Çocuk yetiştirme otorite meselesi

Selamün aleyküm arkadaşlar bu ara kafama takılan bir mesele var eskiden annelerimiz gözlerimizin içine baktığında çekinir kendimize çeki düzen verirdik şiddet görmediğim halde annemden çekinirdim bir otoritesi vardı şimdilerde çocuklar hepimizin gördüğü üzre böyle değil durumlar hatta çoğu zaman anneleri çocuklardan çekinir vaziyette sizce eskiler bu otoriteyi nasıl sağlıyordu biz yeni anneler nerde hata ediyoruz ne yapmalıyız

Aleyküm selam ne kadar kizsak da simdiki nesil çok şımarık ben şımarık yetiştirmedigim halde annaneler dedeler yani büyükler ister istemez simarttilar benimkilerin dilleri papuc gibi okuldan sağdan soldan başkalarının cocukalrindan huy kapiyorlar biz eskiden dayak yemezdik ama korkardik anne babamızdan mesefelilerdi biz üst baş ayakkabıyı bayramdan bayrama goruruduk sevinirdik kıymeti vardı şimdikiler fazla sevildiginden yani pof poflandigindan her istedikleri olduğundan bence tepemize çıkıyorlar kendi kızlarım öyle yani ne anneden ne babadan korkmuyor lar toplantıda bize değil ama genel olarak konuştu hoca çok şımarık yetiştirmiş veliler dedi çocuğa kızıyorum akşama kadar kusuyor dersi dinlemiyor en ufak şeye küsuyorlar demişti çocuğa önce anne baba terbiye veriri bence her dedikleri olmamalı

Emin olun bir siz değilsiniz.Eskiden utanma vardı. Hani annemiz babamız kızarda utanırız düşüncesi fln. Şimdikiler bizi utandırıyor. Kendi çocuğum ve eş dosttan gördüğümü söylüyorum. Birde her istediklerini kolay elde ediyorlar. Üçünü almazsan dördüncü alınıyor misal. Hepimiz sonuçta zengin insanlar değiliz her istediklerini alacak. Birde mahrum kalmasın bir daha ne zmn çocuk olacak, toplumda eziklenmesin diye düşüne düşüne şımartılmasalar bile böyle oldu.Ben görmedim aman çocuğum görsün düşüncesi de var tâbi. Misafirlikte fln onlar utandırıyor bizi. Gözünün içinede girsen yapacağını yapıyor niye toplum içinde Kızıp,vurmayacağımızı biliyorlar eve gelindiğinde zaten sinir geçmiş oluyor hem kızsakta anlamı kalmıyor.
Yani şimdiki nesilin sorunu bence bu. Bayramdan bayrama alınan kıyafetler, bayramlar da görebildiğimiz çerezler ve şekerler hatta paralar,arada sırada yediğimiz abur cubur şimdi bunlara erişim o kadar kolay ki. Yamalı gönderebilir miyiz çocuğumuzu “hayır” neden akran zorbalığı var. Hepsi yamalı olsa ama kimse birbirine birşey diyemez. Sürü psikolojisi birazcıkda. Yani sorun yaşanılan devir. Eskiler eskiden güzeldi hem yokluk vardı hem saygı. Şimdikiler tabiri caizse kendilerini savunuyor ve özgüvenli çocuklar…