Bebeğim 61 günlük yüzü koyun ve kucakta dururken kafa kaldırması normal fakat dün doktor da iki eliyle kaldırdığında kafasını kaldırmadı. Bende hep karınüstü egzersizler yaptırdım hiç ona çalıştırmamıştım. Doktor elleriyle kaldırdığında kaldırmamasını pek beğenmedi fakat yüzükoyun yatınca kaldırdığını görünce tamam dedi. Böyle durumlar yaşayan var mı
Merhaba, bebeğinizin karın üstü egzersizlerini düzenli yapmanız gerçekten çok önemli, çünkü bu hareketler yüzükoyun pozisyonunda kafa kaldırmayı ve boyun kaslarını güçlendirmeyi teşvik eder. Bebeğinizin doktoru, elleriyle kaldırırken kafasını kaldırmaması hakkında endişelenmiş olabilir, ancak her bebek farklı hızda gelişir ve bu tür durumlar genellikle geçici olabilir.
Bebeğinizin yüzükoyun pozisyonda kafa kaldırması, boyun kaslarının güçlendiğini ve motor becerilerinin geliştiğini gösterir. Ancak bazı bebekler, elleriyle kaldırıldığında ya da farklı pozisyonlarda biraz daha geç tepkiler verebilirler. Bu, gelişimsel bir fark olabilir ve büyük ihtimalle zamanla daha güçlü hale gelecektir.
Ne Yapabilirsiniz?
- Karın üstü egzersizlerini düzenli olarak yapmaya devam edin. Bebeğinizin başını kaldırması ve boyun kaslarını güçlendirmesi için bu egzersizler çok faydalıdır.
- Zamanla daha fazla baş kaldırma hareketi yapmasını bekleyebilirsiniz. Bebekler, kaslarını geliştirmek için bir süre zamana ihtiyaç duyarlar.
- Eğer bu durum devam ederse ya da başka gelişimsel endişeleriniz olursa, doktorunuza tekrar danışabilirsiniz. Ancak genelde yüzükoyun pozisyonda baş kaldırma, yeterince kuvvetli kasların gelişmeye başladığının bir göstergesidir.
Bebeğinizin gelişiminden endişelenmene gerek yok, her bebek kendi hızında gelişir. Yine de, düzenli egzersiz ve sabırlı bir yaklaşım ile en kısa sürede daha fazla güçlenmesini sağlarsınız! ![]()
Çok teşekkür ederim açıklayıcı yazınız için yüzükoyun pozisyonda çok şükür kafa kaldırması aktif ve ben genellikle hep karınüstü çalıştırdım. Bu yüzden elleriyle yapamayınca kendimde suçluluk hissettim yaptırmadığım için. İçimi ferahlattınız ![]()