Kızlar daha önceden de yazmıştım, önden biberonla mama ya da sağdığım sütü vermeden silikon ucu tutturamıyorum diye. 3 gündür maşallah tutuyor direkt silikonu ama aktif emme çok az yapıyoruz ilk gün aktif emme yapınca mamadan kurtulduk diye sevindim. Dünden beri memede çok uzun duruyor yarım saat-bir saat gibi ama rahatlama amaçlı hatta çok sık istedi dün memeye alışsın da ağzı büyüyünce silikondan da memeye geçişi kolay olur diye verdim hep. Fakat dünden beri de memede hep pasif emme yapıyor yutkunma çok nadir oluyor. Memeyi tutuyor diye de mamayı kısıtladım yani çok az verdim bir kaç kez sadece. Aç olsa huysuzlanır ağlar diye çünkü acıkınca ağlıyor hemen. Sakinleşmek istediği zaman eller ağızda oluyor ondada memede pasif emiyor. Memeden sonra sakin olduğu zaman da oluyor. Dünden beri de kaka yapmıyor en son baktığımda çok az miktarda kuru şekilde poposuna yapışmış şekilde yeşilimtrak bir kaka vardı anne sütünde normalmiş ama bugün de kaka yoktu memede de çok süt yok mu diyorum pasif emme yapıyor huysuzlanmıyor diye doydu sanıyorum da mamayı mı az veriyorum diyorum bu sefer de. Mama içince uykuya geçişi kolay oluyor. Az önce 10 dakika kadar sağdım iki göğüsten toplam 80 cc çıktı en azından bir sonraki öğünü çıksın diye. Önceden de öyle 200leri görmüyorduk zaten sağınca 120 fiks çıkıyordu memeyi tutmadığı için hep sağım yapıyordum bir şekilde doluyordu. Şimdi hep göğüste silikonu tutuyor ama kaka da olmayınca dedim mama mı versem yarın tüm gün öğünlerde arada rahatlasın diye memeyi mi tuttursam rahatlasın diye. Kaka yapacak mı mama içince memede doymuyor mu diye. Az önce memede bir saat durdu bıraktı. (Ki memeyi hep kendisi bırakıyor diye doydu sandım sanırım huysuzlanma da olmayınca mamayı kıstım) ardından mama verdim 20 cc içti. Çıkardım biberonu huysuz değildi ardından ağzına değdirdim aç gibi tutmadı ağzına soktum yine içti. Verdikçe de içiyor. En son baktım karnı şiş bıraktım. Şimdi uyku moduna geçti. Sapıttım iyice ne yapsam ne etsem bilemiyorum. Sizin fikirleriniz nelerdir?
Emzik olarak emiyo anladigim kadariyla canim yada birden mamayi kesip sute gecdigin icinde kakasi az olabilir. Pasif emsede acikinca emiyodur sutinde varmis nekadarlik bebisin
Çisli bez sayisi nasildi
43 günlük henüz. İnanın ne yapacağımı bilemiyorum. Mama mı devam etsem?
Çişini yapıyor gün içinde sık sık 5-6 tane değişmiştir.
Ozaman doyuyodur canim yarin bidaha bak sen ama mama vermediginde say bezini
Mama vermeden de olmuyor ki yalnızca meme versem tüm gün doymayacak pasif emdiği için. İlk gün neredeyse 15-20 dakikada bir hem memede durmak istedi.
Doymadığı zaman zaten cıngar çıkıyor açken bugün çok açken silikonu bile tutmadı mama zor yetiştirdim. İşte beni de yanıltan bu oldu sanırım huzursuzluk olmayınca memede doydu sanıyorum ama pasif emiyor.