Ama ortalık biraz karsik. Kiz tarafi söz istiyor ama nişan gibi istiyorlar. Benim bildiğim normalde sözü kiz tarafi yapar erkek tarafi kızın elbisesini fln alır yüzüğünü alır. Ama bunlar direk salon tutun diyorlar 60 kişilik salon tuttular . Bu sefer kiz tarafi burası az demiş 2 saatlik bir söz icin de sadece salona 35 bin para istiyorlar içinde malzemesi yani organizasyon fln 60 bin belki daha da fazla tutuyor.
Ben de annemgile diyorum siz hata yapıyorsunuz. Boştan yere masrafa giriyorsunuz ..Söz dediğin evin içinde olur kucuk birsey olur . Anne baba ve cook yakın insanlar toplasan 30 kişi olur . Onlar 60 kişilik yeri istemiyorsa bunun adı sözden çıkıyor nişana dönüyor,ayrıca sözü kiz tarafi yapar dedim.
Çünkü benim arkadaşlarım ve cevremde de hep kiz tarafi yapiyor nisani da sözü de.buyuk şehirlerde nasil bilmiyorum ama buralarda hep böyle oluyor.
Bunlar sözü de siz yapın.nisan yapman ama nişan yerine de bir bilezik daha yapın diyolarlar. Ben cok kızdım..annemgile .. sizin fikirlerinize ihtiyacım var çevrenizde veya sizde nasıl.oldu. .
geçen ay eşimin yeğeni için aynı şekilde yaptık isteme söz mini nişan gibi bişey yapıldı kızın kendi evinde tahmini 25 30 kişi civarıydı söz kesildikten sonra müzik açıp oynadılar millet dağıldı geçen senede diğer yeğeni bizim buralarda mahalle konakları var orda küçük bı soz nişan karışımı yaptılar ama ona baya bı 100 kişi net vardı kim karşıladı bilmiyorm ama
Ya normalde kiz tarafi karşılıyor ha erkek tarafı dq yardim ederse ediyor.
Ama bunlar öyle değil. Sadece erkek tarafı yapacakmış. Coook sinir oldum . Babamgili salak yerine koymaları na . Nisana da bilezik isteyince ne anladık biz bundan .22gr da az bez değil yani . Ee normal bilezik de 6 istemişler 1 milyon diycen ..
Böyle durumlar için huzursuzluklar çok oluyor Halbuki bu tür şeylere gerek yok Allah’ın emri bellidir biz her şeyi çok abartıyoruz erkekler masraf korkusuna evlenme taraftarı olmuyorlar kızlar da keza sonra zinası kötü hayatı vs vs alıp başını gidiyor şeyi teklif ettiniz mi söz nişan bir olsun salon da tutulacak ise dirsk büyük bir salon tutalım nişanı da yapalım düğün hazırlığı gibi küçük bir Nisan hazırlığı olsun yüzükler de düğün salonunda organizasyon eşliğinde takılsın dediniz mi bir de bunu deneyin
bazı insanların gözleri aç oluyor nedense bu yuvam olsun huzurum olsun demiyorlar at olmazsa gitmem faytonsuz gelin çıkmam bileziği kemeri kıyafeti yok anam ne giyecek gelen ne yiyecek düğünde kinada en az 4 elbise değişecek evimin eşyası su marka olacak ..valla ben eşimle evlenirken anne babası yoktu hiç birseye karismadim ne aldilarsa giydim evimin hiç biseyini kendim seçmedim herşeyi halalari falan seçti gelinliğim kuzenimin gelinligiydi damat tarafına yük olmamak ekstra masraf etmemek için hiç bişey istemedim nisanimda 4 bilezik takmıştı büyük amcası o yaptı düğünüde ev masraflarini falan düğünde 2 bilezik takıldı 1i gelen takılarla yapıldı..simdikileri gerçekten anlamıyorum niye illa bu olacak su olmazsa olmaz deyip insanları zorda birakiyolar niye yolu açıp yuva kurmak yerine millete gösteriş yapmanın derdine düşüyorlar bakalım bizim çocukların zamanında ne olacak ne isteyecekler acaba
Canim valla ben Nisan yapmadim esimin maddi durumu kötüydü bende bir bilezik fazla yapın dedim onlar da kabul etti.
Söz yaptik bizim evde oldu.
Ama bunlar çok farklı ablası da salon tutmuş sözü oyle yapmis nisanda bir bilezik istemişler. O taraf kabul etmiş . Bizde de şimdi aynısını diyorlar ablasına oyle yaptılar buna da oyle yapalım diye. Ya ya millet çok akili yada biz çok malız söz ile nişanı ayırt edemeyecek kadar. Akil var mantık var 60 /70 bin harcayarak söz mü olur ha çok zengin olursun tmmm dersin ama her şeyi erkekten beklemek çok saçma. Valla ben aileme dedim geri çekilin yarın bunu isteyen birgun neler istemez . Kiz mi yok dünyada.
Siz bir de benim dediğim teklifi sunun fazla sürtüşme evlenecek çifti çok yıpratır çünkü bazen aileden kaynaklı olabilir olan gençlere olur mümkün olduğunca sürtüşmeden ortak yola bakılmalı
Kız mı yok diye tutumun yanlis ama belki kız da çaresiz anne babası olacak diye dayatıyor diye düğün stresinden ne oldum delisi oldu hem erkek kardeşine sordun mu bunları derken gönlün ne diyor bu duruma diye sen çok fazla dahil olma en azından fevri konusarak hep sabırla orta yol bulmaya çalış evet çok abartılıyor günümüzde saçma sapan şeyler isteniyor sırf elalem için gösteriş yapılıyor haklısın ama hakkı olmak bazen tek kanatlı olur sabirla orta yol diyelim ha erkek kardeşin de anlaşamaz eş olarak seçtiği artık çok değişir o zaman dusunebilir ama o dusunmeli başkası ile evli iken bıraktığı kişiyi düşünse evlendiği kadınına hak geçmez mi geçer bunun için karar evlenecek kisilerjn olmali
Ya yapsin hakkıdır ona birsey diyen yok zaten . Tutup da ablasını öne atıp ona bunu yaptılar bana da bu olacak gibi …..
Eşim 55 kislik bir salon tutu. Biyo da istemediler az kucuk yer diye. Esim de iptal.ettirdi. Ilkbaş evet diyorlar sonra da biz salonu tutunca biz oynayacağız kucuk ora diyorlar. Valla bende babamla kavga ediyom beni beddevaya yollamsin diyeeehiç birsey istemedik. . Babam hata esimin düğününe bile yardım etti .
Deseler ki ortak yapak oda yok.. valla benim annem çok mutsuz eminim ki bu iş olmaz . Bende istemem boyle olursa. Kiyaslanacaksa valla gorumceligumi de yaparım gerekirse.
Evet onlarin hakkıdır canim ama oda kiyaslanmaya sinir oldu zaten. Birde 5 yıldır konustugu kiz ..ailesi fln herkes herseyi biliyor ablasının düğünü senye olacak ama
Babamgil de bu sene bizimki olsun diyorlar . Kiz tarafi istemiyor ..yüzük takılsın diye yolumuzu gozlediler .yüzük takıldı bu sefer de ablasının nişanlısı onu yapmış bunu yapmış diyorlar. Ayrica ablasının nişanlısı da abimin yakın arkadaşı ve bizim de akrabamız. Ortalık karşıtı baya Abim de diyor böyle olursa olmaz bu iş diye. Bakalım hayırlısı artık. .
Valla salak yerine koyuyorsa kb bakmasın kimse karışırım. Ben de yıllarca emek verdim . Anne ve babamın cebinden çıkacak para ama ne kadar zorluk çekerek geldiler buralara.
Çok istiyorlarsa kendileri yapsın söz ve nişani kız trafi yapar zaten erkek tarafı yardım ederse eder o kadar hem kendileri yapmıyor hemde yapılanı begenmiyorlar
Benim yigen de evlenecek isteme soz nisan salonda olacak ama biz kiz tarafiyiz yani biz hazirliyoruz.yaklasik 80 kisi olacakmis oglan biz tutalim demis salonu bakalim hazirliyoruz daha bohca felan,ikramliklar.normalde aslinda kiz istenir lokum yenilir felan evde ama bunlar hepsi birden ciksin istiyo.nisanda icinden elinden ne gelirse onu takarsin.dugun degil bisey degil butceniz neye yeterse.ona gore karsilarsiniz.
Canım bizim buralarda söz kız evinde olur ama evi Küçük olan küçük bı yer tutar ama kız tarafı tutar evine alamadığı için yani . Onu da geçtim evde istemeyip salon olsun kalabalık olsun muhabbeti varsa nisana döner söz olmaz . Benim sözüm evde oldu biz düğüne yakın büyük Nisan yaptık salonda onuda yapmazdım da benim düğünüm olmadı yani oldu da eşimin evlerinin önünde yemek verdi sonra gelin alma oldu o kadar . O yüzden büyük nişan yaptık onunda salon parasını ortak ödedik nişanlığımı da babam kiraladı. Altın da mehir ne konuşuldysa o takıldı . Yani bu işler karşılıklı böyle zamanlarda anlayışlı olmak gerek her iki tarafında, sen sinir olmussun ama biraz sakin kalıp boyle böyle olurmuş diye ailenle konuş kardeşinle konuş hepiniz hem fikir okul kız tarafına biz bu kadar yapabiliriz diye güzel bir şekilde anlatırsınız. Allah kolaylık versin