Kızlar alt buzlukta kolostrum sütüm var. Donmuş. Onu üste koysam sabaha yavaş yavaş cozunse gün içinde benmari usulü içeceği kadar ısıtıp bebeğime öyle icirsem olur mu. Çünkü kolostrum sütü ilk zamanlar sütüm çoktu. Hemen isitsam 4 saat içinde bitiremez?
Yavaş çözünmesi sıkıntı olabilir bence iyi araştırın derim
Benim bildigim dogru olan bu sekilde buzdolabinin dondurucu olmayan kisminda yavas yavas cozdurulmesidir
Dondurucu kısımdan normal tarafa indirip çözülmesini orda bekle icirecegin kadarı da benvari usulü ısıtıp 3 gün içinde bitirmelisin.benimde sütüm çok olduğundan sağıp dondurucuya attım kızım 4 aylık ancak memeye alistigindan biberonla süt icirmek işkence gibi.6 aylık olmadan da ilk sütlerin bitmesi gerekiyor malum dondurucu da 6 ay ömrü var o sütlerin.birde günde kaç defa dolaptaki sütten veriyorsan o kadar kendini sağ sütün birikmesin göğsünde ilk günlerdeki gibi şişlik ve ağrı yapıyor tecrübe ile sabit![]()
6 ay değil de 4 ay diye biliyorum ben ama hangisi doğru acaba
Özel hastanedeki doktorum da sağlık ocağındaki ebede sosyal medyada takip ettiğim doktorlarda da son çalışmalar ile 6 ay olduğunu hatta dolap değil de derin dondurucu olarak saklama şansı var ise 1 sene bile durabilir diyorlar.kendi doktorunuza danışıp yada araştırıp içinize sinen hangisi olursa o şekilde devam edin bence.ben 6 ay olarak devam ediyorum
Açıklamanız için teşekkür ederim ![]()
![]()
Çok ihtiyacınız yoksa ve tarih geçmesi yakin değilse kolostrum sütünüzü hemen kullanmayin derim. Çok yüksek oranda faydası var normal zamandaki süte göre. Bebeğiniz hasta olursa verirsiniz ilaç gibi iyi gelir. Ya da yoğurt yapıp verin muhteşem probiyotik olur bebeğinize. Keşke ben de saklasaydım…