Kızlar merhaba. Bebeğim 4 aylık olduğundan beri sırt üstünden karın üstüne rahatça dönüyor. Ama tam tersini yapmıyor. Yüz üstü durmaktan nefret eden bir çocuk zaten, Yüz üstünden sırt üstüne dönmeyi denemiyor bile. Kasları güçsüz desem, ellerinden tutunca çok sağlam basıyor, hatta elimi bırakıp yürümeye yelteniyor. kendi başına ayakta durabiliyor, 6 aydan beri desteksiz oturuyor. Ama bu dönme işini bir türlü yapmıyor. Yüz üstü durmayı sevmediği için emekleme de yok. Doktoru bir test uygulayacak gelişimini değerlendirmek için ama var mı sizlerden de bu konuda bu kadar gecikme yaşayan?
Var evet biz.
1 yaşına az kaldı hâlâ emekleme yok. Karın üstü durmuyor. Dönüyor, oturuyor onlarda sıkıntı yok. Doktor sıkıntı yok dedi direkt yürüyecek gibi. Sürekli yürütüyoruz. Yürümeye bayılıyor. Karın üstü çok zor geliyor o yüzden. Emeklemeyi sallayıp yürümenin tadına vardı çünkü ![]()
Ama sizinki karın üstünden sırt üstüne dönebiliyor değil mi? Bizimki de yürümeye bayılıyor. Ellerinden tutunca sevinç çığlıkları atarak gidiyor ama tam dönmeyi yapsa emeklemeyi umursamiycam![]()
Evet dönüyor sinirlenerek
sinirlenerek yaptı öyle öğrendi ![]()
Bugün 9 aylık oldu bebeğim geçen pekiştirdi dönmeyi arkadaşın dediği gibi inat ederek döndü yüzüstü durmaktan nefret eder normalde ama yüzüstü döndüğünde ağlamaktan mı sıkıldı nedir çabalarken çabalarken dönmeye alıştı şimdi rahatlıkla dönüyor emekleme yok mesela yürümeye hevesi de yok yatmayı çok seviyor canı sıkılırsa dönüp duruyor siz teşvik edebilirsiniz ben kolunun ustunden bı kaç kere donderdim öyle öyle çözdü işi mesela
Ya belki de benden kaynaklı olabilir, çünkü gık dediği anda ağlamasın diye ben kendim tutup kaldırıyorum hemen.
Tabiki sizden kaynaklı olabilir kendimden biliyorum sırf ağlamasın diye bende hemen kaldiriyodum tummy time hiç bir şekilde istemiyordu o yüzden de kol kasları yavaş gelişiyor galiba daha surda 15 gündür falan kendini kollarıyla kaldirabiliyor oda dönmeyi çözdü diye kiyamiyorz ama bazen koymak lazım zaten yanında oluyoruz biraz cabalamasina izin vermemiz gerekiyor bazen
Ben de yaptıramayanladanim
sevmiyordu bebeğim ya, huysuzlaniyordu. Doktor sevmese de yaptır demişti ama ciddi anlamda huzursuz olduğu için ben ısrar etmiyordum.
Benimki daha normal yüz üstü dönmeyi bile yeni döndü dün doktora dedim bişey demedim karın üstünden sırt üstü dede çok nadir dönüyor çok uğraştım evde egzersiz falan yaptiridm ama sevmeyen çocuk sevmiyor emekleme hala yok
Aynen tummy time bizimkide nefret ediyordu ortalığı yirtiyotdu bende çok çabaladım sonra bıraktım bı 6 ay uğraştım
Adimlamayi bizimkide çok seviyor
Merhaba
Bebeğim 10 ay 8 günlük. 8. Ayına girene kadar ne yüz üstü ne sırt üstü hiçbir şekilde dönmeye dair hareket yapmadı. Ben neden dönmüyor neden dönmüyor bir sorun mu var diye aklimi bu konuyla bozmak üzereydim. Çocuk nörogelişim doktoruna gittik. Herhangi bir sorun görmedi. Evde egzersizler verdi. Biz zaten söylediği çoğu egzersizi dönmeye teşvik amaçlı yapıyorduk. Egzersizlerin sayisini epeyce arttırdık. Sevdiği ve dikkatini çeken oyuncaklarla ilerledik. Önünde biz de dönme hareketlerini yaptık. 9. Aya kadar bekleyip dönmezse başka bir uzmana götürecektik. Derken oğlum bir gün yeni aldığımız top sayesinde dönmeyi gerçekleştirdi. Şimdi maşallah hem yüz üstüne hem sırt üstüne çok güzel dönüyor. Ama bizde de emeklemeye dair çalışma yok. Yüz üstü durma süresi simdilerde biraz arttı. Size tavsiyem hep derler ya gerçekten her bebek aynı değil. Onlar ne zaman hazırsa kendilerinde o güveni hissettiklerinde bazı şeyleri yapıyorlar. Tabi yine de önlem amaçlı doktor kontrolünü de aksatmamak gerekiyor.
Canım bazı bebekler emeklemeden yürümeye başlıyor belkide karın üssünde uzandığı zaman rahatsız oluyor midesine falan baskı yspıyor ama emeklememsi sorun değil bence direk yürüyecek
Canım yuvarlanma egzersizleri yapabilirsiniz böylelikle kendisi öğrenecektir ben ilk bebeğimle de yapmıştım şimdi oğlumda da yaptım yere yattığı zaman kucağıma almak yerine 2 kez sağ tarafına bir kez sol tarafına kendisinin dönme harketleri yaparak nasıl dönmesi gerektiğini öğrettim 8 aylık olduk emekliyor daha sonra kendi başına oturabiliyor yattığı yerden kalkıp ve bir yerlere tutunup kalkıyor kendisine bırakıyorum ağladığı zaman müdahale etmiyorum çabalayarak kendisi öğreniyor ve yapabildiğini görünce ağlamayı bırakıp çabalıyor
Teşekkür ederim, maşallah size. ben de öyle yapmayı deneyim. Bu güne kadar çok üstüne titredim. Bir kere oturduğu yerde kendini geriye attı düştü, ondan sonra sürekli korudum ama çocuk birşey öğrenemiyor çok esirgeyince.
Gorumcemin kızı hiç dönmedi. 10 aylık olmuştu hala sirtustu bırakınca öyle kalıyordu ne yüzüstü ne sırt üstü dönmedi. 11 ayda birden emeklemeye başladı tutunarak ayağa kalktı. Şimdi yürümeye çalışıyor. Demekki hiç dönmeden de olabiliyor.
Elbette olabilir ama yine de bazen evham yapabiliyoruz o yüzden bazı şeyleri de öğretmek gerekiyor gibi geliyor bebişlerimize![]()
Dün öğrendi dönüp duruyor
birkaç kere kendim gösterdim işe yaradı![]()
Ayy çok sevindim bazen hissettirmeden destek vermek iyi geliyor galiba![]()
![]()
Galiba
bizim tembel beni bekliyormuş
ben de kaç aydır kafaya takıyordum.