ama ilaçlı baktılar kızım bayağı ağladı. Miyop olabilir ileride dedi ki bizim ailede var genetik olarak birde 2yaşı için gelirsiniz şimdilik problem yok dedi bnce bir yaşına yakın götür ve düzgün bir doktor seçin bebek dilinden anlasın bizim götürdüğümüz alanında iyidi ama ağlıyor göremiyorum diyor bna ne yaptm bebek ağlama diyince duyuyor sanki
Bizede 3 yasta getir dedi kzimin gozleri kasiniyodu 8 aylikken goturidm alerji olmus bi sknti yok dedi
6 ay kontrolunde doktor yönlendirmişti baktırdık biz bu sıkıntı çıkmadı şükür yaşında tekrar baktiracam 6 ayda bir bakılabilir dedi doktor
Bı damla damlatmisti sonra 15 20 dk bekle getir dedi göz bebeğinin içindeki siyah kocaman olmuştu kedi gözü gibi öyle muayene etmişti bizi
Evet doğru genetikte de olabilir bu haftasonu gideceğiz bakalım ne diyecek doktor
Herkes 3 , 4 aylıkken götürmüş galiba inşallah geç kalmamışımdır
Evet özellikle sordum çocuk için ayrı bir doktor var mı diye ama yaş sınırı yok dediler her alanda özellikle çocuklar için doktor çok önemli gerçekten
Yaa ağladı mı peki ilaçlı olmasından korkuyorum açıkcası ne tepki verir bilmiyorum çünkü
Benim kızımda bu ara gözlerini kısıyor sürekli o yüzden götürmek istedim bazen bana bakarken de biz uzağı falan göremeyince kısarız ya aynı o şekil yapıyor
Birsey olmaz canım.
Zaten bizde çok birsey yapmadı doktor.
Cizgili filim açıp göz takibi yapmıştı.
Aa iyiymiş teşekkür ederim ![]()
5 aylıkken yaptırmıştım gerekte yokmuş. Doğru düzgün bişey söylemedi bu zamanda anlamak zor olur 1 yaşında getir dedi. Geçen günde devlet Hastanesi’nde doktora sordum 17 aylık bebeğimi getireyimmi diye oda çok sağlıklı olmaz ölçüm yinede getirmek istiyorsan getir dedi. Ailede genetik olarak bi göz problemi varsa şimdi götür yoksa 1 yaşını bekle bence.
Rica ederim canim![]()