Bu durumu yaşayan var mi

Bana yardımcı olur musunuz lütfen oğlum 14 aylık ateşi vardı iki gündür bugün acile gittik kan tahlili yapıldı kan değeri hgb 8.5 çıktı Dr çok düşmüş dedi beni endişelendirdi biraz açıkçası lütfen bana bişey söyleyin bu durumu yaşayan atlatan var mı başka bişey çıkar mı pazartesi polikliniğe yönlendirdi ama ben 2 gün nasıl bekleyecem

HGB 8.5 ne demek?

Hemoglobin (HGB) değeri, kandaki oksijen taşıyan proteini gösterir.

14 aylık bir bebekte normal değer genelde 10,5 – 13,5 g/dL civarındadır.

8.5 değeri bu sınırın altında, yani hafif–orta derecede kansızlık (anemi) var demek.

:herb: En sık nedeni ne?

Bu yaş grubunda en yaygın neden demir eksikliğidir.
Bebekler genellikle:

Anne sütünden ya da mamadan katı gıdaya geçiş döneminde yeterince demir alamazlar,

Ya da demir açısından zengin gıdalar (et, yumurta sarısı, yeşil sebzeler, pekmez vb.) az tüketirler.

Yani çoğu zaman tedaviyle düzelir, panik yapmana gerek yok :folded_hands:

:warning: Ancak şu da önemli:

Doktorun “polikliniğe yönlendirmesi” doğru bir adım olmuş, çünkü:

Bu değer demir eksikliği dışında bazen enfeksiyon sonrası geçici düşüş veya nadiren başka nedenlerden (örneğin talasemi taşıyıcılığı gibi) de kaynaklanabilir.

O yüzden detaylı tahlil (demir, ferritin, MCV, retikülosit) yapılması gerekiyor.

:stethoscope: Şu anda ne yapabilirsin?

  1. Bol sıvı ver — özellikle ateşi yeni geçtiyse.

  2. Demir açısından zengin besinler vermeye çalış:

Et, yumurta sarısı, pekmez, yeşil mercimek, ıspanak gibi.

Meyvelerden C vitamini (portakal, mandalina) de demir emilimini artırır.

  1. Pazartesiye kadar beklerken ateş, halsizlik, solgunluk, nefes darlığı artarsa tekrar acile git.

Büyük ihtimalle doktor pazartesi demir eksikliği anemisi teşhisi koyacak ve şurup ya da damla şeklinde demir ilacı başlayacak. Bu tedaviyle genelde birkaç hafta içinde toparlama başlar.

Yapay zeka böyle cevap verdi Rabbim şifa versin canım

Benim öyleydi diye herkes olcak değil atesi vardı rota virüsü olmuş ilk bebeğim nerden bilebilirim ki kan verdim kan degerleri dipte dedi bana ne biçim annesin nasıl anlamazsın gelde yerinde dur neyse en yakın zamanda polikliniğe götür gene ateşi inmedi rota virüsü olmuş günlerce yatırdı sonra kurban bayramiudi o günden beri oğlumun kan değeri yüksek değil o kadar çaba zorlama ile Perşembe günü 9 olmuş test yaptık talesemi taşıyıcılığı var net dedi bana istersen araştırmaya götür daha çok dertlendirdi ilacı varmı yapmam lazım beş doktora götürdüm içimi rahat etmedi görünürde ne ateşi ne bir belirtisi var herşeyin başı erken tanı her zaman önemli

Meehaba çok geömiş olsum talesemi nwdie tam olarak yükselmeyince bu mu oluyormuç

Bizimde düşük devlet doktorlaro öalesef kan damladı verip yolluyor özele görünücez . Artık hergün yeşil mercimek akşam da et balık yedirixem sanırım kansızlık için ve c vitamini ile destekleğim sizde öyle yağın inşalara artar

