Dün böyle bir haber okudum, bende bebeğimi mama ile büyüttüm ve kısa bir araştırma yaptım.Sma mama kullanıyorum, demir oranı haberdeki orana gore çok düşük ve genellikle Avrupa’daki mamaların içeriğindeki demirin çok yüksek sinirda olduğu ile ilgili bilgiler okudum, yani biz sınırın altındayız.Velhasil kelam böyle bir haber içeriği insanı ister istemez düşüncelere sevk ediyor, herhangi bir kan testi yapılmadan 4. Ayda demir kullanmaya başlıyoruz, değerlerimiz normalse kimimiz 9. Ayda kimimiz ise 1 yaşında ilacı kesiyoruz.Bazi doktorlar mama kullanan bebeklerin demir ilacı kullanmaması gerektigini savunuyor, çünkü içindeki miktar günlük tüketim için yeterli bulunuyor.Ama günün sonunda hepimiz demir ilacını kullanıyoruz..Sizler ne düşünüyorsunuz arkadaşlar? Tıp sürekli güncelleniyor, bizlerde nasibimizi alıyoruz, düşünelim tartışalım…
eczacı bı abla çocuklarıma 1 yaşına kadar Demir ilacı kullanmadım zaten doğumdan sonra 1 yıl yetecek demirleri var yaşında test yaptır eğer eksikse kullanırsın demişti ben emziriyorum ve ek gıda alıyor pazartesi 1 yaş kontrolü var bakalım değerler nasıl bu arada 2 ay oncesine kadar devletin verdiğini kullandım ama toplasan haftada 2 anca vermisimdir çok unutuyirum çünkü 2 aydirda ocean kullanıyorum onuda unutuyorm bazen ama vermeye çalışıyorum
Farklı söylemler hep oluyor malesef bu da kafa karışıklığına yol acan en büyük sebeplerden, umarım değerlerimiz normal çıkar sonucu bize de bildirin ![]()
Arkadaşlar birde benim veya başka arkadaşların yazdiklarından etkilenmeyin, sadece sesli düşünüyoruz, doktorunuz ne dediyse onu uygulayın her bebeğin durumu farklı…Şuan sadece haber üstünden gidiyoruz
Ben dogdugundan beri mama veriyorum 4. Aya kadar anne sutude aldi ama tadimlik sutum iki cocugumdada az oldu malesef. Yaziyi okuyunca bakdim bende en dusuk oranda demir varmiş kullandigim mamada. Birde ben demir ilaci hiç vermedim kan testi bile yapmadan bi ilac kullanmak kadar sacma bisey yok 11 aylikken kanlarina bakildi demiri gayet iyi durumda. Demekki mamada olsa demir damlasida olsa bebegin yada cocugun degerlerine gore ne uygunsa o verilmeli habere bende sasirdim acikcasi yuksek demirin IQ dusuklugu yaptigi cok ilginc geldi
Zekayı etkileyen en önemli faktör gen bence, tabiki gıdalarla bunu güçlendirmek, geliştirmekte bizim elimizde olabilir..İlk okudugumda bende çok şaşırdım özellikle demir bakımından yüksek besinler vermeye çalışıyoruz ki gelişimleri vs iyi olsun diye, iştahı olmayan çocuğa bile demir ilacı veriliyor ki iştahı açtığı dahi soyleniyor ama bu araştırma kafamı da karıştırmadi değil sürekli herşeyi sorgulamak yoruyor, neden gözü kapalı hiç birşeye guvenemiyoruz
hani derlerya bizim zamanimixda su şöyleydi bu böyleydi gerçekten şuan biz kuruyoruz aynı cümleleri bizim xamanimizda domates ye kan olsun derlerdi şimdi organik bile aldan elmadan farkı yok ne sebze eski sebze ne meyve Demir için haftada iki gün kırmızı et öneriyor Dr ama etin kilosu olmuş ne kadar artık bayramdan bayrama anca et girer oldu evlere zaten şu iklim kanunuyla yapay et üretimi artacakmis gerçek eti sadece zenginler yiyecek diyorlar getcekten bizim zamanlarimiz daha güzelmiş çocuklar çok yapay bı zamanda yasiyor
Kesinlikle öyle, çocukken hatırlıyorum bir yerde salatalık domates yendiği zaman orayı kokusu kaplardi, simdi nerdee mumkun değil..İnsanlar ekiyordu biciyordu yoğurt peynir vs hem yapıyordu, hem yiyor hemde satıyordu..Şuan bir çok ürünümüz bile ilaçlama yüzünden gümrükten dönüyor, onları da bize yediriyorlar.Konusacak o kadar çok şey var ki, nereden tutsak elimizde kalıyor
Aynen oyle katiliyorum sana. Yani tek basina bi demirin IQ bukadar etkiliyceginu sanmiyorum hani eksikligi IQ dusuklugu zeka geriligi yapiyo dese inan hemen inanirim buna. Yani kafamda karisdi acikcasi eksikligi vucudu okadar etkiliyoki kalp carpintisindan tut halsizlik yorgunlukluj soguk vucut yani neler neler yapiyo demiri yuksek olupda bi sikayeti olanida hic duymadim valla degisik. Ama kime neye inanacagimzi sasirdik corona asisinida zorla yaptirdilar tum dunyaya kimseye guvenmemek lazim
aynen öyle ilaçlara mahkum ediyorlar insanları resmen yiyecekten artık vitamin mineral alamıyoruz eksiklikten hastalaniyoruz kapı kapı gezip 1 torba ilaç alıyoruz kullanırken yükseliyo bırakınca geri başa dönüyor kısır döngü oluyo resmen
benim depolar bile bitmiş nerdeyse 3 ay aksatmadan kullan dedi unutkanlık halsizlik hat safhada bende ama onu içmeyi bile unutuyorm ![]()
Ya bak iste yuksek olupda sikayeti olan hic duymadim sende aksatma canim allah korusun bak oda iyi degil
gerçekten unutuyorum alarm kurdum her çaldığında bazen müsait olmuyorum erteliyorum bazende kapatıyorum aha iciyim diye ya çocuk agliyo ya başka bişey oluyo zaten saniyesinde gidiyo aklimdann
Of düşün düşün çözüm yokki bilmiyoruz şaşırdık ne yapalım artik
Eğitimci annenin bilgisi mutlaka vardir uzun suredir yok buralarda etiket yapabilir misiniz saye Eğitimci anne
Ya ben de anlamıyorum bunu. Kanadadayım doktor asla takviye vermedi sadece d vitamini kullanıyoruz ve mesela kan testi felan da istemedi hani sadece soru soruyo işte kelime sayısı boyu kilosuna bakıyo kitap okuyomusunuz vs ama asla ağzından d vitamini hariç şuna buna başlayın diye bişey çıkmadı.
Doğru olan hangisi ben de merak ediyorum
Merhaba, herhangi bir test yapılmadan 4. Aydan itibaren demir değil D vitamini veriliyor. Bildiğim kadarıyla anne sütü alan bebeklere veriliyor, masaların içinde oluyor diye hatırlıyorum çok emin değilim. Bebeğim mama hiç kullanmadım anne sütü alıyor 15 aylık ve 2 yaşına kadar demir kullanacağız.
Bunun yanı sıra demir takviyesi de alıyoruz çünkü 9. Ayda ek gıdanın tam oturmasıyla beraber tam kan sayımını yaptırdım, demir değeri sınırın altında çıktığı içim demir takviyesi alıyoruz. Yani değerlere bakılmadan demir kullanılmaz, fazlası önce karaciğer olmak üzere çok zararlı.
Yanlışım varsa kusura bakmayın ama bildiğim bu şekilde
doğar doğmaz veriliyor d vitamini demire 4. ayda başlanıyor
Merhaba, doğumdan itibaren başlanılan D vitamini ve 2 yasa kadar da kullanım tavsiye edilir, anne sütü ile de ilgisi yok doktorlar herkese oneriyor.Demir ilacı ise 4. Ay itibariyle başlaniliyor değerler iyiyse 9 veya 12. Ayda bırakiliyor.Muhtemelen karıştırdiniz.
Doğru, 4. Ayda sağlık ocağının verdiği demir kabızlık yapınca doktorumuz başka marka önermişti. 9. Ayda kan sayımı yaptırdım ve sınırın altında çıkınca doz ayarlaması tekrar yapılmıştı, haklısınız
Benim oğlumun düşük . Yani altında yatan farklı sebep olabilir daha bakılmadı yine artmazsa bakılır belki . Ama gerçketen türlü türlü o önerile kan damlarını kullandık hiç işe yaramdı daha da düşürdü . Gerçekten işe yaradıgını asla düşünmüyorum çoğu kullanmayan kişinin de gayet iyi . Şuan ciğer et vs yükseltmeye çalışıyorum ben .
Mama konusunda sağlık ocağında hemşire arkadaşım biz mama kullandık kan değerleri iyiydi dedi mamayı bıraktık kansızlım başladı dedi . Sanırm iççnde yeterli miktarda var bazılarının .
Benim oğlum emiyor benimde düşük zaten değerlerim




