Anne sütü ile beslenen 3 buçuk aylık bebeğe su verilir mi

Merhaba arkadaşlar bebeğim 3 buçuk aylık sadece anne sütü alıyor. Ama bu aralar emmek istemiyor burnu tıkalı olduğu için ve idrar rengi koyulaşti acaba arada bir çay kaşığı ile şu versem olur mu

Ben 6 ayımızı doldurana kadar su vermedim idrar yolu enfeksiyonu geçirdi o zaman bile doktorumuz su ver demedi bebeklerin böbrekleri hala gelişme aşamasında olduğu için tam süzemiyormuş yararı yok hatta zararı bile olabilir demisti anne sütü su ihtiyacını karşılıyor zaten burnunu sık sık temizleyin ve temizledikten sonra emzirin nefes alması kolaylaşacağı için daha rahat emecektir çok geçmiş olsun

Çok teşekkür ederim temizliyorum aslında yetersiz mi oluyor anlamadım hırıltısi geçmiyor hiç antibiyotik kullandık ama hala devam ediyor tıkalı olduğu içinde emmiyor beslenmesi yetersiz olduğu için idrar rengi koyulaşti su vermek istiyodum vermeden önce yazmak istedim iyikide yazmışım o zaman çok teşekkür ederim vermeyim bari

Nasıl temizliyorsunuz burnunu

Hırıltı geçmediyse tekrar dr goturun cigerlerine bakılsın. Cok tıkalı iss saat bası serum fizyolojik ile açmanız gerekiyor burnunu. 2.5 cc bir buruna 2.5 cc diğer buruna şırınga ile sıkılacak. Siz hiç yapmasdıysanız bir saglık gorevlisi yaparken izleyip öğrenin

Serum fizyolojik sıkıp aspiratör ile çekiyorum

Yaptım ama günde iki yapıyorum daha mı sık yapmalıyım

Hastanedeyken göstermişti doktorumuz enjektörle temizliyorum ben iki burna da sıkıyorum aspiratöre gerek bile kalmıyor siz yinede bı doktora danışın göstersin o şekilde yapın

Cok tıkalıysa evet saat başı yapabilirsin demişti dr bana. Siz yinede dra danısın. Hırıltı olduguna gore cok tıkalı belliki ama serum yinede yeterli gelmeyebilir siz dra bir götürün detaylı bakılsın idrarın koyu olması da iyi degil idrar yolu enf belirtisi o yuzden birde idrar yolu testi vermenizde fayda var bence.

Merhaba, mutlaka doktora götürün, ciğere inmesin. Burun yikamayi daha sık yapabilirsiniz ama her seferinde aspire etmeyin, tahris edebilir. Nebulizatöre 2 ml serum fizyolojik koyup buhar verip, postural drenaj uyhulayabilirsiniz hatta burun yikamadan sonra yaparsanizda aspireye gerek kalmadan iyice akar. Dolmaya izin vermeden hemen emzirmeye gecin ki beslenebilsin. Kilo alımı düştüyse doktora goturdugunuzde mama onerir zaten ama kesinlikle su vermeyin. Beslenmesine hiçbir katkisi olmadigi gibi zarari da olabilir.

Burnunu temizliyorum günde iki üç kez ardından aspiratör ile çekiyorum. Nebulizatör aldım onunla buhar veriyorum evet sanki azaldı gibi ama hala devam ediyor. Bu yüzden defalarca doktora gittim antibiyotik bile kullandık ama bir süre sonra hırıltı geri başlıyor yine. Su vermedim yazılanları okuyunca o zaman iyiki vermemisim. geçmezse yine gidicem doktora ama burun temizliği oneriyolar o kadar. Acaba alerjik mi diye düşünmeye başladım

İdrar testi vercem aklımda ama sünnet oldu biraz toparlasin istiyorum. Hafif azaldı gibi hırıltısi. Sadece burun temizliği aralığını sıklaştırmam lazım sanirim

Bazen solunum yollari kucuk olduğu icin de hirilti olabiliyor. Olabildigince ilac vermiyorlar ama cigere inerse yatarak tedavi ediyorlar bebekleri o yuzden maalesef gitmek gerekiyor. Postural drenaji mutlaka yapin nebuldan sonra cok etkili oluyor.