Teşekkür ederim ama pazartesi yi zor edecem galiba

Pazartesi yi iple çekiyorum bizim değerimiz neden bu kadar düşmüş bilmiyorum ama korkuyorum talesemimidir diye inşallah önemli bişey değildir geçici biseydir

Kaç çıkıyor sizin degeriniz

Bizim 10 du ocean kan damlası kullandık 3 aya daha da düştü 8 olmuş bir hafta sonea özele gidicem bende . Siz beslenmesine dikkat eidyor musunuz kan yapıcı şeyler yiyor muydu

Bazı cocuklarda kronik kansızlık oluyor ne yazık ki onlardan biride benim. Ben kendimi bildim bileli Bu sorunla ugrasıyorum. Annem babam peşimde pekmezle dolaşırlardı. Cocuklugum demir ilaçları içerek gecti. Yaşım 39 hala aynı durum devam ediyor. İlaçla üç dört ay idare ediyorum hop tekrar düşüyor. Gebelikte yine cok düştü degerlerim. En son drum bir ay boyunca damardan demir vitamini verdi ama o da etki etmedi bir birim anca yükseldi. Bu genlerle ilgili bir olay eğer baska bir hastalık tespit edilmediyse tabi Allah korusun.. Ben tüp bebek tedavisi goruyordum o donem pek cok gen testi yaptırdım. Mthfr 677 genim homozigot cıktı mesela bu da kemik iliğinde kan üretimini azaltıyor kansızlıga sebep oluyormus. Vucudumda folat mekanizması saglıklı calısmadıgı için yani sentezlemediği için dolaylı olarak da kansızlıga sebep oluyr.Kısacası kansızlıgın arkasında genlerle ilgili bir mutasyon olabiliyor o zaman da ne yapsan işe yaramıyor hepsi geçici oluyor..

Çok geçmiş olsn kansızlık etkiliyot mu hayatınızı ;( benimde kan değerlerim hep düşük büyük ihtimalle bebeğimin de ondan artmıyor benim neden düşük detaylı araştırılmadı

Hiç iştahı yok zorla peşinden gezerek 3 5 lokma zorla yiyor emiyor sadece bende bitmiş durumdayım ilaç içmiyor zorla iciriyorum nasıl geçecek bu günler bilmiyorum işte bizimki de 8 e düşmüş şuan toparladiniz mi bende de Demir eksikliği var sadece emdiği için ondan mı etklendi acaba

Bende de demir eksik kan ilavı alıcam bende . Bizim daha yeni çıktı kan sonucu oğlumun bir de özelden fikir alıcaz neden artmıyor diye bağırsaklarsa sprun varsa o da emilimi azaltıyormjş umarım öyle bir şey değildir . Kuru kayısı balık et ciğer vericem artık yani kan damlası ise de yaramıyor beslenmesine daha dikkat edicem

Randevu vs aldımız mı sizde . Kan damlası bizimkide içeceği zaman 2 dkka eline telefon veriyorum mecbur .

Kan değerleri kan ilacına rağmen çok az ama çok az yükseliyor onlarda şüpheleniyor biz nikah kiyarken söylemeleri lazımdı yada hamileyken o kadar kan veriyordum

Talesemi tasiyici olursa dua et başka türlü olmasın bide talesemi majör var evlerden ırak

Rabbim şifa versin var bizde ds bir sorun ama hayır ola

Benimki telefon feln almıyor ilaç tarzı bişey gördüğü an krizli ağlıyor içirmek zulüm gibi oluyor ağlarken genzine kaçacak diye ödüm kopuyor

Bunu ilk defa duydum pazartesi hastaneye gidecem bakalm ne diyecek içime sinmesse özel e götürürüm ama bende de kansızlık var belki benden ona geçiyordur sizin çocuk kaç aylık

15 aylık bende de kansızlık var . Biri de sizd kansızlık varsa düzelmez vs de dedi . Bilmiyorum devlette yardımcı olmadılar sizde bilgi verin inşalah atlatalım bu derdi