Bir öneri verin lütfen

Bugün tam olarak 4. Aya girmiş bulunuyoruz ve bu atak mıdır nedir hemen geldi sanırım. Daha öncesinde yatağında başını okşayarak uykuya geçiyordu ama bugün her ne olduysa yatmadı sadece emerek uyumak istiyor napıcam bu şekilde olurda alışkanlık haline gelirse ileride zor olacak. Bir de ne güzel yatağında yatıyor alıştı derken bu atağın gelmesiyle onca emeğim boşa mı gidecek :sob: sizler napıyosunuz ya da neler yaptınız terübelerini deneyimlerinizi benimle de paylaşın

Her ne yapıyorsanız aynısını yapmaya devam edin atak türü şeyler geçici bir süreç. Siz düzeninizi olduğu kadar aynen devam ettirmeye çalışın bu süreç geçene kadar. Benim kızım da atakti diş sancısıydi böyle şeylerde düzenine direnç gösterip farklı şekillerde uyumayı talep ediyordu ama ben bozmadım aynen devam ettim. Kendi yatağında desteksiz yatmaya devam ediyor.

Bugün denedim h pnama başarısız oldu mecburen emzirmek zorunda kaldım çünkü morarırcasına ağlıyor sakinleştirmeye çalışıyorum ama nafile. Bir de yeni yeni desteksiz uyumaya başlamıştı bu atak hiç iyi olmadı

4 ay 14 gunluk olduk 2 haftadir canimizi okuyor . Meme reddi ,biberon reddi ,hep kucakta olmak ,ilgi istemek,gunduz 30dk anca uyuyor vs vs . Ama gelup gecici hepsi .

Benimkide ayni 4.ay dediği gün çocuk bbaska.biri oldu 3 gündür neler çekiyoruz ne uyuyo ne susuyo 2 gün kustu ne emerse aşıdan mi ataktanmi anlamadik normalde gece 12 de derin uykuya dalıp sabah 8 e kadar uyuyan çocuk gitti yerine saat başı kalkan bebek geldi çabuk geçse bari çocuk ağlaya ağlaya çatlayacak yoksa​:pleading_face:

Bizde de öyle ya sürekli kucakta olmak istiyor. Kabul belki o da zor bir süreçten geçiyor ama ben çok fena yoruldum.

Bizde gece önceden de emmek için kalkardı şidmi pek bişi fark etmedi ama gündüz bir uykuda 1.5 saat falan uyurdu şimdi sadece yarım saat ve onda günde bir ya da 2 defa

Denemeye devam edin geçici olduğu için bu durum atlattığı vakit alışkın olduğu istikrarlı düzeni tekrar kolay kabul ediyor. Ben öyle yaptım sorunsuzum 15.ayi

Peki o süreçte uyumadığında neler yaptınız ? Ben denemeye devam ediyorum ama ısrarla uyumuyor gündüz uykuları yarım saate kadar düştü o da günde bir ya da iki defa uyursa anca o

Bizimde oyle bir haftadro doğru düzgün uyumuyor ne gündüz ne gece sürekli ağlıyor uykuya dalamiyor uykudan kalkınca eskiden hemen dalardi emer uyurdu şimdi zorlaştı gece sık sık uyaniyo

Gerçekten bir bebek bir anda bu kadar mı değişir bilmiyorum gün içinde sadece 1 saat uyuyor o da yarım saat yarım saat. Uykuya geçerkende mahvoluyoruz.

Bende öyleyim cildiracam uyksuu var uyumuyor uyuyamadigi içinde ağlıyor sürekli ağlıyor herşeye ağlıyor hiç nefes aldırmıyor şu saat oldu uyumadi hala

Uyumazsa uyumasin ama ağlamasını anlamıyorum heralde uykusuz kaldığı icin

Bian bakıyorum duruyonbi bakıyorum ağlıyor sesler cikariyo

Ataktan da olabilir belki

4.ay atağı uyku gerilemesi hepsini yaşıyoruz, bende oğlumu tanıyamıyorum ağlaması değişti ne istediğini anlayamıyorum kendide bilmiyor bence :sweat_smile: adımı unuturum 4.ayı unutmam :pleading_face:

Yarım saat hatta bazen 15 dk uyuduğu setler olurdu kiziminda. 4.ayda zaten uyku gerilemesi çoğunlukla yasaniyor ve geçici bir süreç. Süreci kısaltmak için. Eğer destekli uyuyorsa uyandığı an kesinlikle yatağından kaldırmadan aynı desteği vererek tekrar uykuya döndürmeye çalışın. Bunun kesin çözümü ise fazla uyku bolunmeleri yasamasini önlemekten bahsediyorum. Destekli uykuya geçişi sonlandirma. Yani uyku eğitimi verilmesi. Ben 10.ayda vermiş biri olarak kesinlikle ne kadar erken ( en erken 4.ay) o kadar iyi diyorum. Alışkanliklari büyüdüklerinde kırmak oldukça zor çünkü. Ve düzen ve rutin oluşturma. Ve bu düzen ve rutini istikrarlı bir şekilde sürdürüp tutarlı ve kararlı olmak. Bazı kriz dönemleri oluyor gelişim çağındaki her bebekte olduğu gibi. ( Diş sancisi, atak, hastalıklar, büyümenin bizzat kendisi gibi) Bunların pik yaptığı dönemler sonuç değil süreç odaklı olun. Geçici olduğunu kabullenin. Ve her bebeğin bu olgulara aynı tepki vermediğini de. Kimisi bazı şeyleri daha kolay tolere edebilirken bazısı bunu yaparken oldukça zorluk çeker ve ekstra destek arayışı içinde olur. Bu halleri genelde bir anlaşılmaya çalışma halidir. Her zamanki düzene devam etmek ona tanıdık gelen güvenli ve huzurlu geleni ona tekrar tekrar sunarak korkulacak birşey olmadığı mesajını vermektir. Güvende olacağını hissettirmektir. Ben sonuç alamasam da aynı düzeni ve rutini devam ettirmekte kararlı davrandım. Ve bir süre sonra geçici olduğunu düşündüğüm şeyler sona erdi ve biz eski huzurumuza kavuştuk. Artık o da bende arada bizi zorlayıcı birşeyler olabileceğini ama biz kararlı davranıp düzenimizi koruyacagimizi herşeyin eskisi gibi olacağını biliyoruz. Bide ben şeye inanıyorum biz ne hissediyorsak gerçekten anliyorlar ve bundan etkileniyorlar. Ben kendimden eminsem sorun yok mesajını ona iletebiliyorsam o daha sakin oluyor. Ama panik hale gecince o da panikliyor daha yüksek tepkiler veriyor.

Bizde 6.5 ayligiz uc gundur uykusu geliyo uykusu war yatmamak icin direniyo kendini geri atiyo gece 2 ye kdr oturuyoruz cok huysuz kac gndr

Bende unutmam asla uykuya direnme bı türlü dalamiyor sürekli ağlıyor :sad_but_relieved_face:

Aynen çok hakliziniz biz strese giriyoruz ister istemez onlar daha çok efkileniyo