Merhaba güzel anneler, bebekleriniz sık sık geriniyor mu ve gerinme esnasında sesler çıkarıyor sizlerin de öyle mi
Yaşayanlar varsa yazabilir mi aklıma takılıyor
Hareketi Ne Zaman Tehlikelidir?
Moro refleksi oldukça normal ve her bebekte görülen bir durumdur. Fakat moro refleksi sırasında meydana gelen bazı belirtiler altta yatan daha büyük bir sorunun habercisi olabilir.
Bebeğiniz gerindiği sırada her iki bacağı ve koluyla gerinip gerinmediğini kontrol edin. Bebek sadece tek kol veya bacakla geriniyorsa hareket etmeyen tarafta olumsuz bir durum olduğu akla gelmeli ve bir uzmana danışılmalıdır.
Moro refleksinin yokluğu da çeşitli problemleri işaret ediyor olabilir. Bebek yüksek seslere korkarak tepki vermiyorsa işitme duyusunda bir sorun olduğu düşünülebilir.
Bununla beraber moro refleksi hiçbir zaman gerçekleşmediyse bebeğinizin sinir sistemiyle alakalı olumsuz bir durum yaşanıyor olabilir. Gerinme hareketini hiç gözlemlemediyseniz acilen bir doktora gitmenizi ve görüşünü almanızı öneriyoruz.
Benim kızımda öyle yapıyor canım özellikle altını açtığımda gerinmeyle birlikte ses çıkartıyor normal bir durum