1 yaş üstü ekran izletme

Sadece tv izletiyorum başka şklde asla rahat bırakmıyor gece uyutmuyor sabaha kadar bnde tek başımayım bazen çok yorgun olduğum zmn sabah tv acıyorum bi saatliğine uyuyorum ama çok vicdan azabı çekiyorum onu tv başına bırakıp uyudğum için aynı odadayız kapıyıda kapatıyorum yanına oyuncaklarını da koyuyorum karnını doyurduk tan sonra dinlenmek için biraz uyuyorum acıkçacsı ama tv de hep çocuk ilahileri esmaü’l hüsna elif Ba onlaru açıyorum çizgi film değl ama yanliş mı sizce

Bir şeyin yanlış olup olmadığını en iyi siz bilirsiniz kendinizi suçlamayın eğer destek veren yoksa bizde makina değiliz 24 saat kapsayan bir iş annelik ev hanımları eş olmak bir kaç farklı rol oynuyoruz ve aşırı yorucu . Benim kızım 9 aylık ve duran bir bebek değil çok inatçı bende tv açıyorum kukuli vs falan toplu ortamlarda bazen burnumdan gelir. Yani bizler de çizgi film ile büyüdük. Bence kendinizi suçlamayın :heart: olur

Uykusuzluk çok zor haklısınız… Ama onun ekran bağımlılığı inanın daha da zor olacak. İleride ekransiz yemek yemeyecek. Sakinleşmeyecek. O direndikçe siz yeter ki ağlamasın, sussun ve yesin diye açacaksınız. Evde , arabada, hastanede, misafirlikte… Sonu gelmiyor bunun. En başından ekranı kesmek zorundayız. Ben sadece şarkı açardım siyah ekranda. Uzun yolculukta ve hastanede mecbur kaldım 10 15 dk açtım videosunu da izledi. Alismaz bir iki günde dedim de alıştı. :unamused_face: Telefonu gördükçe ağlamaya başladı, sinirle kendini atmaya başladı vermedikçe. Görüntülü görüşmede sıkıntı yok deniyor genelde kısa ve etkileşimli olduğu için ama ona da sınır getirdim telefon gördükçe deliriyor çünkü. 1 aydır babasından uzaktayiz annemdeyim ama her gün görüştürmüyorum. Belki 3 güne 1 görüyor. Onda da yine ayni telefonu eline alıp kaçmak istiyor. Almaya çalışınca ağlıyor. Eline yeni bir şey vermeden asla alamiyorum. Isırmaya bile kalkiyor. Yeni oyuncaklar alıyorum, hava iyiyse dışarıdayız, parktayiz. Ya da misafirliğe gidiyoruz. Algısını, ilgisini değiştiriyorum. Bakın ben günde 5 dk bile şarkı dinletmekle bunu yapıyorum. Belki 1 günde 1 dklık 2 bebek şarkısı da izlemiştir o kadar. Bununla hırçınlaştı sadece.

Kendimizden önce onları düşünmek zorundayız daha hastalık boyutuna girmedim. Bu kadar erken ekran ileride çok sorun getiriyor yorumlarda hep okuyorum tedavi alanları daha 3 yaşında 4 yaşında çocuklar psikiyatriye gidiyor. Yazık değil mi çocuklarımıza? Emeklerimize? Zamanımıza? Ne yapıp edip başka bir çaresini bulmak zorundasınız siz de. Bu durumdan rahatsizsaniz…

Benim kizimdada kalcasinda aparat takiliydi surekli ana kucaginda oturdu 2. Aydan 6. Aya kadar doktor gerekirse ekran göster durmasi için dedi ekranada alişdi cunki hep oturuyo cocuk durmuyodu. Bu ayin sonunda yasina giricek 6. Ayda ekrani gostermemeye calisdik ama alisdi artik simdi birinin elinde tel gorsun hemen aliyo istiyo tv kapaliyken donup donup bakiyo acmamizi istiyo ekran dikkat eksikligi yapuyo bi sure sonra sizi duymuyo oraya odaklaniyo. Yanliz cocuk buyutmek zor desteksiz. Uyku olmayincada sinirli oluyo insan . Ama en azindan o 1 saat disinda bence gun icinde gostermeyin

Ben de telefon konusunda biraz katıyım, hiç telefondan bir şey açıp izletmedim. O yüzden de telefonu görse bile bir iki kere almaya çalışır sonra pes eder hiç diretmez. Tv yi de ben de gece hiç uyuyamadıysam sabah biraz açıp izletiyorum. Trt çocuk açıyorum ama öyle çok uzun süreler değil. Oyuncaklarıyla oynasın diye bırakıp biraz uyumaya çalışıyorum gün içinde en fazla 20 dk izliyordur çizgi film. Bu kadar izlemesinde ben sorun görmüyorum ama telefona alıştırmak hiç istemiyorum. Çok şükür dışarda filan da hiç vermedim sürekli başka şeylerle oyaladım oyuncak verdim eline. Kurabiye verdim, e bebekte humm marka kurabiyeler var onlar dışarda çok işe yarıyor. 1 yaşına girmesine 1 hafta kaldı, belki şimdi daha zorlaşacak ama kararlıyım bu konuda. Telefondan tabletten bir şey izlendiğini anlamasını istemiyorum hiç.

Tabi ki her çocuk farklı, bazıları daha hareketli daha hırçın olabiliyor baş edemeyebilirsiniz bu konuda bence kendinizi kötü hissetmeyin.

Maalesef destek olan yok eşim on iki saat ağir işte çalışıyo eve çok yorgun geliyor sabah erken çıkıyo o yüzden kızım gece kalktımı artık uyumuyo diye eşimi diğer odaya gönderiyorum bir de çok horluyo gündüz de tekiz kimse yok sadece sabahları açıyorum gün içinde ben nerdeysem o orda peşinde bide acil bi işim olsa tv acarım o kadar telefon hiç vermiyorum ama cidden aşırı yoruluyorum mecbur olmasam vermem bu ara taşınma hzrloğı içindeym bide zor oluyor

Bnde telefon vermiyorum ama çok zor durumda kalınca tv açıyorum mecbur dışarda fln da hep peşmde oyalanacak başka şeyler veryorum

Yemek yedirirken tv yi açmam alışmasın diye telefon da hiç vermem dışarda başka şklde oyalarım oyun vs oynarım mümkün olduğunca ama uykuszlğm ağır basınca mecbur açıyorum sabahları ne kadar alışmasa o kadar iyi ama insanız bizde o an elinden başka bir şey gelmiyor maalesef destek olan kimsede olmayınca

Siz bilirsiniz. İnşallah bir sıkıntı olmaz ama görüyorum sıkıntı çekenleri. Öğretmenim ve ileriki yaşlarda daha kötü oluyor bu durum hele ki büyüyünce. Öğrencilerimden biliyorum. Daha okul çağına çok var demeyin bence. Çocuk sizin en nihayetinde tabiki.

Bence öyle yapmayın. Çünkü benimde öğrencilerim var ekran bağımlısı olan çocuklar çok nEt belli kendi cocuguma da şarkı falan TV den açıyorum ama pek izlemez daha çok oyun oynamaya çalışıyorum onunla. Okuldan gelince çok zor oluyor uyumak istiyorum ama yapamam o uyudugunda dinleniyorum sadece

Yani günde toplamda 1 saati belki buluyor dur oda hergun değil. Mecbur kalıyorum bazen huysuzlugu üzerinde oluyor bende insanım yoruluyorum 15 20 dk bakiyor bende biraz uzanıyorum. Yoksa beraber vakit geçiriyoruz zaten oyundu yemek yedirmeydi uykuydu derken gün bitiyor

