20’lik diş

Kızlar aranızda emzirme döneminde yirmilik diş çektiren varmı alttan iki taraftan da çıkmış uçları gözüküyor o gün gittim doktora içe gömülü şekilde çıkmış bizi aşar bu burda alamayız diş fakültesine gidip cerrahi müdahale ile aldırman gerek dedi. Çok bekletirsen de yüzün şişer çok ağrı yapar falan dedi ama bebeğim 7 aylık günde 3 kez falan azda olsa emiyor. Ne yapmalıyım ağrımda var hafiften hiç böyle bişey yaşayan oldu mu

Ben 10 gün önce kanal yaptım bebeğim 4 aylık anastezi açısından soruyorsanız bi sıkıntı olmadı 2,3 saat emzirmedim sonradan emzirdim ama sizinki ameliyat büyük ihtimal dikiş gerekebilir öylede olsa beslenemez hale geliyorsnz 4,5 sene önce kızım 1 buçuk yaşındayken gömülü olan 20 lik dişten ameliyat oldum cerrahi müdahale ile 2,3 gün sıvı şeyler yedim ve sütümü çok etkiledi beslenemedim diye ama kızım artık büyüktü diye sorun olmadı ama sizin bebeğiniz daha 7 aylık biraz daha idare edebiliyorsanz bekleyin derim yada sütünüzü önceden sağıp dolapta Stok yapın en azından bebeğiniz anne sütünüde almış olır öyle atlatabilirsinz bu süreci

Bebeğim 4. Ayına girecek ramazanda yaşadım bu durumu iki hafta yemek yiyemedim yanağım şiştiği için sürekli sıvı şeyler tüketiyodum ve bardak kullaniyodum ağzımı açamıyodum iltihaptan dolayı uzman biz çekemeyiz demişti çene cerrahisine yönlendirdi direk iltihap için bir kaç tane iğne kullandım iltihap biraz geçtikten sonra çene cerrahisine gittim orda uyuşturup 5 dakika da çektiler direk ama benim dişim gömülü değildi çok kolay oldu bebeğim mama da kullanmiyodu verdiğimde direk midesini bulandırıyordu bu yüzden kilo kaybetti evet ama sonrasında güzel toparlandi

Diş için yapılan anestezilerde 3-4 saat sonra emzirebilirsiniz. 2 aydır çok daha ağır ilaçlarla tomografilere girdim anesteziler aldım 24 saat beklemek gereken. 12 saatte vücuttan önemli oranda atıldığını öğrenince risk alıp emzirdim çünkü bebeğim hiçbir şey yemedi içmedi. Sagdigim sütü bile içmedi biberondan. Yine de süt sağıp depolayin doktora sorarsınız muhtemelen onu verin diyecek.

Ya benim sütüm de ilk başa göre ciddi oranda azaldı ilk zamanlar sağıyodum inanın ki tek göğüsten 120 çıktığını bilirim şimdi sağıyorum 30 cc bile çıkmıyor bebeğim de sol göğsümü daha istekli emiyor diğerini emmemeye başladı. Mama artı ek gıda alıyor ona bağlıyorum sanki artık onları yemek istiyor emmek istemiyor. Bu yüzden eğer 3 4 saatlik bir emzirmeme gerekliyse kolay atalatabiliriim ama bir günlük bir süreç ise zor olabilir çünkü nekadar süt olmasa da çocuk memeye gelmek istiyor.

Bir de ne için olursa olsun anestezi veya ilaç vücuttan hızlı atilmasi için bol bol su için. Daha da hızlanıyor atılması idrardan yani.

Hafiften ağrım başladı nekadar durabilirim bilmiyorum ama doktor da dedi zaten yüzün şişer diye. Bende son raddesine kadar da beklemek istemiyorum açıkçası madem alınacak alınsın diyorum ama bebeğimi de düşünmeden edemiyorum

Anestezi ilaçlarının işleme göre farkı var. Diş için yapılan ağır değil. 1 gün emzirmeyi demez muhtelemen dediğim gibi benim ilaçlar 1 gündü. Ek gidadaysa çorba yaparsınız , mama yaparsınız , muhallebi tarzı tok tutar emmezse bile.