Arkadaşlar merhaba ben oğlumu çok gazı olduğu için göğüs pompası ile sağıp biberonla besliyordum artık çok yorucu hal almaya başladı bu durum iki saatte bir kendimi sağmak ev işleri çocuk kendine zaman derken çok yorgun hale geldim , bende bu duruma çözüm bulmak için bebeğime meme reddini önlemek için biberonu kestim . Uykulu hallerinde veya uyanıkken sürekli memeyi teklif ediyorum içtiği zaman bayağı süt geliyor anlıyorum ki göğsüm sızlıyor , birinden içerken diğerinden süt damlıyor veya bebek yutkunuyor . Ama size sorum şu ki normalde iki saatte bir biberonla veriyordum be kadar yediğini görüyordum şimdi acemi olduğum için daha önceden çok içmiyordu memeyi doymuyor mu siye korkuyorum oğlum 3 ay 16 günlük bu arada
Çiş takibi yapın 6 dan az çişli bezi varsa doymuyodur bana doktorum öyle demişti
Bende ilaç kullanma durumundn günde bir defa sağıp veriyorum zorlu bir süreç evet . Memeyi teklif et sütü içti bırakınca twkrar teklif et istemediğinde zaten huzursuzlanıyor başını çeviriyor ya da ağzında öyle tutup yüzüne bakıyor gülüyor. O zamandan anlaya bilirsin süte daha ihtiyacı olup olmadığını .
Çiş konusunda da ben habire de bir devamlı altını değiştirmedim nerdeyse sizde 4 aylık olmuşsunuz 2 3 saate bir alıyorum o sırada da bir defa mı çiş yaptı 2 mi bilemezsiniz. Bezler çişli ise 10 güne kadar da normal aslında kaka durumu da varsa merak etmeyin doyuyodur. Ama o doyma sinyallerini almalısınız yukarıda saydığım
10 güne kadar normal derken anlayamadım 10 güne kadar kakasını yapıyorsa mi . Bir de bezleri 6 kere felan çişli diyorlar ya dolu dolu mu . Yoksa çiş yapmasından mi bahsediyorlar
6 defa çiş yaptığını farzedin yani 1 günde
Asgari sınır o
Aynı şekilde bebek her gün de kaka yapabilir. 10 güne kadar da sadece anne sütü alıyorsa normal yapmayada bilir onu kasdettim
Bezi doluysa çok takılmayın dedğm gibi sinyalleri yakalayın memeyi verdiniz içti yutkunma sesi aldınız aktif içiyor demektir. Sonrasında kendini geri attı tekrar teklif edin 2 çekti bıraktı bir daha teklif edin yine aynısını yapıyosa kapatın mesela
Bir de gaz probleminiz varmış hafifler inşallah şu aylarda da diğer memeye de geçmeden gazını çıkarın 5 dk falan uğraşın sonra diğer memeye alın derim tavsiye olarak
Doymayan bebek huzursuz olur mızırdanarak elini kolunu emmeye çalışır doymadan da kolay kolay uykuya geçmez ya da dayanamadı uyudu çabuk uyanır ağlar memeyi verince alır hemen. Karnı doydu mu huzurlu oluyorlar zaten açlık uyku ve gazdan başka sorunları olmuyor o dönemlerde. Memeyi çekiş güçleri günden güne artıyor kısa sürdü emmesi sanmayın. Bende emzirdikten sonra sağıyordum o aylarda bazen birini emerken diğerini emzirmeden sağdığım zamanlar oldu iki memeden çıkan sütü karşılaştırdığımda 5 dakikada memeyi boşalttığı zamanlar oluyordu
Ah güzelim seni o kadar iyi anlıyorum ki aynı durumu 3 ay yaşadım kilo ve çiş takibi yapman yeterli , bizimki kilo alamadığı için mama da başlamıştık sonra biberon emzirme danışmanlığı meme reddi derken bi yerde film koptu ve eeh yeter ben de insanım mamalar da çocuklar için napim olmuyorsa olmuyor deyip mamaya başladık 8. Ayimizdayiz çok şükür hiç bir sorunumuz yok mis gibi büyüdü. Sağlıkla buyusunler inşallah
Öyle 6 defadan fazla çiş yapıyor ya bazı yerlerde okumuştum sanki bezi böyle çok ağır olacak şekilde altı felan yazıyorlardı
Kilo alıyor ama sanki günde 20 gram felan diyorlar ya ı kadar almıyor heralde ama önceden de günlük o kadar almıyordu heralde. Ya çok zormuş gerçekten annelik bir de böyle sürekli sağmak felan daha zormuş inanın anneme bile gitmek istemiyorum sürekli pompa ile dolaşılır mi ![]()
![]()
![]()
Tamam sorun yok o zaman . Doymasa ağlar zaten durduramazsın
Kilo alıyorsa hiç dert etme emzirmeye devam dediğin gibi pompa inanılmaz yoruyor gerçekten
Çok teşekkür ederim canım kızlar ![]()
Çok teşekkür ederim canım kızlar![]()
![]()
Rica ederim
⚘