Siz zaten farkındasınız bu yüzden vicdanınız rahat etmiyor. Acaba şöyle bir şey deneseniz, ekran kadar ilgisini çekecek sesli/konuşan oyuncaklar verip öyle kendi haline bıraksanız durur mu acaba. Çocuktan çocuğa da farkediyor. Benim bebeğim çok çabuk sıkılıp atıyor böyle oyuncakları ama eline pet şişe verdiğim zaman yarım saat kapağını kapatmak için uğraşıyor ve ben o sürede bekleyen bir işimi halledebiliyorum. Ekrandaki gibi şarkı söyleyen, basınca konuşan bir oyuncak da sizinkini oyalar belki. Hem sesli oyuncaklar gelişimi destekliyor.

1 yasina yaklaştı 11 ,5 aylik olduk. Tv ,meraklısı değil.Telefon meraklısı :see_no_evil_monkey:

Söyle soyleyim ben bebegimde sunu fark ettim. Neyi yasaklarsak onu daha çok yapmak istiyor.

Biz tv aciyoruz gunduz babası kırmızı balik ,belgesel vs seyler izletiyor..Bende sofrayı topluyorum.. Babasi da yoksa telefondan sarki acip yanima alıyorum kizimi oyle ikimiz yapıyoruz..normal tv izleyemiyoruz zaten hep kaybolsunu cıkartıyor :joy:int bağlanıyoruz .

Cizgili filim.acarsak dikkatini çeker . Normal kendi dizimi acinca biraz bakıp oyuncaklariyla oynuyor ..Telefon da yasak sadece görüntülü konusyor ..ama sakindigimiz için telefonu cok istiyor .

Aldım sesli oyuncaklar da ama dikkatini oyuncaklar çekmiyor iki dk oyalanır atar başka şeylere yönelir tv başında da durup kalmıyor ztn tv açık arada gelip izler bazen kendi kendine oyun oynar keşif yapar değişiyor

Ben bi yandan bunu da düşünüyorum özellikle çocuklara neyi yasaklayıp hayır dersek o çocuğun daha çok ilgisni çekiyor o yüzden ne tamamen uzak tutup meraklandıracaksın ne de çok yakın tutup bağımlıısı hale getireceksin azcık esnek olmak lazım diye düşünüyorum fikrimce

Çocukları ekrandan uzak tutmak cok zor bende cızgı film acıyorum zararlı oldugunu da düşünmüyorum hatta yararlı oldugunu görebiliyorum bebegımde tepkileri vs zamanını ayarladıktan sonra bır sıkıntı yok bence sonuçta tv acık oluyor bız ebeveynler haberler dızıler izliyoruz kendimizden de bu kadar kısıtlama yaparsak zor olan bu süreci daha zor hale getirmiş oluruz benim eşimde 32 yıllık egıtımcı aynı seyı oda soyluyor ekranı yasaklayamayız ama telefon tablet bunlara ozen göstermemiz gerek

Tadımlık gobi dusun ve az göster tv borsey olmaz ..dok yasakladığı olay daha farkli bence. Saatlerce izleyen çocuklar da var onlarda daha farkli olur . Yarım saat 1, saat birsey olmaz bence ..

Bence doktorların tavsiye etmediği telefon tablet ve saatlerce başında harcanmış vakit ama bzm ki tv sınırlı süre çocuklara uygun içerikte ve yemek yedirrken ki bnce en önemlisi ekranın kapalı olması onun dşnda verimli kullanılması fayda bile getirir geçen gün osman gönülal da söylüyordu bu şklde

Aynn öyle verimli kullanıldığı takdirde bağımlı hale gelecek kadar elbette vermememiz gerekiyor ama tamamen kısıtlamak da onun ekrana olan merakını büyüdükçe arttıracak diye düşünüyorum bize düşen kısa süreli uygun içerikte tlfn tablet dişinda sadece tv ekran verileblr bnce dee