Kızlar merak ediyorum doğum yaptıktan sonra eşleriniz ne derece de size yardım ediyor neler yapıyor nasıl gidiyor hayatınız ![]()
Benim eşim lohusayken diken üstündeydi duşumu aldırır yemeğimi yedirir üstümü değiştirir süt sağmama yardım ederdi geceleri benimle kalkar yardımcı olurdu lohusalık bittikten sonra bu kadar olmasada yardımcı olmaya devam etti ev süpürdü çamaşır asıp katladı ama benim eşim hamile kalmadan doğurmadan önce de böyleydi yardımcı olurdu elinden geldiği sürece Allah razı olsun ondan ![]()
Hamileyken de lohusayken de şimdi de elinden geldiğince yardımcı oluyor. Ev işlerinde de çocuk bakımında da. Allah razı olsun en büyük destekçim.
Akşamları çocukla ilgilenir mama verir uyutur ev toplu olmadigi zaman ya da yemek yapamadığım zaman bir sey demez dışarıdan yemek alir veya pratik yapariz öyle ev isi falan yapmiyor şaşırdım bu örnekleri görünce ![]()
14 yillik evliyiz 10 yasinda bi kizimiz var 4 aylikda bi kizimiz var esim cok destek olur Allah razi olsun en basiti aksam cay ictik sehpalar tabaklar bardaklar ortada yatma vakti geliyo ben kucugun altini falan degistirirken esim ortaligi toplar hafta sonlar ev supurme de yardimci olur . Hadi sen cik dolas biraz evde bunaldin ben bebege bakarim der cok sukur esim en buyuk destekcim . Arada birde kizimi anneme birakiriz gezmeye goturur. Yemek yapiyorum da ne yapacagimi sasirdigim zaman gelince yapariz beraber der ev daginik olsun bisey demez aksama kadar cocuklar ugrasdin olacak okadar der utusunu yapamadigim zaman kendi yapar
Hamıleyken de lohusayken de sımdı de desteği oldu. Kısısel destegıne cok ıhtıyac duymadım.meslaa ustumu gıydırmwsınde fln ılk dogurdugum gunden ıtıbaren kendım gıydım tek basıma yaptım onları . Dikislerim iltihaplandı tek basıma yaptım . Dusumu tek yaptım hatta dogumdan sonra 3 gun camasırlarımı fln hep tek yaptım tutup da esıme veya annesıne sunu yapak demıyordum kımseye muhtac olmayı sevmıyom . Mesala bn camasır sepetını gotururjen esım elımden alıyordu goturuyordu . Bırsey tasırken elımden alır kendı gotururdu. Allah’a sukur rabbım bna o gucu verdı . Dogumhane de elımden tutan bule olmadı dıkıs atıldı herkes gıtı bı tane calısan vardı kalkamıyom dedım yardım bıle etmedı tek basına gıycen ustunu dedı oda gıtı . Orda ogrendım ınsanogluna muhtaç olmamayı . Allah o gucu oanda yukledı . Hemen ustumu gıydım bebemı de aldım kucagıma tekerlıklısandelye oturdum bı tane adam goturdu bnı . O saaten sonrada basımda annem kaldı o da hasta dıye cok mudanem olmadı . Anneme sadece kıza bak dedım kendım herseyımı yaptım. Hamilelikte de esım elınden geldıgınce yardım ettı. Sımd ı de altını almaz sadece mama verır gazını cıkartır vakıt gecrır oyle . Bana da evı pas pas atarken yardım eder arada kahvaltıyı o hazırlar . Cay ıcılecekse bn cerez cemez korum o cayı demler yada bebege bakar kaldıracak vaktı de bazen o kaldırır bn yerlestırırım. Oyle oyle devm edıyok
Yorumları okudukça şaştım dondum kaldım maşallah maşallah Allah herkesin yuvasına huzur mutluluk bereket anlayış versin inşallah bizde hiç öyle değildir akşam eşim eve gelince yemek hazır olması lazım gelir gelmez oturacak sonra biz birlikte yeriz bebeği uyutmuş oluyorum genelde o saatte bugun çok yoruldum bana yardım edermisin derim sofrayı kaldırmada vs ha sen yoruldun ben bütün gün oturdummu bende çok yorgunum der yemekten sonra direkt uzanır asla yardım etmez ha sadece tuvalet ihtiyacı olur afedernsz o sırada daha sofra yerde olur zorla veririm giderken yolun üstü mutfağa bırak diye o kadar
