5 ay ek gıda

Kızlar merhaba bi kaç gün önce doktorumuz ek gıdaya yavaş yavaş geçebiliriz dedi
İlk elma armut muz ile 3 gün kuralıyla tabi dedi
Galiba elmadan dolayı pişik oldu 1 çay kaşığı vermiştim dün
Ya ben bu 3 gün kuralını tam anlayamadım, bu konuda fikrinizi almak istiyorum, kızıma böyle 3 gün yapmamıştım ama onda 6. Ayda geçmiştik ek gıdaya, şimdi oğlumda erken olunca panikledim, elmayı sevmedi bide, ama armuta bayıldı köfte :rofl:

Her ilk verecegin şeyi 3 gun boyunca sadece tadimlik vericeksin canim alerji varmi yokmu diye bu 3 gun kurali. Sonra karistirarak verebilirsin ben suan karisik veriyorum buharda pisirip muhallebi gibi yapiyorum. İlk cocugumda nasil basladim neler verdim hic hatirlamiyourum valla bi cam rendem vardi onu iyi hatirliyorum da :face_with_hand_over_mouth:

Elma 2. Gün pişik yaptı o zaman vermicem onu yani
Elma niye alerji yaptı anlamadım

Ben kızımda yaptığım herşeyi hatırlıyorum , aralarında 3 yaş falan var yakın diye unutmamışım herhalde :grin:

Elmayı durdur bikacgun eğer pişikler giderse elmaya alerji yapmıştır demekki

Buharda pisirip dene bide cig verdiysen İyi unutmamissin bizimkilerin arada 10 yil var ben unuttum :face_with_hand_over_mouth:

İki hafta sonra tekrar deneyebilirsiniz. Elmayı haslayın veya buharda pişirin o sekilde verin. Elma asidik bir meyvedir o yuzden dıskının asit oranını artırdıgı icin pisik yapmıs olabilir.

Ben elmayı rendeleyip şu meyve emzigine koyuyorum seviyor ama 6. Ayda başladık biz ek gıdaya başta denedim ona özel biseyler hazırlamayı baktım yemiyor kendi yediklerimizden yiyebileceginden veriyorum bizimki de allerjik bı bebekti öyle aşırı dikkatli değilim ama bir günde yiyeceklerini karıştırıyorum çok mesela şuan sabahları bir yumurta sarısı azcik peynir ufak ekmek içi yiyor öğleden sonra da çeyrek muz veya o dediğim gibi elma armut veya portakal evde yiyebileceği ne varsa işte iki gündür de köfte ve ızgara tavuk verdim elimde ezerek . Bizle masada oturmayı seviyor anca öyle yiyor

Aynen biraz zaman geçsinde buharda pişirip vereyim
10 yıl diyosun unutman gayet normal :smiley:
Ben diyorum bazen iyiki 2. Çocuğum olmuş, yoksa ben cesaret edemez mişim daha çok zaman geçseydi

Yani ilk olduğunda bepanthol sürmüştüm bide dün baktım geçmiş, krem sürdüm diye mi yoksa elmayı vermedim diye mi bilmiyorum tabi

Olabilir bide haşlayıp vereyim, teşekkürler :cherry_blossom:

Ben kızıma neler neler yapmıştım ona özel salça, ilik suyu koymuştum buz torbalarına, çorbalarına katmak için ama kızım öyle iştahlı bir çocuk olmadı hiç, darısı oğluma inşallah o iştahlı olurda herşeyi yer diyorum

Aynen buharda dene bide cig sonucsa yeni ek gidaya geciyo bazi meyve sebzeler asidik . Bende cesaret edememisdim hatta dusunmuyoduk 2. Cocugu kizim cok istedi cok yanlizdi diye oldu iyikide olmus arada cok zaman var ama ilk bebek gibi :face_with_hand_over_mouth:

Ay evet işte öyle oluyo, ama yaş aralığı yakın olunca zormuş, benim kızım çok akıllıydı hamileyken özellikle, aman kardeşi doğdu kıskançlığından ne yapacağını şaşırdı, kıskanmasın diye bizde şaşırdık napacağımızı, bazen yeri geliyor ikisini bir kucağıma alıyorum, senin yaptığın iyi bence, yaş küçük olunca böyle oluyormuş :smiling_face_with_tear:

Bende yeni başladım tadımlara ikinci tadım olarak havuç vermeye başladım üç gük kuralı ile. Merak ettiğim şey ne zaman öğün halinde ve karışım yaparak verebilirim bilgi verebilir misiniz:)

Seninde yas araligi iyi aslinda kendi yer kendi uyur buyuk olan bazi anneler daha erken yapiyo 2. Cocugu o cok zor. Ama oda bebe sayilir kiskanir benim 10 yasindaki kizim bile ilk zamanlar biraz kiskandi simdi alistida kiskandigini belli etmedi ama anne anliyo

Bana doktorumuz şey demişti
Eğer hiçbir alerjik sorun olmazsa 3 gğn kurallarıyla denemeler bittikten sonra hepsini karışık olarak verebilirsiniz azar azar artırarak
Mesela ben bugün armut verdim 3. Günümüzdü armutta sorunumuz olmadı, yarın 3 gün boyunca ilk gün 1 çay kaşığı, 2. Gün 1 tatlı kaşığı, 3. Gün 1 yemek kaşığı şeklinde muzu denicem ama muz kabız yapabileceği için sanırım ben 3 gün boyunca 1 çay kaşığı şeklinde ilerlicem, baktım muzdada sorun yok kural bittikten sonra muzla armutu cam rendeden geçirip karıştırıp vericem, haftaya da sebzelere geçerim muhtemelen :slightly_smiling_face:
6. Aydan önce bu yavaş denemelerde doktor tavsiyemiz, eğer bebek anne sütü veya formül mama alıyorsa kesinlikle tadımlar bunların önüne geçmemeliymiş, 6. Aydan sonra yavaş yavaş tadım yerine, yerini öğün olarak alacakmış

Ay öyle valla, 10 yaşında ama o da daha çocuk, sevgi bölünmüş oluyo onların tarafından düşünürsek
akılları erince hiç sorun kalmicak tabi

Tabi oyle