Bebegim 11 aylik olmak uzere, dogdugundan beri kalabalik ve kapali ortamlardan uzak tuttum sagligi acisindan gerekli gordugum icin. Kar kis demeden acik havaya cikardim ama hep. Insanlari yabancilama huyu 4 aylikken basladi, hala daha babaannesini, dedelerini falan yabancilar. Cok sık gorusmeseler de ayda 2-3 kere gorusurler. Ama asil son zamanlarda dikkatimi ceken sey, disarida diger insanlar bebegimle ilgilenip iletisim kurmaya calistiginda yetiskin insanları resmen gormezden geliyor. Bunu daha cok kalabalik yerlerde yapiyor. Mesela dun nikaha gittik, ben pek hoslanmasam da cok fazla kisi kucagina alip sevdi, bebeğim sadece saskin saskin bakti saga sola, sonra da genelde aglayip beni ya da babasini istedi zaten. Cocuklari gorunce cok heyecanlanip onlarla ilgileniyor, bir de hayvanlarla cok ilgileniyor, evimizde 4 kedi oldugundan olsa gerek ama yetişkin insanlari gormezden geliyor ya da agliyor. Evde bizimle iletisimi cok guzel, hatta baya sesli bi bebek diyebilirim. Hayir dedigimizde bile karşılık verip bizimle inatlasir mesela, bilişsel gelisimi de hep normaldi hatta kitap bebek diyorum ona bu konuda. Ama disariya geldi mi sus pus şaşkın bir seye dönüşüyor. Ne tepki, ne goz temasi, ne sosyal gulumseme, hicbir sey kalmiyor. Sadece bize, cocuklara ve hayvanlara. Tabi evimizdeyken ya da daha az insanin bulundugu ortamlarda bu sekilde degil. O zaman yabancilama huyu devam etse de iletisime daha acik oluyor. Ben bunu kalabalik ortamlara aliskin olmamasina bagliyorum ama ilk bebegim ve etrafimda hic bebek olmadi daha once, o yuzden bi size sormak istedim.
Evet o dediginiz durum kesinlikle gecerli, bize nazlari gectigi icin en cok huysuzlugu simarikligi bize yapiyorlar. Bizim oglan normalde disariyi cok sever, ama insanlari pek sevmiyor sanirim
Disarida acik havada yuruyus yapmaya falan bayilir, hic sesi cikmaz. Hatta kalabalik ortamlarda eger insanlar onunla ilgilenmiyorsa yine sorun yok. Pazara, carsiya falan hep beraber gideriz pek sorun cikarmaz. Sadece yabancı insanlar ona ilgi gosterince ya aglar ya da gormezden gelir. Dun bu gormezden gelme olayini biraz abartti sanirim bi anda cok fazla insan onunla ilgilenince sasirdi herhalde garibim. Gecenlerde de bi okuma tarzi biseye gitmistik orada da aynisini yapmisti. Gerci biraz uzun yoldan gidiyoruz herhalde onun yorgunlugu, kalabaligin saskinligi derken cok uyariliyor.
Aynen oyle canim kalabalik ortama girmedigi icin farkli insanlar ona korkutucu ve degisik gelebilir. İlk kizimda aynisni yasadim inan kayinbabamlara giderdik daha kapida adami gorunce aglardi susmazdi eve geri gelirdik. Bu biraz surdu malesef. İkinci cocugum 6 aylik herkezi gordu gunluk anneanne dede komsularimi goruyo disari cikarincada herkeze bakiyo gulumsuyo asla yabancilamaz hatta ilk defa gordugu biri konussun onunla nasil hosuna gidiyo.
Evet bizimkisi de ozellikle kayinpederime cok yapiyor, normal bi durum oldugu surece benim acimdan hic sorun yok açıkçası ben zaten bebegimin kucaktan kucaga gezmesini hic sevmiyorum, boyle yapinca da insanlar cok yanasamiyor
gerci oyle halden anlamaz insanlar var ki, bebegin huyunu bildigi halde israrla dan diye kucaklarina almak istiyorlar, bahanem oluyor tabi vermiyorum ben de.
En guzelini yapiyosunuz karsimizdaki insanlar okadar bilincsizki yada islerine gelmiyo baskasinin cocugu kucaga alinmaz benimde hic hosuma gitmez bu durum bizim kalca cikigimiz oldigu icin aparat kullaniyoruz o yizden kimse cesaret edip alamiyo bizim kucagimizda seviyolar ![]()
İnsanlara pek alışık olmadığından öyle yaptığını düşünüyorum benim kızım da erkeklere hasta mesela bide siyah giyinenlerden korkuyo başörtüsü vs siyah olunca ağlıyor gitmiyor. Alışkanlıkdan ötürüdür diye tahmin ediyorum. Ben tesettürlüyüm dışarı çıkarken başımı örtüttüğümde bana bike böyle uzun uzun bakıyor alışık değil kapalı halime dışarısı için değil ama bence birinci yakın derece bilinçli akrabalarınızla daha sık iletişime geçin yavaş yavaş insanlara olan yabancılaşmasıda azalır. Biraz yabancıklık yapmasıda iyidir bence çünkü gerçekden insanlar çok bilinçsiz