o da bırakır o kadar geri kalan ne çocuk bakımında ne ev işinde hiçbir zaman yardım etmez bahanesi de hep bende çalışıyorum bütün gün yoruluyorum der evet haklı onun da işi zor kolay diyemem ama kadın olarak böyle incelkleer bekliyor insan bi bardak kaldırmakla dünyanin yükünü omzuna almış olmayacaksın ki bana çok büyük bir yardım da etmiş olmayacksın ama ben çok mutlu olacam sen öyle yapınca ama yok bırak kendisi yapmaya benm dememle bile yardım etmez hiçbir zaman akşamları yemeği hazır olacak yemekten sonra da çayı da hazır olacak geçen dedim bi kere de sen kalk çayı koy dedim başım ağrıyor yorgunum ben dedim kendisi bugün bana pek iş yokdu dedi bütün gün oturduk dedi madem çok çalışmamışsn bari çay sen yap dedim hiiçç kalkamam valla dedi sen yap dedi mecbur ben yaptım yine böyle yani doğumdan önce de sonra da hep böyle idi hiçbir zaman yardım etmez bana maalesef
Benim eşim bana yardim etmiyor, etmesinde. Ev ortak, çocuk ortak o zaman yaşam da ortak. Tum sorumluluklari paylasiyoruz veya birlikte yapiyoruz. Yardim etmek lafi, bu konuda bana hakaret gibi geliyor. Ben tek basima yasiyorumda biri bana yardim ediyor sanki. Birlikte dagitiyor, birlikte yiyoruz. Evet o işe gidiyor ben de aksama kadar ev içi emek veriyorum. Eve geldigi itibaren ikimizinde mesaisi bitiyor. İşler o dakikadan sonra ortak. Çalıştığım zaman icinde bu geçerli. Yaomayan beyfendiler bir zahmet az yesinler kendilerine uşak tutsunlar.
Her anlamda işbirliğini görüyorum çoğu kez söylemeden de yapar çok aşırı yorulmussa söyler bende bişey yaptırmam duruma göre birbirimizi idare ederiz her konuda.
Hamileyken bulaşığı falan yıkardı hep yemekleri halim olunca ben halim olmazsa eşim yapardı. Ufak tefek evi süpürür ama çok detaylı temizlikten anlamaz. Lohusalığım bitene kadarda böyle oldu. Sonradan yavaş yavaş el çekti herşeyden. Şuan bi misafirimiz olursa yada biyere gitmemiz gerekirse hemen evden çıkalım diye yardım eder. Yada hasta olursam o gün çok yorgunsam bulaşık yıkar yemek yapar. Ama bunların hiçbirini isteyerek yapmaz zorunda hissettiği için insani bi görev olarak yapar. Bende isterdim ki her zaman beraber yapalım içinden gelerek yapsın. Çünkü rahatta bi işi var sabah 9 akşam 4 arası çalışıyor öğle arasını koyarsak toplam 6 saat. Ama ben öylemi 3 çocuğum var 24 saat işim bitmiyor.
Hiç bir yardımı dokunmaz o kanepe köşesi senin o kanepe köşesi benim diye oturur soyduğu pijamayı bile yerden kaldırmaz bir tek banyo yaparken bebeği kucağında tutuyor bu kadar
Valla ben olsam dk bası yuzune vurarım . Tek bn mı ıstedım o cocugu. Venım esım cok ıstıyordu bn ıstemıyordum mesla . Kızıma bakınca. Şu kadar fln baktım deyınce bende dıyom babalık gorevınj yerıne getırıyon
benım ıcın mı bakıyon sankı dıyom .
10 senedir vuruyorum canım koltuk kirlenti diyorum 3 çocuk var
Demekı içden gelecek bırsey .
Benim eşim sofrayı kaldırır işten gelimce çocuğu ona veririm az kendime zaman ayırırım. Bide bazen ev süpürür. Çok ev işinden anlamaz. Elinden gelen bu saydıklarım. Bazen kendi yemeğini kendi yapar. Kendi kahvesinide kendi yapar. Başkada bişe aklıma gelmiyor ![]()
Benimde ilk başta çok iyiydi süt sağmama yardım etti bebişi kimi zaman o doyururdu beni gece uyuturdu altını alırdı vs ama ilk zaman ilk heves ve bebişin daha uyuduğu daha sakin olduğu zamanlar yani sonrasında bir çalışmaya başladı adam yok en kötüsü de beni anlamıyor herkes bebek büyütüyor diyor ama ben herkes değilim ilk defa bebeğimiz olmuş zorlanıyorum 2 gün önce gece delirdim bebiş hiç durmadı yani sürekli kıpırdayıp uyandırdı kendini saat 5 buçuktu öyle bir devrim döndü ki herşeyi kırdım döktüm hiç mi uyanmaz bir insan bu kadın napıyor bütün gece demez yanındayım ya hiç mi duymuyor bizi aklım almıyor sonrasında işe gitti geldi bir baktım bulaşıkları yıkadı bebeği gezdirdi evi topladı ben şok yani bu şekilde gider mi tekrar kendini salar mı bilmiyorum ama tek başıma çocuk büyütüyorum ve aile gibi hissedemiyorum çok net