Kızlar merhaba, bebeğim 3 aylık ve bu güne kadar sadece anne sütü aldı onu da emzirerek verdim hep. Fakat genelde anneler emzirmeyi sevse de ben sanırım kendimi özgür hissetmediğim için biberon da kullansın istiyorum:/ şöyle ki ; evdeyken müsaitken emzirmeyi, dışarı çıktığımda veya kalabalıkta anne sütünü biberonla vermeyi düşünüyorum. Bunun olumsuz etkisi olur mu. Çocuğu 2 yaşında kadar emzirmek çok büyüyor gözümde.
Sende benim gibi düşünüyorsun sadece emzirince tek başına dışarıya çıkamıyorsun ee her yerede bebekle gidilmiyor. Bende biberona alışsın istedim 6 aya kadar her gün bi kez mama verdim. 6 aydan sonra nolduysa biberondan soğudu şimdi 10 aylık 120 ml mama yapıyorum 1 saatte bitiriyor o mamayı. İkinci çocuğumdada biberonla anne sütü verdim çok zor alıştı oda 7 aylıktı bıraktı biberonu. Zaten oda çok severek içmezdi anne sütü çözününce demir gibi kokuyordu belki tadı değişiyordu bilemiyorum.
3 ayligiz baslarda sagip veriyodum cok uyuyodu hemde emziriyodum ve mama destegimizde vardi sutum azalmaya basladi mamada aldigi icin ve suan gunduz asla emmiyo agliyo gece uyku haliyle 2 kere emiyo sadece surekli emmedigi icinde gogsum dolmuyo size tavsiyem evde asla biberon kullanmayin gercekden alisiyo tabi disari cikarken sagip verebilirsiniz kolaylik olur
Ben bir de 3 ay geçti memeyi reddetmez diye düşünüyordum ama hem sütün azalma hem de emmeme riski var yani:( ya evde memeyi emse dışarıda biberonu emse o kadar rahat olur ki. Biraz kendime alan istiyorum aslında.
Sırf bu sebepten dışarı çıkmak istemiyorum. Tesettürlüyüm, her kıyafet emzirmeye uygun değil. İstemiyorum emzirme odasında dize kadar inen tuniği kat kat yukarı toplatip kan ter içinde emzirmeyi. O yuzden
Sadece disarida biberon vericekseniz merak etmesin bisey olmaz hergun disari cikiyo degilsiniz ya
Bende emzirmeyi çok sevemedim benim oğlum çok yavaş emiyor her beslenme süresi en az 40 dk boynum ve sırtım çok ağrıyor, çokta sık beslenmek istiyor günde en az 8 kere dersek çok yoruluyorum, terliyorum, gece sabrımda azalıyor. Yinede isyana giriyor mu diye düşünüp üzülüyorum
Hepimiz öyleyiz bazen bende söyleniyorum Allah’ım affet diyorum psikolojikmen de vücud olarak da yoruluyoruz bı defa emzirimek bı saat spor yapmakla eş degermis
Hepimizin değişik değisik sıkıntilari var ya bende tam tersi emsin istiyorum ama sarılık ve enfeksiyondan dolayı yenidoğan yoğun bakımında yatmıştı orda alıştı biberona 3 ay olduk halen memeyi reddediyo emmedigi için de süt azaliyo vicdan azabı duyuyorum psikolojim bozuldu artk çevremdekilerde sürekli üzerime geliyo kendi memeni ver çocuk süt içsin napicak mamayı diye hep stres içindeyim her memeyi reddettiğinde ağlayasim geliyo
evde kaç tane göğüs pompasi var bilmiyorum hiç biri göğsü tam boşaltamiyo
Bende bende
2 ay 22 günlük bizimkide ara ara sutumden 30 ml sağıp alistirmaya çalışıyorum ağzında geveliyo biberonu tutmadı bı turlu emzikte almadı bazen lazım oluyo ikiside inşallah alisirlar
Şimdi bebeğin küçük emme süresi biraz fazla hemde daha sık acıkır ondan zorlanıyorsun 6 aylık olduktan sonra daha rahat edeceksin. Dışarı çıkınca eline bi bisküvi verirsin kemirir. Ben şimdi dışarı çıkarken emziriyorum 5-10 dk emiyor zaten sonra 4-5 saat emmiyor aralarda bişeyler yiyor zaten. Kıyafet konusu benim içinde sıkıntı 2 yaşına kadarda böyle olacak. Ben kapalı değilim ama çok açıkta giyinmiyorum önceden zaten zordu elbise bulmak şimdi bide emzirmeye uygun elbise bulmaya çalışıyorum.
Evet ya hamilelikten öncede hamileykende hep boydan elbise giydim şimdi ne giyecegimi sasiriyorum 2 3 tane önü düğmeli gömlek badi tarzı şeyim var sürekli onları giyiyorum dışarıda çok sorun olmuyo pardesuyu çıkarmadıgim için ama bı yere gidecekken ne giyecegimi sasiriyorum 3 çocukla masraflar arttı öyle kendime extra almam pek mümkün değil bende acaba elbiselerin göğüs hizasindan fermuar mi actirsam diye düşünüyorum
Ya hiç böyle düşünmemiştim, doğru 6 aydan sonra artık anne sütünün yanına başka yiyecekler ekleniyor dimi![]()
sanki iki yaşına kadar şuanki düzenle emmeye devam edecekmiş gibi yerleşmiş kafama
bunu hatırlatman o kadar iyi geldi ki![]()
Ben hamilelikten önce de önü düğmeli/fermuarlı birşey almamışım. Çocuk olduktan sonra da hepsi emzirmeye uygun yeni şeyler bulup almaya ne vaktim, ne enerjim ne de bütçem yetiyor. O yüzden çözümü dışarıda, kalabalikta, misafirlikte biberon vermek olarak düşündüm. Evde zaten sorun değil hep tişört vs giyiniyorum.
Olur öyle benimde 3. Çocuk ama çoğu şeyi unutmuşum arası açıldı sonradan yeniden öğrendim sanki halada yeni şeyler öğrenmeye devam
Ben bu hamileliğimde çok akıllıydım hep alt üst takım aldım salaş olanlardan hamile pantolonu hiç almadım mesela triko veya keten gibi şeyler aldım zaten topu topu 6 kilo almıştım doğumdan sonrada giymeye devam ettim. Günlük hayatımdada hep pantolon tişört giyiyorum zaten sıkıntı olmuyor ama bende özel günlerde zorlanıyorum elbise bulmakta. Yani modada iğreç biyere geldi zaten ya tam kapalı olacaksın ya çok açık arada giyinenlere hiç bişey yok birde önü düğmeli diye bi kriter olunca hiç bişey kalmıyor ![]()
En zoru da özel günler ve elbise giyinmek hakkaten. birtek derin dekolte giyenler rahattır fırt çıkartır emzirirler hemen![]()
Biberon almadi benimki ne yapsamda tutmuyo o yüzden emzirmem gerekoyor