Bakabilir misiniz

1.5 aylık bebeğim var emzirirken çok huzursuz emmek istiyor ama çok hırçınlaşıyor kıvranıyor ağlıyor biberonla daha rahat emiyor ne yapmam lazım önerisi olan var mı

Meme reddi olabilir silikon uç kullanmayı denediniz mi benim kızım da öyleydi bu süreci iliklerime kadar yaşadım :joy: silikon uçla verdim 4 5 ay sonra biberona döndük artık hiç durmuyordu büyüdükçe sonra da8. Ayda sütü istemedi ara ara buzluğa attım veriyorum öyle şimdi diş çıkarma süreçlerinde 14 aylık kızım

Gazı vardr belki gazı olan bebek rahat ememez gazını çıkartmayı deneyin sık sık

Yediğinize içtiğinize dikkat edin gaz oluşturuyordur muhtemelen sürekli gazını çıkarın

Yanlış anlamayın annenin gazı bebeğe geçmez

Annenin yediği içtiği süte geçiyor o bebekete gaz oluşturur ama

Aaaa öyle mi ben geçer diye biliyorum çünkü doktorlar bile ilk 4 ay gaz oluşturacak şeyler tüketilmemesi gerektiğini söylüyor ve her bebek ayrı tabiki kiminde gaz oluşur kiminde oluşmaz oda bebekle ilgili bir durum

Evet bende öyle biliyorum

Dr. Osman gönülal youtubede videosu var size gaz olur tabi ama zaten her şeyin fazlası zarar bir sorun olmaz yani gaz sizin . Bebeğiniz daha yeni dünyaya gelmiş bapırsak hareketleri düzensiz düzene girene kadar gaz olur tabi

Aynen öyle benimde demek istediğim o zaten

Muhtemelen gazdan yapıyordur. Kendini yay gibi geriyorsa kızarıp morarıyorsa karnı şişkinse gazı vardır. Bende başlarda çocuk doymuyor zannediyordum gazını çıkardığı için meğerse yeterli gelmiyormuş. Biz fazla gazlı olduğu için sab simplex damla kullanıyoruz. YouTube’dan gaz sorunu olan bebekler için masaj teknikleri var. Ilık banyo sonrası losyonla masajda yapabilirsin. Ayaklarını iterek hem alttan gaz hemde vurup ovalayarak yukardan da gazını çıkarsın. Bazen 2 3 kere çıkarması yeterli gelmeyebilir bir süre daha bırakmadan devam et rahatlamış görünüyorsa yatır canım. Eğer gazla alakalı değilse meme reddine de başlamış olabilir. Çünkü biberonla daha iyi emdiğini emzirirken sorun yaşadığını söylemişsin

Gazı olabilir, emzirme pozisyonu rahat olmayabilir, süt az geliyor olabilir bunların hepsi birer ihtimal. Mesela sağ tarafı emdi sola geçerken gazını çıkarıp sonra sola geçirebilirsiniz. Gaz yapacak yiyeceklerden bir süre uzak durun. Gaz damlası kullanabilirsiniz. Kendiniz için kimyon, rezene, anason çayları hazırlayabilirsiniz. ( Günde 1 den fazla içmemeye dikkat edin yoksa size zarar verebilir)
Eğer süt az gelirse ondan da sinirlenebilir çünkü biberonda daha fazla gelirse biberonu anne sütüne tercih edebilir. Süt yapan yiyecekler tüketin bol su için bestlak damla kullanabilirsiniz.
Emzirme pozisyonunun rahat olması da önemli daha küçük olduğu için emzirme yastığı kullanabilirsiniz.
Burnu tıkanık olabilir belki diyecem ama öyle de olsa biberonda da içemezdi uyumazdı. Siz yine de onu da kontol edin.
Umarım en kısa zamanda düzelir :smiling_face: