kızlar kızım 5 ay 18 günlük ben 3 gün ek gıda vermiştim kızıma sadece akşamları veriyordum onda günde bir kere çiş yapıyordu dünden bu yana da çiş yapmıyor sizce normal mi ek gıdanın içinde de iki kez yapıyordu
Ek gıda haricinde anne sütü veya mama veriyor musunuz? Kaç ml mama içiyor
Normal değil. Çiş çok önemli. Ek gıdayla birlikte suya geçtiniz değil mi ?
sadece anne sütü içiyor mama içmiyor
ek gıdayla birlikte su da verdim
Günde dolu dolu 5-6 çiş sayısı olmalı der doktorlar, bence doymuyor doyduğunu çiş sayısından anlarsınız diyorlar diye dedim bunu
Doktora götürmende fayda var . Ne olur ne olmaz aklında soru işareti kalmasın. Yeterince sütü emmiyor da olabilir
idrarını da sıkıntı yok sadece çiş yapmıyor doymuyor diye zaten şey ek gıdaya geçiş yapın demişlerdi yani büyüklerimiz demişti ben de geçtim onda günde bir kez yapıyordu
bir yerde de şey diye konuştum idrarını yapıyorsa karnı da yumuşaksa sorun yok diye okudum
Sütü yeteri kadar içtiğinden emin oluyor musunuz peki, yani uzun süre yutkunarak emiyor ve doyup kendisi mi bırakıyor. Eğer sürekli emmek istiyorsa doymuyor olabilir o durumda mama vermeniz gerekebilir. Ek gıda yeterli gelmiyor malesef daha çok küçük, ek gıdayı sadece tadım olarak başlıyoruz zaten ilk aylarda, onunla doymuyorlar. Süt de yeteri kadar alamıyorsa o yüzden çiş sayısı azalmış olabilir.
İdrarda sıkıntı yok demişsin ama çiş yapamıyor diyosun günde 1 kez çiş yapıyor diyosun. Çiş dediğimiz şey idrar zaten biliyoaun dimi![]()
benim dediğim büyük tuvalet ya yanlış terimle anlattım kusura bakmayın
Büyük tuvalet benim sıkıntım idrarda sorun yok emmesi de güzel büyük tuvalet yapmıyor
Tamam kakasını günde 1 defa yapması çok normal tabiki. Bebekler 10 güne kadar kaka yapmadığı oluyor o zaman anormal oluyor. Kakada sıkıntı yok canım
kaka işte aklıma takıldı maşallah benim kız doğduğundan beri hep kakasını yapar böyle yapmayınca bi tuhaf oldum korktum size sorayım dedim
Ek gıdaya geçtiği için kakası günde bi defaya da düşer bazen 2 günde 1 de yapabilir. Kakası olduğundam daha keskin daha köt0 de kokacak. Kıvamı olduğundan kalın olacak. Bunlar için endişelenme canım gayet normal. Eğer kakasını 10 günden fazla yapamazsa doktorlar fitil atıyor . Ek gıdalarına yarım çay kaşığı kadar saf zeytinyağı koyarsın yapamadığı zamanlar
He birde ek gıdaları akşam değil de gündüz versen daha iyi olur sindirim açısından. Öğlen verirsen daha güzel sindirir rahatsız olmaz akşam uyurken
Anladım çiş diyince şaşırdım ben de, kaka ise problem yok. Benim kızım 9 gün kaka yapmamıştı o dönemlerde, 10. Günü bekleyin dedi doktor o gğn de yapmazsa ilaaç verin dedi. Çok şükür 10. Gün yapmıştı kızım
Bu çiş sorunu akrabamın oğlunda olmustu oda sizin aylardaydi sanirim.
Doktora götürdüler sünnet etmiştiler bu sorun için,onun çocuğu erkekti.sizde bi doktora goturun canim.