6 ay kabusu

Arkadaş bu nedir ya. 6.ay girdi gireli be kafam yastık gördü ne belim dinlendi ne beynim. Önce iştahsızlık sonra ek gıda reddi sonra da uykusuzluk. Şu hayatta tek yolunda giden şey bebeğimin uykusuydu o da yok artık. Yemin ederim zombi gibi geziyorum ben ortalıkta ya. En çokta ek gıdayı reddetmesi sinirimi bozuyor. Yumuyor ağzını asla açmıyor. Güldürüp ağzına attığımda da ikincisine asla gülmüyor. Ben nasıl yemek yedircem bu çocuğa . Ne 6.aymış bitsin gerçekten bitsin.

O ds yetmiyor gibi eşim iyi hoş eyvallah da yani ben çalışıyorum sabahın köründe işe gidiyorum diyip çekiliyor işin içinde. Tüm gün sandalye başındayım eve gelince ayağımı uzatıp keyif yapmak istiyorum . Sen zaten evdesin dinleniyosun demez mi bana. Bu kadınlar sadece işe gitmiyor( ki hem anne hem ev hanımı hem çalışan kadında var) ama tüm yük bizde farkında değiller. İşe gitmeyi vaaaov bişey sanıyolar. Ay bide değersizleştiriyolar yaptığımız şeyi. Bende dedim ona “ sen hiç birşey yapmadığının farkındasın o yüzden işe gitmeyi büyük birşey gibi gösterip dile getiriyosun işe gitmeyi becerebildiğin için sana kocaman alkıııış” . Sabah özür diliyor ama banane yani bir süre konuşmayacağım. 2 haftadır ölüm kalktı şu evde resmen görülmüyor ya. Erkekler horul horul işe gidecek diye uyurken biz 7/24 işimizin başındayız ya hayırıdr yani.

Yemek yerken yanımızra ottutruyoruz biz yemeklerimize dalıyor izin vermiyoruz normal olarak belkide ters tepki yaptı . Ben dediğini yapayım o zaman tabağı önüne koyayım elleriyle kesin dalıp ağzına götürür. Hiç değilse o bile yeter. Ay çok teşekkür ederim canım çok mantıklı . Benimki çak yapmayı bile öğrendi ama yemek ve uykuda çok geriledik o canımı sıkıyor. Artık özgür bırakma zamanım geldi sanırım bazı şeylerde alanını çok kısıtlıyordum.

Evet gerçekten öyle. Onların keşfederek öğrenmesi bizede zeck veriyor aslında . Böyle daha iyi oluyor . Şimdi dönmeyi öğrendi de . Yüzüstünden sırtüstüne dönmeye çabalıyor :grinning_face_with_smiling_eyes: kıyıya vurmuş hamsi gbi çabalıyo. Normalde olsa müdahale ederim de etmiyorum artık bıraktım kendi kendibe takılsın

Tam o 6. Ayda ek gıda muhabbetinde bende kendimi heba ederken eşimde benzer bir dusuncedeydi, 2-3 defa eşimin yemeği yedirmesini istedim baktı ki çok uğraştırıyor falan beni anlamaya baslamisti, kuaföre falan gidiyorum o evdeyken ve çocukla baş başa kalmasını sağlıyordum böylece herşey düzeldi.Oyle yapabilirsin Kuti.Simdi ben biraz bakayım sen uyu falan der musayit olduğunda.

Ek gıda konusunda ise çok acele etme, 6. Ayda tadımlık yiyor henüz damak tadı veya sevdiği bir gıda yok dolayısıyla bir günü diğer günü tutmaz burda yapılabilecek en iyi şey çok fazla tadı tatmasini sagla yiyeceği iki kaşık zaten ama ilerde rahat edersin..Benim kızımda her zaman masaya bizimle oturur, aç olsa da tok olsada eline birseyler veriyordum ama Blw ye ben 11. Ay gibi geçtim bebek çatal kaşığı var onunla yiyor, diğer türlü eliyle zaten herşeyi mıncıklıyor ama benim istediğim tarzda çatalı falan şuan tutabiliyor, meyveleri ve taneli yiyecekleri işte makarna tarzı vs..bunları vakumlu tabağına koyuyorum ve bebek catalini veriyorum, o şekilde artık batırıp yiyebiliyor..9. aydan sonra yeni yeni damak tadı oluşunca sevdiği veya sevmediklerini algıliyorsun, Onun dışında mesela ben kontrolde doktora sormuştum sanırım 9. Aydi doktor bana bir kase çorbanın 3 te 2 sini yigecek demişti ama o aylarda benim için mümkün değildi 3-4 yemek kaşığı ancak yiyordu fakat kafaya takmadım sonuçta az da olsa yiyor olması önemli ilerde miktar artıyor çünkü, güncel hali şuan 13 ay 9 günlük ve 1 kase çorba yanında bir kase yoğurdu bitiriyor, ek gıda gerçekten çok emek istiyor o kadar yıpratıcı ki seni çok iyi anlıyorum ama şuan bağırsağı bile yiyeceğe alışma sürecinde bunu ona çok görme annesi :slightly_smiling_face: Bu dönemde farkındalık arttığı için bi aydinlanma yaşıyorlar, becerileri gelişiyor uykuları aksıyor bunlar çok normal tamamen gelişimi normal seyrediyor yani sadece eşini sürece dahil et, yoksa ilk çocuk ve tecrübesizlikle işte ilk çocukta acaba birşeyleri eksik mi yapıyorum korkusu vs oluyor, düzelecektir hiç sıkıntı yapma

Ne güzen ankatmışsın Tülay teşekkür ederim. 2 kaşık yiyor ben istiyorym ki tabağı bitirsin koyduğum kadarını. Hatayı galiba tam olarak orda yapıyorum. Doğru yani bağırsağı bile değişik şeyler algılayınca kaka yapısı falan değişti. Bebeğimden çok çabuk hayata adapte olmasını bekliyorum ne gıcık anneyim.

Eşime gelince sürece dahil ediyorum haftasonu ek gıdayı beraber yedirmeye de çalıştık. Haftasonları görüyor ne kadar zor olduğunu ama ben anneyim benim görevim her anne aynı şeyleri yapıyor ben mecburum gibi davranıp dile getiriyor. Babalar da bu şekilde lohusalık yaşıyo heralde ne bencilce. 6.ay beni fena vurdu . Ama dediklerinizi uygulayayım yarından itibaren. Çocuğuma çok yük yüklemişim kıyamam . Seveyim onun reddedişlerini aşkım ya

Tabağı bitiremez teorik olarak bile mümkün olmayan şey pratikte mümkün olabilir mi, asit oranı düşük bebek zeytinyagj var e bebekte onu kullaniyordum muhakkak her yemesinde ki sindirimi kolay sağlasın diye, onu alabilirsin bak..ishal ve kabız durumlarına karşı probiyotik başlamıştım yine olmadı şükür ama tedirgindim bende işte kabız olur mu cok mu verdim, işte bu yiyeceği şunla karıştırdım acaba ishal olur mu falan diye düşünürdüm.Doktor bulamaç verme demişti hiç vermedim, organik ürünler aldım yemedi, 9. Ayda hemen bizim sofra yemeklerine geçtim doktora sorarak tabi ve yağına tuzuna dikkat ederek verdim çocuğum kendine geldi..Yani bu bir süreç, zor da bir süreç ama geçiyor :slightly_smiling_face:Bende 1 yaştan sonra oh be tamam doyumluk yedi diyebildim

Eşine de görev ver ben yetişemiyorum herşeye de, evi süpursun makinayı bosaltsin çamaşırı assın valla ben akillandim herşeye yetişmeye çalışıyordum hayır iki kişi yaşıyoruz ve geceleri de uykusuz kalan bendim, eşim saolsun anladı ve sürece dahil oldu.Esim çalışıyor gece rahatsız olmasın diye kızım uyandığında hemen uykuya dondururdum şuan ama dişten gece uyanıyor mesela saat kaç olursa olsun eşimi de kaldiriyorum tamam ise gidiyor ama bende yipraniyorum sorumlulugu başka türlü paylasamam

Tabağı yiyeceği şekilde hazırlıyorum tabi mesela yarım yumurtanın sarısınu yemesi gerekiyo ama yemiyo. Her yiyeceğine zeytinyağı kullanıyorum. Ama bebek için özel alınacaksa alayım tabiki. Ay ne bileyim ya her konuda araştırma yaparım , çok okurum, çok dinlerim ama konu bebek olunca dünyanın en cahil insanıymışım gibi hissediyorum kendimi. Ama sora sora deneye deneye yolu bulcaz işte. Her bebek farklı olduğu için deneme yanılma yöntemiyle benimkini çözeceğim inşallah :grinning_face_with_smiling_eyes:

Veriyorum tabi ama bende de hata hemen kıyamayıp dur neyse ben yaparım seninde bi haftasonun var diyorum :woman_facepalming:t2::woman_facepalming:t2::woman_facepalming:t2: ama çocuk konusunda öyle kıyamamazlık yapmıyorum eşime ama bebeğime dayanamıyorum. Diyelim uyutmaya çalışıyor eşim. Bebeğim iki eeeh ıııh yapsa neyse ver bana benim kokumla uyır diyip alıyorum. Burdan bakınca aslında hata bende gibi de duruyor :roll_eyes: