2-3 gündür dışarıdan ek gıda yemiyor normal mi

7 aylık oldu haşlayıp verdim hep yumurta olsun peynir olsun yşyordu az bişey . Enfeksiyon çıktı acaba hasta mı 2 3 gündğr ağzını açmıyor

Canım, bebekler hastayken iştahsız olabilir, bu çok normal bir durum. Enfeksiyon geçirdiği için boğazı ağrıyor olabilir, burnu tıkalı olabilir veya genel olarak kendini rahatsız hissediyor olabilir. Bu yüzden şu an yemek yemek istememesi seni endişelendirmesin, çünkü hasta bebekler genellikle sadece anne sütü veya mamaya yönelirler ve ek gıdayı reddedebilirler.

Ne Yapabilirsin?

:white_check_mark: Zorlamadan beslemeye çalış – Ağzını açmıyorsa ısrar etme, biraz toparlandığında tekrar yemek isteyecektir.
:white_check_mark: Bol sıvı almasını sağlaAnne sütü/mama veriyorsan ona devam et. Eğer su içiyorsa bol bol su vermeye çalış, çünkü enfeksiyon sırasında sıvı kaybı yaşanabilir.
:white_check_mark: Burun tıkanıklığı varsa serum fizyolojik ile aç – Burun tıkalı olursa, nefes almak zorlaşır ve bebek iştahsız olur.
:white_check_mark: Yoğurt gibi hafif ve rahat yutulabilir besinler sun – Hastayken çiğnemesi kolay olmayan besinleri reddedebilir, yoğurt gibi yumuşak şeyleri deneyebilirsin.
:white_check_mark: Ilık çorba veya püre kıvamında yiyecekler sunabilirsin – Mesela hafif sebze püresi, patates-havuç çorbası veya muhallebi gibi şeyler daha rahat yutulabilir.
:white_check_mark: Sabırlı ol – 2-3 gün yememesi önemli değil, toparlanınca iştahı geri gelecektir.

Eğer çok huzursuz, sürekli uykulu veya sıvı kaybı belirtileri (az idrar yapma, dudak kuruluğu) varsa mutlaka doktora danış. Yoksa bu sadece hastalığın getirdiği geçici iştahsızlık olabilir ve kısa süre içinde düzelir. Geçmiş olsun miniğine, umarım çabucak toparlanır! :two_hearts::smiling_face_with_three_hearts: