9. Ay sağlık ocağı takviminde olmayan aşı

Merhabalar :cherry_blossom: Oğlum yarın 9. Ayına girecek. Sağlık ocağından hemşiremiz aradı. Bizim takvimimizde yok ama isteğe bağlı şekilde 9. Ay kızamık, kabakulak aşısı yapiliyor. Yaptırmak ister misiniz diye sordu. Sizler bu aşıları yaptırdınız mi ?

ben yaptirdim canim hicbir sıkıntısı yok daha direncli oluyor bağısıklıgı yaptirin derim​:smiling_face_with_three_hearts:

Takvimde yokmuymus 6. Ay asisi olurken hemsiremiz 9 ay asisinda gorusuruz dedu biseyde demedi

Biz de yaptırmayı düşünüyoruz. Ücretli mi peki aşı ? Çünkü hemşire kurumsal kampanya gibisinden bir şeyler söyledi. Aşı siparişini verecekler bizim için.

Bize de diğer aşınız 10. Ayda demişti. Hatta bana çok geç gelmişti. Bu aşı için aradı. Temmuz 22 si gibi olacağız aşıyı

Bende yaptırdım canım hatta 9. Aya girmeden yaptılar takvim açılmış dedi 1 hafta olacak sanırım yaptıralı sorun da olmadı Şükür

Sorun olmamasına sevindim :hugs: peki aşı ücretli mıydı ?

Her sağlık ocağı aynı değil galiba banada doğum gününden bı gun önce gorursuruz dedi

Banada oyle dedi 9 ay asinda gorusuruz dedi yaptirdim

Ucretsiz cnm

Saglik ocagiyla alakali degildir canim ya aşi bu sonucda ucretli asida bile arayip soruyolar yaotiracakmisiniz diye bilemedim ki

Yok hayır saglık ocagında ellerinde oluyor ücretli degil ücretsiz yapılıyor

Bize de isteğe bağlı olduğu söylendi

Neden isteğe bağlı diyorlar acaba madem gereksiz komple çıkarsınlar takvimden, bize hiç öyle söylenmedi direk aşı için tarih verildi çok enteresan gerçekten

Ben de yaptırıp yaptirmama konusunda kararsız kaldım aslında. Hemsireye ilk onay verdim. Ama aile hekimi tanıdığımız var aile dostumuz. Bir ondan bilgi alıp ona göre yeniden karar vereceğim.

Evet her sağlık ocağı farklı işliyor bu konularda

Bizim ellerinde yokmuş siparişini vereceğim dedi. Aşı için de kurumsal kampanyadan falan bahsedince ücretli olacağını düşündüm ben de.

Yok canım devlet aşısı ücretsiz

Ben yaptırdım bir sorun olmadı

Normalde kızamık aşısı bir yaşta varmış zorunlu olarak. kızamık vakası artınca 9. ayada isteğe bağlı olarak koymuşlar. Önlem amaçlı yani. Ama yaptırıp yaptırmamak kişiye kalmış. O yüzden söylem farklılıkları oluyor. Bende yaptırdım. Yumurtanın beyazını yiyip yemediğini soruyorlar aşının içinde aynı etken madde varmış alerji yapmaması için.