Çok zor durumdayım bi bakar mısınız

2 yaşında oğlum var diğer oğlum ise 5 aylık gündüzleri ben bakıyorum bi şekilde akşamları ise babannesinde kalıyor aynı apartmanda oturuyoruz.babannesinde kalması geceleri ufak oğlum çok kalkıyor oda uyanıyor ondan böyle yapalım dedik demek istediğim büyük oğlum çok duraksiz kendisi çok hareketli durduğu yerde durmuyor ben artık çok yoruldum ikisinide aynı anda koşturuyorum tükendim artık hücum kalmadı İnanki benim gibi aynı olanlar var sa aramızda beni çok iyi anlıcaktır ki umuyorum büyük oğlum kardeşine kaç sefer zarar verdi ve halada veriyor konuşuyorum anlatıyorum anlamıyor biliyorum anlıyorum oda daha küçük, küçük oğlum emcek oldumu gelip bana veya kardeşine saldırıyor vuruyor ısırmaya çalışıyor yada eline geçen birşeyleri atıyor bu nedenle ufak da aç olduğu için oda ağlıyor sabrediyorum sabrediyorum bende en son sabrım taşıyor ve büyük oğluma bağırıyorum çok ve yine hiç anlamıyor yine devam ediyor bir kere bende vuruyorum ama sonradan vicdanım rahat vermiyor içim içimi yiyor canım yanıyor bende sonra ağlıyorum ama anlamıyor daha da çok şeyler var yazmak istediğim ama şimdilik bu kadar bana yardımcı olur musunuz lütfen.vurmanın ve bagırmanın bir etkisi olur mu? Ne yapacağımı şaştım? Benim gibi olanlar siz neler yapıp nasıl baş ediyosunuz? Öyle bir olur olmaz haldeyim ki :sob::sob::sob:

Ne yazsam bilemedim benim 1 çocuğum var o yüzden tabi ki yaşamadığım bir durum. 2 yaş da çok küçük onun da size çok ihtiyacı var hala :pleading_face: kızıp bağırmak yerine o vurma davranışlarından uzaklaştırmanın farklı yollarını deneseniz? Ona bazı görevler verebilirsiniz mesela, yaşı çok küçük olduğu için tabi ki birden bire anlayıp yapmaya başlamaz ama zaman içinde kolaylaşır diye düşünüyorum. Yoksa siz kızıp bağırdıkça o da bağırmayı kızmayı öğrenecek. Bence sizinle kalmaya devam etsin, babasından destek isteyin güzelce konuşun. İlerde sorun olabilir bence bu şekilde yaparsanız.

Bence büyük çocuğu alın babaanneden. O çocuk sizi özlüyor. Ve tepkisini böyle gösteriyor. Küçüğü emzirirken diğerine kitap okuyun. Birde artık ödül sistemine geçin. Örneğin kardeşini uyutana kadar sessiz olursan seninle oyun oynayacağız deyin. yada istediği birşey yapılabilir. Ciddi bir kardeş kıskançlığı yaşıyor. Kendisi babaanneyle kalıyor ama annesi kardeşiyle beraber.. hemde her gece. Kendinizi çocuğunuzun yerine koyun ve bir düşünün bu durumu. 2 yaş sendromu da cabası olmuş. Bu süreçte şiddete başvurmayn. Eve çok yorucu bir süreç ama çok yanlış

Canım 3 çocuk annesi olarak yazıyorum en büyük kızım 10 yaşında oğlum 7 küçük oğlum ise 4 aylık benim oğlum da aşırı kıskanıyor kardeşini fakat ben hep büyüğe öncelik verdim herşey de oğlum daha iyi seni daha çok seviyoruz şu an mecbur bebeğe süt veriyorum emzireyim seninle oynayacağım dedim arada sesimi yükselttim ama bebek için yapmadım ki arasına girdiğini sanmasın diye ona kıskançlığı olmasın diye. Ve senin dediğin bile daha bebek kategorisinde o asla anlamaz babaanneden alın lütfen sizin yanınızda uyusun sizinle kalsın yaptığınız çok yanlış o çocuğun size daha çok ihtiyacı var sürekli konuşun emzirme sırasında bile yaptığında sesinizi çıkarmayın tepki gösterdikçe fazlalaşır hareketleri emzirdiğimiz gibi bebeği indirip diğerini alın hemen oynayın ona görevler verin hadi kardeşinin altını beraber değiştirelim bez ve ıslak mendilini sana getirsin hadi oyun oynayalım kardeşinle falan bu şekilde arayı bulmalısın yoksa çok zarar verecektir inan annelik çok zor çok benimde evde yardımcım yok ben bakıyorum 3 çocuğa çok zor olabilir ama biz anneyiz herşeyin üstesinden geliriz :smiling_face:

Erkek çocuklarında var bu durum ya iki kız büyüttüm üst üste aynı senin gibi ama hiç birbirellerine zarar vermediler zorlandım oldu çok tabi yestismedigimde oldi bide kayınpederimde kalıyordu o sıralar şuan biri 10 diğeri 8 yasindasonradan oğlum oldu kızlar büyük çok hareket li kızlar daha kolaymış diyorum sürekli ağlıyor hepimize vuruyor issiroyor ablalarinij saçını çekiyor Allah yardımcın olsun büyüğünü sen mecburen babaannesi bakıyorsa yolla ara sıra yapacak bişey yok tek başına yetmeknzor

Başlarda yazdigin benim yaşadığım olay ama Trek fark ben isteyerek babanneye vermemiştim babanne bende 3gun yatsın sen dinlen sonra alırsın dedi yok demek haddimemi tabiki hayır diyemedim şimdiki aklım olsa yok ben iyiyim bakarım deseydim büyük oğlum gece yatıp uyurdu sıkıntısı yoktu babanne elimden almak için yapmişti seninki farklı ama şunu soyleyim büyük oğlum büyüdüğü zaman beni sevmiyorsun kardeşimi seviyorsun beni evde bile yatirmadin diyecek benim oğlum dedi bana o zaman neye uğradığımi şaşırdım babamda sende beni sevmiyorsun demişti aldım evimde yatırdım kavgalar hakaretler duydum ama yinede vermedim çocuğumu ve çocuk babaneye alışıyor onun kurallarına uymaya başlıyor sen şimdi zorlanıyorum diye veriyorsun ama ileride senin sozlerin ve kurallarin geçmeyecek bu konuda seni uyarmak istedim vurma konusuna gelince büyük oglun tabikide seni kıskandığı için vuruyor aklı yetmiyor annesi bilse zaten yapmaz bunu sabırla sen yapacaksın oğlum o senin kardeşin seni çok seviyor abisi bak sana bakıyor hep böyle ona bağlayarak konuş tabiki dikkat edin vurmaması için oda bir yerden sonra pes edecek kardeşi olduğunu kabullenecek onun içinde kolay değil bir anda kardeş geldi yabancı olarak görüyor ikisini birbirinden ayırıp böylesi daha iyi diye düşünmeyin lütfen sevginle şefkatinle iki kardeşi birbirine bağlayın :blush:

Anladım canım ama ikisi İnan çok zor oluyor ilk zamanlar birlikte yatıyorduk ama biri kalktı mı ikisi birden kalkıyor bir kerede uyumak bilmiyorlar böyle çözüm bulduk akşamları kayınvalidem alıyor eltimin oğluyla biraz oynuyorlar sonra babannesi uyutuyor yine sabah oldumu tekrar bana getiriyor beraber kahvaltımızı yapıp ediyoruz sadece akşamları

Ohh şükür sonunda anlayan çıktı valla canım bak İnan çok zor benim de büyük çok hareketli gündüz çamaşır vs hiç bişey yapamıyorum akşam kayınvalidem büyüğü aldıktan küçüğü uyuttuktsn sonra işimi yapıyorum

