Kızlar 50 gün önce doğum yaptım annelik çok zormuş psikolojim bozulucak gece uyku yok tuvalete bile gidemiyorum yemek yiyemiyorum başından ayrilamiyorum bebeğin bu nezamana kadar böyle surucek ya nezaman düzene oturacak kaç aylık olana kadar böyle devam edecek çok kötüyüm ![]()
Gerçekten o ilk aylar çok zor, özellikle ilk bebeğinizse. İnsan tecrübesizlikten de ne yapacağını ne hissedeceğini şaşırıyor. Korkuyoruz bir şey olacak diye. Ama geçecek hiç merak etmeyin, ben de o dönem hiç geçmeyecek zannediyordum çok zordu sizi çok iyi anlıyorum. Tabi ki tamamen kolaylaşmıyor büyüdüklerinde de farklı zorlukları var hareketleniyorlar yerlerinde durmuyorlar. Ama hiç olmazsa bebeğinizin huylarını git gide öğreniyorsunuz ona göre kendinize kısa vakitler ayırmaya başlıyorsunuz.
Çevrenizden destek isteyin yakınınızda küö varsa. Çok bunaldığınızda ailenizin yanına gidin bir süre kalın onlar ilgilensin siz biraz nefes alın. Kısa süreliğine dışarıya çıkın bunlar iyi gelen şeyler ![]()
3 ay 28 günlükten yazıyorum , geçmedi ![]()
hala tuvalete uyurken kaçıyorum. Uyanıkken çok sıkıştıysam bebek arabasına koyuyorum kapının oraya koyuyorum ordan izliyorum. Yemekleri eşim eve gelince akşamdan ertesi güne yapıyorum. Temizliğide onun olduğu odayı yapıyorum diğer odaları eşim varken. Uyku problemim yok . Çünkü o gece uyusa bile ben rahat durmuyorum saatte 1 alarm kurup nefesini kontrol etmeye uyanıyorum. Ama artık bundan mutluluk duyuyorum çünkü çok güzel bebeğim ![]()
gülüşü herşeye değer diyorum
artık tek başıma banyosunu bile yaptırıyorum. Gerçekten zaman herşeyin ilacı. 3 aylık olsun dahada alışacaksın merak etme canım
Bir yaşına girdik hala aynı hatta daha da zorladı emeklemeye baslayınca hele cok zorlastı hersey. Eli heryerde.. Hep tetiktesin hep pesinde olmak zorundasın. Beni rahat ettiren sey 4.ayımızda evde kullanmak için baston bebek arabası almıştım yani oturmaya baslayınca. Yemek yaptıgımda veya wc gittiğimde ona koyuyordum. Yine temizlik yaptıgımda her odaya beraber o sekilde gidiyorduk. Ağladığında yine evde onunla gezdirip sakinleştiriyorum. Hatta bir süre arabada gezdirince uyuyordu. Suan yine kullanıyorum ama cok kısa süreli kalıyor asagı inmek için ağlıyor.. Ev musaitse araba alabilirsiniz sizde.. Yedinci ayımızdan beride sürekli bir aglama krizlerinde geceleri hala saat bası uyanıyor emmek için. Wcnin kapısını asla kapatamıyorum ztn tek basıma wc gitmek lüks.. Eşim gelmeden evde hiçbir sey yapamıyorum hala.. Bu yuzden cennet anaların ayagı altında olmalı.. Allah hepimize kolaylık versin saglıcakla büyüsünler ins.
8 aylık kızım . Gurbetteyim yanlızım evi işi yemeği kızımın bakımı yemesi içmesi oyunu falan derken gün içinde saçımı toplasam şükür diyorum . Tabi gülüşü bakışı daha manalı geliyor gün geçtikçe daha bir güvenli bağlanma kuruyorum . Ama mental olarak bitik durumdayım kendimi mutsuz hissediyorum bazen hayal ettiğim gibi çalışamadım öğretmenim ama kızım olduğu için evdeyim bişey yapmıyorum gün bunlarla gidiyor ve kızım cidden zor bir bebek durmuyor bu aralar da bağırmalar çıktı. Ama işte cennet annelerin ayağının altında niye olduğunu daha iyi kavrıyorum her gün
İlk zamanlar ara sıra ağlardım dayanamayıp, hatta bir gece çaresizlikten yine ağlamaya başladım tam o sırada eşim uyandı. Ben birden bağıra çağıra ağlamaya başladım kendim de inanamadım o halime
hayatımda ilk defa sesli ağlıyordum sanırım. Ağladım ağladım nir güzel içimi döktüm. Eşim çok korktu tabi beni o halde görünce, daha fazla yardımcı olmaya çalıştı. hala arada çok çaresiz hissettiğim anlar oluyor ama o ilk aylardaki kadar değil bence. Atak dönemleri diş dönemleri ben de yine çıldıracak gibi oluyorum ama bunlar geçici diye avutuyorum kendimi
Ayy aynı ben bir yaşına geldi bunalıma giriyorum sürekli gece sürekli uyandırıyo mama içmiyo sadece ağlayıp uyandırıyo geri uyutuyorum bazen bir saat bile salladığım oluyo uyusun diye uykuya çok direniyo çok mızmız herşeye ağlıyo hemde bağırarak istediği olsada ağlıyo onsuz hiçbir yere gidemiyorum tuvalette bile rahat yok bilmiyorum depresyondayım galiba
bende aynı şeyleri yaşadım bebeğin ters zamanlarda ağlar boş sebebsiz yere senin yanında uyumaz misafir gelince uykuya dalar sorun etme canım benim bunların hepsi geçiçi benim bebeğim 3 aylık oldu çok şükür çoğu şey geçti bi gülümsemesi sana aşkla bakmadı herşeyi bitiriyor ara ara bebeğine sinir de olursun bunların hepsi geçici bebeğinle kendine dikkat et ![]()
Merhaba güzel Anne senin gibi hepimiz bu zor günleri yasadık benim oğlumun maasallahı vardı cok sakin bır bebektı hala da oyle 7 aylık olduk sımdı ona ragmen zorlandım uykuya cok düşkün biri olarak ama sonrasında düşündüm ki o kadar çok Anne olmak isteyen kadın varki ve olamayan ve şükrettim bu omur boyu surecek bısey değil kı belki 1 sene surecek belki birkaç ay sonra duzene girecek o yüzden tadını cıkarmaya calisin koklayın öpün ve ıyı kı Anne oldum deyin gercekten zor bir surec ama tarifi olmayan guzellikte bır durum ![]()