Bay bay, alkış yapmıyor

Merhaba, oğlumun 10 aylık olmasına bir hafta var. Bay bay , alkış yapmıyor elleriyle gel gelde yapamıyor. Ben elimi uzatıp gel deyince gelir bazen, normal mi bir de saç çekmeyi çok seviyor.

Valla canım benimki sadece alkış yapıyo . Bau bay yapmıyor. Gel gel zaten göstermedim nedesen​:grinning_face_with_smiling_eyes::grinning_face_with_smiling_eyes::grinning_face_with_smiling_eyes::woman_facepalming:t2: hiç takmadım ben böyle şeykere niyeyse takılmıyorum . 11 buçuk aylığız bu arada

Ya aslında sorun bebeğimde değil ben de, çok evham yapıyorum bi hareketi geciktiğinde, ya da etrafımdaki insanlar aa alkış yapmıyor mu bizimki bu ayda bunu yapıyordu vs söylemleri beni çok etkiliyor. Bu psikolojiden nasıl kurtulacağımı da bilmiyorum :woman_facepalming:t2::sad_but_relieved_face:

  1. Ayda ismine tepki vermeye başlar ismine bakıyor mu? Cee oynadıgınızda mutlu oluyor mu oyuna dahil oluyor mu

Evet cee yi çok uzun zamandan beri yapıyoruz altı aylık falan yapınca bile gülerdi. İsmine de bir şeyle meşgulse bakmaz genel olarak bakar ama

Heeeeeeh işte bu . İnsanların aaaaaa benimki şöyle yapıyodu böyle yağıyodu demesi. Az düşünceli anneler “her bebek farklı benimki böyle yaptı ama filancanınki şu zamanda yaptı “ der. Benimki 10.ayın ortasında emekledi inanır mısın. Anladım ki canları ne zaman isterse o zaman yapıyolar . Hepsinin gelişimi farklı boşa takma. Bende senin gibiydim takmıyorum artık aldırmıyorum.

Öncelikle etrafla kendi bebeğini kıyaslama. Etraf hep konuşur,susmaz,susturamazsın. Kimisi gıcıklığına konuşur ,kimisi gerçekten merak eder konuşur,kimiside yarıştırır. Kendi o dönemleri unutmuşcasına,anne değilmişcesine… Duymamazlıktan gel. Cevap verip , açıklama bile yapmaya değmez.
Canları istedi mi hepsini yapacaklar. Sadece sizden veya dışardan gelen farklı bir uyarıcı ile harekete geçecektir. Ama yapacaktır. Ne kadar çok üzerine düşer, gözüne bakarsınız yapmıyorlar.

Her bebek herşeyi yapmayabilir benim oğlum hiç dönmedi diyebilirim onu bile kafama takmadım 2 yaşına girecek çok şükür sağlıklı :chocolate_bar: her yaptığı harekete anlam yüklemen bende zamanında öyleydim rahat olun Allahın izniyle . Küçükken çok heyacanlanır ayaklarını çırpardı bir ay yaptı nerdeyse bıraktı mesela

O zaman sorun yok canım her bebegin gelisimi farklı kimseye kulak asma

@Kuti @H.adn @Halimee @İncibebekannesi teşekkür ederim hanımlar cevaplarınız için bazı anneler ne yazık ki sanki bile isteye karşılaştırma yapıyor. Sanki her şeyi erkenden yapan bebek süper zeka oluyor :woman_facepalming:t2: dediğim gibi sorun oğlumda değil ben de acilen bu huyumu törpülemem gerekiyor :neutral_face:

Törpülersin bende böyleydim @felcin ve @TülayOzan iyi bilir :grinning_face_with_smiling_eyes: törpülendim sağ olsunlar darısı sana

Ayyyy hiç deme, sonra birden bir salma duygusu geliyor herkese :)))) akışına bırakınca her iki tarafta mutlu oluyor :slight_smile:

Evwt öyle de böyle de büyüyolar işte​:grinning_face_with_smiling_eyes::grinning_face_with_smiling_eyes:

Ayy canım endişe etme ben otizmden şüphelenen ve gelişim uzmanı ile görüşen biri olarak 9.ayinda ismine bakmıyor komutları anlamıyor yapmıyor diye korkuyordum ve 1yasina girdikten sonra yapmaya başladı şuan 16 ay 12 günlük çoğu komutu anlıyor mesela kelimesi çok az alkış ve bay yapıyor gel yapmıyor pisi pisi yapar gibi yapıyor yaşını bekle bence endişe etme

Benımkıde ikisinide 1 yasından sonra yaptı her bebegın gelısımı farklıdır sız sık sık hatırlatın yapar

Benım de oğlum 15 aylık olucak henuz kelimesi yok yürümeye de yeni yenı başlıyor bana da çok gelıyor bu tarz konuşma yapanlar yürümüyor mu konuşmuyor mu sanane orp.uuu diyesim gelıyor :face_with_hand_over_mouth::face_with_hand_over_mouth:

İsme bakması 9.ay itibariyle bekleniyor canım 9.aydan sonra bakması önemli eğer zamanda bakmazsa yaşına kadar bekleniliyor gelişim uzmanida yaşını bekletmişti bize eğer 1yasindan sonra da olmuyorsa hiçbiri çocuk psikoloğuna yönlendiriliyor

Evet canım normal mesela üst üste yukses sesle çağırınca demişsin ya büyük ihtimalle de aslında ismine değil yukses sesin geldiği yöne bakıyordur 2ay daha var Ali ye

Kız bacım sırf bu sebepten ben çocuğumu otizm sandım er bu ayda bunu yapmıyor video doktor öyle diyordu bunun çocuğu yapıyor diye evet bağzı şeylerin zamanı ortalaması var mesela 1yaşa kadar ismine bakması gerekir gibi ama yapmıyor etmiyo diye kendimuze ediyoz bunuda çocuga yansinca çocuk yapası varsada yapmıyor