Bebeklerde burun temizliği

Hanımlar merhaba bebeğimin burnu tıkanmıştı doktoru serum suyu kullanmamı söyledi yan yatırım burun deliklerine suyu damlattım ama sonrasında genzinde balgam dolu gibi başgamlı öksürüyor acaba serum suyundan mı sizler nasıl burun geniz temizligi yapıyordunuz

Damlatma değil yıkama yapın sırtına da pıt pıt avcunuzla vurun döndürüp. Balgamı öyle daha çabuk söker.

Yenidoğan zamanlarında burnuna döktükten sonra döndürüp sırtına vurarak çıkarıyordum . Şimdi ikişer damla sıkıp aspratör ile burnunu temizliyorum. Temizzledikten sonra iç çekip gülüyor bide :sweat_smile:

Bebiş küçükse ve az tıkalı olunca o kadar yetiyor ama çoksa ve balgam varsa onu sökmüyor birkaç damla maalesef tecrübe ettim ben de :smirking_face:

Kaç ml kullanmalıyım

İkişerden dört ya da duruma göre iki buçuktan toplam beş ml yapıyorum.

Balgamının olduğunu nerden anlıyoruz. Ben hiç farketmedim balgam. Arada hırıltı oluyor ama aspratörle sümüğünü alınca geçiyor

Öksürürken canım. Burnundaki mukus. Ciğerden gelen balgam. Ama mukus artar da yutarsa iyice tikanir. Her ikisinin de ilerlemeden açılması lazım burun yikamayla. Ardından sırtına vurmakla da ciğerdeki balgam sökülüyor. Burun açılmazsa öksürük artar, öksürük artınca enfeksiyon varsa ciğerlere iner…

Kucaginda Hafif basi one egip burnuna direk degil burun deliginin icine sokup siringa ucu birazcik yana dgru olck snra pit pit wurcaksn ucuruk direk gitmicek

Öksürük yok. Çok nadir bi kere köh yapıyor o kadar. Doktor onada normal demişti . Ben her beslenmeden önce mutlaka fizyolojik serum yapıyorum burnuna bi iki damlayla . O yüzden belki balgam olmamıştır

İyi yapmışsınız evet ben de yaparım sık sık. Sağlıkla büyütün inşallah :cherry_blossom:

Teşekkür ederim sizde sağlıkla büyütün bebişinizi inşallah :smiling_face_with_three_hearts: