Alerji testi

Merhabalar, 10 buçuk aylık oğlumun tahıl ve süt alerjisi var. Tahıl grubunu yavaşça açtık bir sorun yaşamadık onda çok şükür ki geçmiş. Ama süt diyetini ne zaman açsak mukuslu ishal ve kusmayla karşılaşıyoruz iki kere denedik bu arada. Akabinde iki hafta kadar iştahsızlık mama ve meme reddi yaşıyoruz bizi alt üst ediyor. Alerji testi hiç yaptırmadık bağırsak tutulması yaşadığımız için doktor testlerde hiçbir şey çıkmaz dedi . Testte çıkması için vücutta bir belirti vermesi gerekiyormuş egzama kızarıklık vs. Sadece bağırsak tutulması testte çıkmaz dedi. Bizim durumumuzda olup test yaptıran var mı merak ediyorum :folded_hands:

Merhaba kızımında yumurta ve süt ürünlerine alerjisi vardı 4. Ayında anladık aynı şekilde doktorumuzda test önermedi çıkmıyor diye ama bizde iltihaplı pişik egzama döküntü vs vs şikayetleride vardı bebek küçük olduğu için çıkmıyor ısrarımla kan tahlili yaptırdık çıkmadı 7 aylık olunca deri testi yaptırdık sadece yumurta çıkdı ama alerjisi devam ediyordu 10. Ayda süt ürünlerini açtık 11 i. Ayda yumurtayı yumurta devam ediyordu yaşına girince o da geçti. 10 aylık bir bebekde deri testi çıkıyor ama sizin bağırsak sorunu yaşattığı için belki çıkmayabilir 6. Aydan sonra deri testi %70 oranla belli ediyor demişti doktorum

Benim de 15 günlük bebeğim var 1 buçuk haftadır kakasi hardal rengi ve mukuslu çocuk gastroya yönlendirdiler günde 6:7 kez kaka yapıyor sadece anne sütü ile besleniyor kilo kaybı yok 1haftadab250 Gr almış sizin bilginiz var mı acaba

Ne güzel geçmiş darısı başımıza :smiling_face_with_tear: o kadar zorlanıyorum ki beslenmesi vs geçtim artık uykularını da çok kötü etkiliyor uykuya dalamıyor sürekli uyanıyor bacaklarını atıyor hep ya da çubuk gibi yapıyor bacaklarını karnı bağırsakları huzursuz ediyor belli ki :frowning: artık geçsin istiyorum iki kere diyeti açtık geçmediğini görünce çok üzüldüm psikolojim bozuldu artık resmen şu alerji yüzünden doktorumuz bazı bebeklerde 2 buçuk yaşına kadar sürüyor dedi inşallah öyle olmaz

Çok minik daha Allah bağışlasın :cherry_blossom: 15 günlük bebekte alerji olur mu bilmiyorum ama evet sık dışkılamak da alerji belirtisi , inşallah değildir de geçici bir durumdur geçmiş olsun :mending_heart:

Seni çok iyi anlıyorum ek gıda vermekde zorlanıyordum sürekli huysuz sancılı bir bebek o kadar zordu ki o dönemler diyeti açıyordum tekrar al başa toparlanması en az iki hafta aşırı zor dönemlerdi ama geçiyor sabretmek lazım çoğu alerji yaşını aldıkdan sonraa geçiyor doktorumuzda aynı söyledi bazı bebekler de 3,4 yaşa kadar devaö ediyor ama nadir olarak içinizi rahat tutun umarım sizinde en erken zamanda geçer. Bağırsak florasını düzene sokan probiyotikler var bir doktorunuza danışsanız acaba faydası olur mu diye belki işe yarar

Mirabalance kullanıyoruz aslında probiyotik olarak. Gerçekten çok zor o kadar yeğenlerim yanımda büyüdü hiç böyle zor bir bebek görmedim gece uyku haram bize sabaha kadar 5-6 kere çok rahat ağlayarak kalkıyor asla dinlenemiyorum her gün on kere düşünüyorum ne pişiricem ne yediricem diye kahvaltıda özellikle hep tekrara düşüyorum ister istemez verdiklerim çok sınırlı çünkü. Geçsin istiyorum bir an evvel gazıydı reflüsüydü alerjisiydi derken doğduğundan beri zorlanıyoruz sağlıklı olsunlar da bunlar geçecek illa ki

Valla bizimde aynı alerji ne çektik çekiyoruz… bağırsak tutulması ne onu duymadım… bizimde glutene pirinç patates yumurta akı muz süt akara toza çıktı 2 kez yaptırdık test minimum düzeyde dedi Allah’tan ama bebeğin huzursuz olmasına yetiyor bizde şuan pişik olayı yaşıyoruz önceden vücuduna atardı belirti şimdi Popo arası tepki veriyor atlatmak üzere siniz dedi doktorumuz yumurta akını yasakladı bide sütü gerisini aralarda vercem öyle gidiyoruz valla bide gaz olayı çok bizde oda zorluyor çocuğu

Bağırsak tutulması mukuslu kaka oluyor şiddetli ishalle birlikte alerjiye verdiği tepki bu olmuş oluyor.. huzursuz bizimki de çoğu zaman gaz problemi yaşıyoruz korkudan baklagil falan da vermiyorum iyice gaz yapar diye. Uyku eğitimi almak istedim ona bile başarısız olur dedi eğitimi veren kişi alerjik bebeklerde istediğimiz başarıyı yakalayamıyoruz uykuya geçişleri zor oluyor dedi.. Allah yardımcımız olsun gerçekten çok zor

Bizimde bir buçuk aylik bebekken basladi süt alerjiniz hala devam ediyoru sık sık kaka kanlı yapıyordu bağırsak tepkiliydi bizimkde son zamanlarda diyeti bırakıp zaman zMan deniyordum yazın başlamıştım denemey Ağustos gibi kanlı kaka görmedim fakat bu seferde vucunda benekler gormeye başladık ve pişik cinsel bölgesinde de yanık gibi oldu üç hafta sürdü böyle süt ürünleri bıraktım geçti iki gündür yine deneyim dedim yine cinsel bolgesi kızarmaya başladı en son kontrole 9 aylekken gitmiştim o zaman test istedim bağırsak tepkili diye yapmadılar testte çıkmaz dediler tekrar kontrolümuz var ama eşim ise yeni başladı izni yok ne yapcam bilmiyorum yaşına bişey kalmadı zaten her gittigimde test yapmıyorlar ayda bı defa deneyerek gideceksin dedi doktor geçene kadar diyet önerdi şuan 10 ay 14 günlüğüz

Mukusli kaka tek başına diyet yapmaya gerek yok diye biliyirum başka sıkıntısi yoksa

Aynı beni tarifi etmişsiniz bizimkide sürekli Gazi var sık sık kalkıyor gecede hiç birşey yemiyoru baştan herşeyi eski verdik ondanmi neden bilmiyorum sadece anne sütü alıyor yazın sürekli dış çıkarttı ek gdia son zamanlar yediremez oldum bu alerjiden bende bıktım oğlumda böyle sorun yaşıyorum tam zamanında doğdu ablaları pramatureydi ama böyle bişey yaşamadık

Anladım canım cidden bende öyle daha herşeyi vermiş değilim korkuyorum bnde ya aslında yemek istiyor ama ne yapalım ilaç kullanıyor musun

Çok zor gerçekten her diyet açıldığında bi umut diyorsun ama geçmediğini görünce insan mahvoluyor cidden.. sizin yaşadığınız durum da çok zormuş çok üzülüyorum minicik bedenleriyle bir de nelerle uğraşıyorlar diye Allah beterinden korusun da hemen geçsin

Alerjisi tuttuğunda çok iştahsız oluyorlar ağzını açmıyor resmen zayıflıyor çocuk doktor hep geçicek geçicek diyor sabırlı olun diyor ama içimiz gidiyor işte

Yok ilaç kullanmıyoruz probiyotik sadece

Yaa öylemi iştahsızlık yaptığını bilmiyordum alerjinin bende diyorum çocuk alışıyor tam geri yememeye başlıyor diş sen hastalık dan diyorum

Ahhh insallah biran evvel geçer yoruldum artık kafama çok takıyorum elimden bişey gelmiyor

Nerdeyse iki hafta süren bir iştahsızlık oluyor hem de bizi ciddi anlamda etkiliyor.. sağlıkla bi büyütseydim diyorum bir tane zaten ikinciyi de düşünemiyorum bile :slight_smile:

Anladım bizde aynı probiyotik bide bi toz başladı şimdi ama o akarlar için sanırım öyle ilerliyoruz bakalım