Diş buğdayı mı doğum gününde okuma mı

Herkese merhaba. Ben kızım doğduğunda bebek mevlüdü yapamadım, 6 ay kınası gibi bir şey de yapmak istemedim. Ama evlendiğimden beri evime davet edemediğim bir sürü yakınımız var. Kızım 10 ay 23 günlük. Bir mevlüt okutup sadece kadınları davet etmek istiyorum ama nasıl bir program yapacağıma bir türlü karar veremiyorum. Normalde doğum gününü sade ve aile içinde kutlamak istiyordum. Diş buğdayı yapsam şu an 4 dişi var saçma olur mu? Doğum gününde çağırmak daha mı doğru olur sizce, sizler nasıl yaptınız? Çocuklarla birlikte yaklaşık 45 kişiyi davet etmek istiyorum ailedeki kadınlar arasında olacak.

1.yaş doğum gününde çağırmak daha mantıklı olur düşüncesindeyim. Kur’an da okunur, dualar da edilir, hediyeleri de gelir minik bebişe. Kendi aranızda da kutlarsiniz biz 3 kişilik mini bir aile olarak 3 gün 3 gece kutladik mesela :smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts: Kınaymış, dişmiş pek gerekli görmüyorum ben. Hele 6 ay kınası nedir çok gülüyorum böyle şeylere :grin:

Ben oyle yaptim ikisini bir yaptim dis bugday dogum gunu

Ayy bende sevmiyorum öyle şeyleri 1.yaş gününde ufak bir pasta birkaç tanede duvar süsü yeter kimseyi çağırmayacağım bile :grinning_face_with_smiling_eyes:

Iki kere uğraşmaya değmez. Doğum gününde çağır daha iyi. Hepsi bir aradan çıkar sende rahat edersin.

Dün doğum günüydü kızımın mevlid okuduk yakınlarımızı çağrudım gelenler oldu gelemeyenler oldu ama böyle daha mantıklı olur bi günde aradan çıkıyor biraz yorucu oluyor ben tek başima olduğum için ama yardım edecek kimsen varsa bence böyle yap

Aslında iki ayrı parti olmayacak, doğum gününde büyük bir kutlama düşünmemiştim. Ama dediğiniz de mantlıklı, 3 gün 3 gece parti mantıklıymış :face_with_hand_over_mouth::face_with_hand_over_mouth: o zaman önce eşimle güzel bir pasta ile kendimiz çekim yapıp hatıra olarak saklarız. Ayrıca bir de Kur’an okuturuz. İyice bi düşüneyim o zaman

Yardım edecek kimsem yok aslında, temizliğimi günlere yayarak yapmaya çalışıcam. Annemleri çağırırım ama onlar ancak bir gün öncesi filan gelir çok da yardımcı olamaz gibi annem.

Plastik tabak canak al buyuk sofra kagit bezleri oluyo topladiginla at cope.

Buzluga atacaklarini onden yapabilirsin

Sarma

Pogca

Otur seyler

Serbetli tatli

Hepsini onceden yapabilirsin

Salatalarini da haslanmis konserve al

Hepsini ayni gune koymamis olursun.

Suslemede helium alabilirsen balonlarin inmez

Ben oyle yaptim.

Bi günde bitirme ztn ama yemeği hazırlığı kalabalığı bide bnde misafir bitmiyor Allah hayırdan götürmesin de bi kişiyi çağırıuorum bütün evi geliyor yetmiyor evde kalanlara da ayrıca yemek göndermemi istiyorlar bzmkiler bu konularda aşırı düşüncesz o yüzden bi dahakine kendim bebeğimle okurum o kadar o kalabalığı çekemem bebeğim de huysuz oluyor zor geçiyor bi yandan yemeği bulaşığı bebeğin yemeği uykusu o bu derken kafayı yeme noktasına geldim

Onun icin bol bol tabak canak aldim karton plastic bide bahce avantajim vardi cocuklara disariyi hazirladim cadir kurdum.acilip kapanan sandalye iyi oldu

Bazen çok düşüncesiz oluyorlar gerçekten. Ben de çok şey yapamam tek başıma çok zor, elimden ne gelirse. Eve sığar mıyız onu da bilmiyorum sizin kaç kişi geldi sığabildiniz mi eve

Bizim bahçe yok malesef sitede oturuyorum o yüzden çocuklar zor olacak onları ayrı odaya alıcam büyük ihtimalle. Tek odaya bile sığamayacaklar aslında

Zaten oyle de durmuyolar ablacigim gir cik zaten.

21 kişiydi ev çok küçük 1+1 mutfakta yedi kimsii ama mutfakta çok küçük bayağı zorlandık ama gelen herkes evin ne kadar küçük olduğunu biliyorlardı bnde ona göre çağordım ama bnm kaynanamı arayıp ekstra gelmek isteyenler de oldu bana danışmadan gelin dedi onlarda geldi ne diyim çok yoruldum ama Allah kabul etsin inşallah

Allah kabul etsin canim hayirli olsun tum gecmislerinin sevdiklerinin canina degsin.

Oo 21 kişi bile yorucu olmuş. Ben çocuklarla beraber 45 kişi hesapladım. Hepsi gelir mi bilmiyorum tabi yine de çağırmam gerek ve ona göre hazırlık yapmam gerek. Ev 3+1 ama odalar salondan uzakta farklı bir yapısı var oralarda da oturulmaz o yüzden. Bir odayı ardiye gibi kullanıyorum zaten kedimiz de var o da orada durur. Sadece salon ve mutfağa da en fazla 25 kişi sığar gibi geliyor. Kur’anı okuyacak kimse de yok onu da düşünmem lazım. Erkekler de olsa babam okurdu onun okumasını isterdim ama kadınlar arası olunca öyle bir durum da var. Her şeyi detaylı düşünmem lazım inşallah üstesinden gelebilirim ben de.

Allah kabul etsin yorucu olmuştur ama siz atlatmışsınız ne güzel

Allah razı olsun

Ama eğer çok yakınıb değillerse o kadar çağırup kendini yorma bnce ev de müsait değil de bizde sadece kadınlar dı erkek yoktu o yüzden mevlid-i kendm okudum bnce de enine boyuna iyice düşünün ama en çok kendinizi düşünün fazla yormaya gerek yoktu ben o kadar uğraşmama rağmen yine de hep bi kusur arayıp yüzüme vurdular sustum Allah’a havale ettim onları da herşey gönlünüzce olsun inşallah

Evet kişi sayısı çok olacak biraz zorlanacağım. Bakalım inşallah bulacağız bir çaresini

Böyle kalabalık davetlerde pide, ayran, tatlı ve salata çok kurtarıcı oluyor. Bende kendim dua okuturken herkesi çağırıp pide vs yaptırmıştım. 40 mevlüdü gibi oldu hediye getirende oldu para getirende. Siz ailenizle pasta kesip bebeğinizle mevlüd tarzı yaparsanız hem bir tık daha az yorulursunuz hemde her iki yönden tatmin olursunuz diye düşünüyorum :smiling_face: