Bebeklerde cımbız tutuşu

Kızlar iyi akşamlar yine bir merakla yazıyorum :grinning_face_with_smiling_eyes: bebekleriniz ne zamandır cımbız tutuşu ile alıyor nesneleri. 9 ay kontrolünde doktor bu ay bizim için en önemlisi budur demişti. Ama bebeğim 10 aylık, hâlâ herşeyi lap diye eliyle kavrayarak alıyor :grinning_face_with_smiling_eyes:

9 :hugs: ama ben çok uzun zamandır kitap okuyor her şeyi parmagimla gösteriyordum. Minik kitapları kendisi çeviriyordu bakıyordu 9.ayda. Önce kalın kurdeleli sonra ince kurdeleli en son iplerle tutup çekmeli etkinlik yaptık. Ceviz, nohut vs. tutup bırakması bile önemli bir hareket çünkü.

Valla 1 1.5 aydır falan yapıyor 9 ay 17 günlük simdi ..ben eline bişey verdiğinde parmaklarıyla tutup evirip ceviriyo oyuncaklarini bardağı biberonada genelde cımbız parnaklarla kullaniyo

Ben ne zaman yapmaya başladığına hiç bakmamıştım ama uzun süredir parmaklarını kullanıyor. 10 aylık kızım, bunun önemli bir gelişim basamağı olduğunu hiç bilmiyordum. Genelde önüne koyduğum şeyleri baş parmağı ve işaret parmağıyla tutmaya çalışır öyle yer. Tutup sallar filan :rofl: yalnız kızım 9 aylık olana kadar filan istisnasız her şeye önce orta parmağıyla dokunıyordu :rofl: doktora götürdüğümüzde bile sormuştuk bu bir sorun mu diye, hatta doktor da görüp güldü hayır dedi bazı bebekler belli bir parmağını kullanmayı tercih ederler dedi

Kurdeleli etkinlik için renkli kurdele lazım. Tek renk bile olsa yeter. Benim evde 2 farklı enli vardı. En kalınını aldım. Bir de karton lazım. Kurdeleyi farklı uzunluklarda kes çok uzun ya da çok kısa olmayacak. Kartona küçük delikler açıyorsun makas ucuyla ya da bıçakla. Sonra kurdeleleri geçir tek tek iki tarafına da düğüm at. Tutması kolay oluyor. Sonra yanında göster. Bir ucundan çekip diğer ucundan azalacak işte. Kendi komple sokebilir de. Ben sökmeyi göstermedim ama asılınca söktü öyle daha çok sevdi. Tabi başında durup defalarca geri sokuyorsun kurdeleleri biraz zahmetli :smiling_face: kalinlarda ustalasinca diğer boyutlara geçiyorsun. Amaç daha minik minik tutmayı göstermek. Cevizli, nohutlu etkinlik de şöyle. Geniş bir kaptan farklı bir kaba aktarma şeklinde. Önce büyük cevizle çalışıyorsunuz sonra mesela fındık sonra nohuta geçebilirsiniz. Bir de mandallı etkinlik var. Mandalları plastik kaplara takıyorsun ona çıkartmayı ogretiyorsun. Sonra da içine atmayı. Kıyafetine üstüne de takabilirsin. Tabi bu etkinlikler için keyfinin yerinde olması lazım yoksa çok zor gelebilir. :sweat_smile: Her ihtiyacını görüp genelde sabah saatlerinde yaptırmanızı öneririm ders gibi :smiling_face:

Bir de yeni aklıma geldi bantlarla etkinlik yaptım. Oyuncaklarına bant yapıştırdım. Ya da mama sandalyesine minik şeyleri yapıştırdım. Onları kurtarmaya çalıştı. Üstüne de yapıştırdım eline ayağına vs. O da eğlenceli oluyor. Ya da yastığa. Evire çevire bulup söküyor​:ok_hand:t2:

Kızlar hepinize ayrı ayrı teşekkür ediyorum geç bakabildim yanıtlara. @Saye kurdele ve ip etkinliğine bayıldım hemen deniysem inşallah :heart_eyes: