Bel fitigi olan varmi?

Merhaba anneler bel fitigi oldum perisanim cocugu kucagima alamiyorum agridan gecem gunduzume karisdi ayakda 1 dakka kalsam baldirimdan kesiyolar sanki ayaklarin uyusuk 1 haftadir boyleyim. Buna bi care cozum yokmu kasgevsetici ilac krem hic bi ise yaramiyo perisan oldum

Yedi göbek sülaleden gelen bişey hepimizde var ameliyat dışında hiç bir çözümü yok ama acile gidip kas gevşetici iğne olursan ertesi güne düzeliyorsun. Kesin çözümü yok benim 2 ayda bir kitlenir belim adım atamıycak duruma gelirim doktor ameliyat dedi ama olmam yani gittiği yere kadar :+1:t2: sıcak havlu ve masaj da işe yarıyor ama anlık rahatlatma bunlar hareketlerini rahat yapmak için iğnesiz düzelmiyor

Malesef sulaleden gelen bisey babam amcalarim hallalrim hepsi fitikdan ameliyat oldu sonrasinda tekrar fitik oldular. İgne yaptirdim inan hic etki etmedi. Babam yuruyemiyodu ameliyattan 15 sene sonra tekrar fitik oldu. Belini cekdirdi suan iyi bende 1 saat once cekdirdim belimi korse takdim 1 hafta cok dikkat edicem biraz iyiyim bakalim Rabbim dusmana.vermesin cok zor siyatik agrimda var ikisi bi olunca mahvoldum

Valla çok iyi anlıyorum seni aynı hep ailede var bende üç yıldır oldu birde sezeryandan sonra belim hergün ağrıyor ama iki üç ayda bir tutuluyorum valla bacağımı kaldıramıycak hale geliyorum iğne bende işe yarıyor yeni olduğu içindir muhtemelen umarım tez zamanda siz de toparlarsınız bir müddet iş yapmayın sıvak havlu kullanın bol masaj yaptırın faydası çok

  1. Sezeryani olunca daha kotu oldum bende rabbim sifamizi versin gercekden zor yarim insan oluyosun resmen masaj yapiyo esimde sicak havluyu denemedim hic bide onu deniycem cok saol canim

Tam tarif ettiğiniz şeyi ben yaşıyorum ve 3 aydır gitmediğim dr kalmadı fizik tedavi ortopedi beyin cerrahı 3bin tl verip kortizonlu ignede oldum banamisin demedi çocuğumla tek başıma dışarı çıkamıyorum markete bile otura otura gider oldum ameliyat diyor doktorlar ama yaştan dolayı yapmak istemiyorlar erken diye fizik tedavi verdiler sıra bekliyorum işe yarayacağını hiç sanmıyorum

Konunun uzmanı geldi canlar 20 yıldır bel fıtığı bel agrısı ile mucadele ediyorum :sweat_smile:Bizde de aile boyu bu hastalık var, 20 yasındayken bel fıtığından ameliyat oldum. Fıtık cok ciddi buyumustu adım atamıyor ayakkabımı bile kendim giyemiyordum. Drlar eger ameliyat olmazsam sinir hasarı olacagı icin topal kalma riskim oldugunu soylemislerdi. Beş drun aynı kararı vermesi sonucu ve dayanılmaz agrılar cektigim icin ameliyat oldum. Ameliyattan sonra agır kaldırmamaya, egilirken belden değil dizden egilmeye vs dikkat ettim. Ameliyat olun veya olmayın bu iki konuya cok dikkat edin drum özellikle soylemişti bunları. Ani hareketten kaçınmak gerekiyor.. Benimde her sene özellikle kışın belim tutulur. Ya soguktan yada stres kaynaklı belim tutuluyor. Birkaç kere de mr çekildim cunku yine adım atamaz hale gelmiştim. Fıtık dan degil ama siyatik sinir sıkışması oldugu soylemişti dr. Yani her agrı fıtık basısından dolayı olmuyor.. Öncelikle boyle bir durum varsa dr oncelikle bir haftalık kas gevşetici iğne tedavisi verir genelde bu tedavi olumlu olur tutulma gecer yürüyebilir hale gelirsiniz. Yanıt alamaz iseniz bu sefee fizik tedavi verilir. Ben bir keresinde iğne tedavisi işe yaramadığı için fizik tedavi basladım ve hamdolsun o sekilde onbes gunde olumlu yanıt aldım. Fizik tedavi öneriyorsa dr mutlaka daha da ilerlemeden fizige basla derim.

Onun dısında yangılı donemde egzersiz vs yapılmaz buna dikkat edin cunku dogru bir hareket bile yapsanız fıtığın buyumesine sebep olabilir. İyilesme donemine girdikten sonra düzenli olarak bel kaslarını kuvvetlendirecek egzersiz yapmanı öneririm. Fizik tedavide bu hareketleri gosteriyorlar.. Evde sıcak press uygulaması yapabilirsin o da oldukca iyi geliyor ama malesef kısa süreli bir rahatlama oluyor genelde. Siyatik sinir sıkısması varsa jeller malesef fayda vermiyor cunku ciltte belli bir mesafeye kadar emiliyor. Siyatik sinire ulasamıyor..

Belini cektirmissin bu da cok tehlikeli aslında yine bele uygulanan yakı vs bunlarda saglıklı degil. Hastalıgın ilerlemesine neden olabilir..

Agrılı bolgeye zeytinyağı sürebilirsin agrısı azaltıyor. Birde bu donemde bol su için kasların gevsemesini saglıyor. Omega 3 te omurgadaki diskleri yumusatıyor esnetiyor.

Aileden birileri yardıma gelemez mi? Bebegi su ara kucagına almazsan cok daha iyi olur.

Allah acil şifalar versin inşallah gecmis olsun

Merhaba belinize ne durumda iglestinizmi @Hüveydaa

Merhaba canim. En son dayanamadim belimi çekdirdim emara gun verdiler inan daha gunude gelmedi sonuc 20 gunu buluyo tedavi desene ne yapacaklar hemen sonuc olacakmi belli degil. Bende cekdirdim 15 gune yakin siyatik agrim kaldi 4 gundur cok iyiyim sukurler olsun cocguda aliyorum kucagima evimin isini gucunu yapiyorum fazla yorulup fazla yuruyunce kalcamda biraz agri oluyo ama buna sukur

Bende de ayni vaziyet 6 tane igne yedim hem boynum hem belime boynumu kutletti rahatladim kuru igne boyun bayagi acitti da korse kullaniyorum ani hareket yapmiyorum.5 kilodan fazla kaldirmiyorum kroniklesmis vaziyette dedi doktor fysiek tedaviye git eger mumkunse faydasi var

O ne tedavisi ilk defa duydum onuda. Agir kaldirmamaya calisiyorum cocuk disinda korse bende kullaniyorum izellikde iş yaparken . Valla cok zor bisey butun yasantini etkiliyo

Aynen vallaha elim belimde dolaniyorum.akupunktur ignesi gibi.

Bel çektirmek fayda sagladigimi yanlış anlamayın ben çözüm bulamıyorum aylardır fayda ondan detaylı soruyorum sizinde yürürken falan ayaklqriniz uyusuyormu

Ben siradan birine cekdirmedim gittigim kişi 45 yildir bu isi yapiyo ofisinde belgelerine kadar var canim hatta bana dogum yaptiran doktor bu adama hasta yolluyo adam eliyle bakar bakmaz emarla ayni seyleri soyluyo daha once babam halam tanidiklarimda gottigi icin cesaret ettim bende. İlk cekdirdim hapsurunca tekrar oldum 10 gun sonra bidaha cekdirdim ama cok dikkat ettim korsemi takdim alt bacak agrim cekdirince kesilmedi oda zamanla gececek dedi cok sukur 10 gun sonra oda gecdi ayak parmaklarimla arka bacakda uyusukluk vardi onlarda baya gecdi sadece kendimi cok ayakda tutarsam hafif kalcamda agri oluyo ilaclarimi kremlerimi 15 gundur hic kullanmiyorum eger ankaradaysaniz numarasini verebilirim

Malesef izmirdeyim ve bende cok önerilen bi belciye gittim belime baktıktan sonra 3 gün dinlenmem gerektiğini söyledi akşamına çocuğum cok rahatsızlandı 2 gün boyunca kucağından inmedi hastane vs derken cok zor süreçti bende dinlenemedigim için hiç bir işe yaradı hala markete bile çıkarken cok cok zorlanıyorum

Evet bakdirdikdan sonra muhakkak dinlenmek cok inemli banada cocugu bile almiycaksin kucagina dedi. Rabbim dusmanima vermesin cok zor butun hayatini etkiliyo

Oy canim benim gercekden yasayamayan bilemez acisini bide fitigin coklugu yeri şu bununa gire agrisi dahada artiyo bende sabaha kadar agliyodum agridan . İgneyi komsunda yaptiriyo onu 1 sene idare ediyo. Bende hem kireclenme hem skalyoz baslangici 3 tanede fitik var biri gecse biri agriyo sukur eskisinden iyiyim dukkat etmeye calisiyorum

Bana da dry needling yaradi