Bebek kontrol

kızlar bebeğim 4 aylık oldu daha çocuk Hastanesi’ne götürmedim kontrole götürmem gerekli mi yani bana sağlık ocağına gidiyorum bişey diyen de olmuyor

Sanırım bir yaşına kadar her ay gidiliyor bizde 4 aylık olduk gidicez acaba bir hafta sonra gitsek de olur mu hemen 4 aylık olunca mı gitmek gerekir

Kızım 9 buçuk aylık ve ben ilk 6 ay boyunca her ay götürdüm sonra 7 buçuk aylık olduğunda götürdüm ve tam 9 aylık olduğunda tekrar kontrole götürdüm bizim doktorumuz çağırıyordu zaten şu kadar gün sonra gel diye mesela bi sonraki kontrolümüz de tam 1 yaşında olacak

Bence eğer bir sorunu yoksa götürmene gerek yok zaten sağlık ocağına gidiyorsun orda boyuna kilosuna bakıyorlar gerekirse kan testlerini de yapıyorlar bir sorun olduğunda çocuk doktoruna götür derler şahsen ben bir sorunu olmadığı müddetçe götürme gereği duymuyorum evet kontrol şart fakat zaten sağlık ocağı da bu işlevi görüyor ama sorunu varsa götür mesela bizimkinin gazı çok fazlaydı götürdüm kasığında fıtık vardı götürdüm ameliyat falan oldu şu an çok şükür iyi yani için rahat etmesini istiyorsan bir götür derim zaten şimdiye kadar işitme testi göz testi kalça çıkığı için götürmüş olman gerekiyor

hepsine götürdüm bi sorun da çıkmadı çok şükür o yüzden götürmek aklıma gelmedi

evet her şeyine götürdüm bi sprun Yok diye götürmedim çocuk doktoruna da yani aklıma da gelmedi

O zaman sorun yok canım zaten gerekenlere götürmüşsün bir sorun olursa git tabiki ama onun dışında yine de sana kalmış

6 aylik olana kadar her ay, 6 12 ay arası 1 bucuk ayda bir götürmek gerekiyor. Kalbini, ciğerlerini dinliyor, bingildak açıklığı kontrol ediliyor, bilişsel gelişimine bakılıyor. Maalesef sağlık ocağı bunlarin tespitinde yeterli olmuyor.

Sağlık ocağına aşı dışında götürmedim, 1 yaşına girecek şuan kızım ve her ay çocuk doktoruna kontrole götürdüm..Her gittiğimizde aylık gelişimi hakkında bilgi aldık, fiziksel ve zihinsel gelişimi vb..1 yaşında tekrar göz muayenesi yapılıyormuş çocuk doktoru onu söyledi, göz için randevu alacağız bakalım…Bundan sonra bir sıkıntı olmadıkça gitmeye gerek yok.