Seni çok iyi anlıyorum. Ama büyük oglanin kafasında ne dönüyor biliyor musun şu an.. ben yokken annem kardesimle oynadı ona dokundu onu sevdi. Ama ben orda yokum diye kardeşine ve size bileniyor. Daha 2 yaşında bunları düşünemez deme sakın. Yaşar ama anlatamaz. Gerçekten çok zor bir süreç. Benimde iki oğlum var arada 10.5 yaş olmasına rağmen ciddi kıskançlık yaşadık. Küçüklüğünden beri haftada bir dedeyle kalmayı kendi isteyen çocuk kardeşi doğduğundan beri istemiyor. Sebebi ortadadır diye düşünüyorum. Allah yardımcınız olsun :white_heart:

Kız anlamıyoruz mu dedik aşk olsun :blush:

Yaa deme öyle :sob::sob: kendisi çok akıllı zaten herşeyi bilip anlıyor ama küçüğe nasıl davraniyosam büyüğüde aynı şekilde davranıyorum :downcast_face_with_sweat::pleading_face:

Zor tabi bende anlıyorum tek küçük çocuk olduğu halde bile zorla yapıyorum her işimi çoğu kalıyor valla özelikle çamaşıra yetismeiyorum yıkıyorum kuruyani katlayamiyorum küçük bensiz durmuyor pacaamda sürekli büyüyüne kadar yarım yamalak artık bakalım sende kaynana gönder bunalma vakit buldukça bebeğin uyudukca dinlen yoksa depresyona giriyo insan uyksuuzluktan çocuklara bagriyoruz bide büyük olan iki yaşında geceleri hala uyumuyormu babasına versen geceleri onla uyusa ben kızlarım dogudunda öyle yapmıştım büyük kızım iki yaşındaydı babasıyla uyurdu sabah kadar sende öyle yap gündüzde kaynana laf etmiyorsa yolların işini hallederdin

merhaba öncelikle benim bir tane bebeğim var tabiki senin yaşadığını birebir hissetmem mümkün değil ama en azından tahmin edebiliyorum ve inan bebeğim olduktan sonra herkese şunu söyledim hep güzel olduğundan bahsediliyor evet çok güzel ama zorluğunu kimse anlatmıyor aynı zamanda çok zor. Lütfen şunu unutma iki yaşındaki bebeğin kardeşi olmasını seçmedi siz iki tane çocuk yapmayı seçtiniz küçük bebeğin kadar iki yaşındaki bebeğininde sana ve sabrına çok ihtiyacı var :pleading_face: bugün senin yazdığını okuduktan sonra instagramda bu paylaşıma denk geldim ve paylaşmak istedim. Allah sana sabır, sakinlik ve kolaylık versin inşallah ev iş güç temizlik hepsini boşver önce sen iyi ol ki bebeklerine de iyi gel :heart:

Canım ben seni anlamadığımı söylemedim gerçekten yazdığıma cevap vermemene kırıldım biraz güzellikle bebeğini babaannesinde kalmasını yanlış buldum çünkü onun sana çok ihtiyacı var her yaştaki bebeğin veya çocuğun anneye ihtiyacı var bugünleri çok çabuk atlatacaksın zor olacak ama atlatacaksın ev iş yemek çamaşır okul insan herşeye yetişemiyor bile bende aynı durumdayım hemde 3 taneyle hem okulları var dersleri temizlikleri çamaşırı çok çok zor bir annenin ister bir çocuğu ister 4 çocuğu olsun her türlü yorgunluğu olacaktır anneler hep yorulan taraf olacaktır

Bende seninle aynı dusuncedeyim o yüzden cevap verilmedik amaki iyiliğine konuştuk tabiki karar yine kendinin

Kesinlikle öyle bende kötü birşey mi yazdım diye tekrar baktım ama yok olanı söyledim sadece

Bende senin gibi yaptım acaba alınacağı biseymi yazdım ki diye aynı dusunmuşuz

Yok canım olur mu öyle şey kesinlikle öyle düşünmeyin

İko cocuk ve ikiside kucuk cok haklisin ama vurma nolur kendini hemen baska odaya at ordan uzaklaş la havle çek tut kendini. Her anlamda iyi degil vurman bi sure sonra nasil olsa vuruyo sadece diye herseyi yapar arsiz olur. Gecici sureç emin ol sadece sabret