Ek gıda 5 ay

kızım 5 ay 4 günlük elma vermek istiyorm ama asit oranı olduğundan bebeklerde pişik olabiliyor sizler elmayı nasıl veriyorsunz buharda haşlayıp mı vermeliyim yada başka şekilde mi

Ben 6 aylıı olduktan sonra 1 kez çiğ 1 kez de pişmiş verdim ikisi de gaz yaptı o yüzden vermiyorum ama benim kızım kolik bence önce pişmiş deneyin

Ben direkt rendelemistim yoğurduna pişmiş de veriyordum her türlü pişik oluyorlar ya

Ben cam rendede sarı yada tatlı kırmızı elmayı rendeleyip veriyorum meyveleri haslamaniza gerek yokmus direk verilebiliyor benimkide 5 aylık başladı ama ben patetes havuç kabak diye sırayla gittim direk meyveden başlarsanız tatlı olacağı iicn yer ama sebzelri reddeder

Benimki hiç olmadi alerjisi falan mı var acaba

Ben de o dönemde 2-3 günde bir elma veriyodum bu delikli meyve emziklerine rendeleyip dolduruyodum suyunu emcüklüyordu :face_holding_back_tears::rofl: 7,t aylık hâlâ seviyor

Ben pişirip blend edip irmik katıp kavanoz mama yapiyordum elmalari

Olabilir bnmki sürekli pişik olduğu için yediklerine takılmadım ben

Ya hepsinden de ver sıralama ne önemi var ki sabah meyveli yoğurt ver öğlen sebze ver ilk başlarda ek gıdayi öyle çok seviyorlar ki ben şaşırıyordum ama şimdi yemiyor asla ne yumurta ne tavuk et tadını çıkar ne yerse ver

Benimki sevmedi sadece meyve ve yoğurt sevdi sebzeleri görünce ağzıni kilitliyo sıralama bende çok takilmadim ne varsa onu verdim ilk bagirsk alışsın diye sebzelerle başladım 3. Bebem :sweat_smile: ama hepsi birbirinden farklı :joy:

Bnde sebzelerle başladım elma için bekleyim o zaman biraz daha zaten kabızlık sorunuda var

Bizim doktor 5 gün boyunca sabah sebze akşam meyve ver hergun bir çay kaşığı artır dedi öyle de verebilirsiniz

Teşekkürler :slightly_smiling_face:

İlk olarak tadımlara sebzeyle başlayın demişti doktorumuz. Buharda haşlayarak verdim hepsini. Daha sonra meyvelere geçtim. Meyveleri de cam rended de rendeleyip verdim. Olgun ve tatlı meyveleri verdim.

Meyve olarak ne verdinz tek tek mi verdiniz yoksa karıştırıp mı verdinz

Önce tek tek tadım yaptırdım daha sonra bebek irmiğiyle falan yapıp kavanozlara koydum onları verdim sonra yoğurtla karıştırdım verdim

Ewet dr onayıyla başladık tadımlara

Sadece anne sütü ile besleniyorsa 6.ayi bekliyorlar bağırsaklar gelişsin diye ancak mama ile besleniyorsa bağırsaklar daha katı gıdalara alışkın olduğundan 5.ay da tadimlara baslatiyorlar.kizim 22sinde 6 aylık olacak dün gittik doktora artık tadimlara başlayabilirsiniz dedi sadece sütü ile besleniyor

Biz 5 ay da kontrole gitmiştik artık yavaştan başla alışsın dedi bizim doktor

Brnim bebeğim hem anne sütü hem mama alıyo
mama alan bebekler daha erken ek gıdaya geçebiliyor daha katı olduğundan bağırsakları ek gıdaya daha yatkın oluyor arkadaşın dediği gibi benm kızımın 2 aydır geçmeyen bi kabızlığı var probiyotik bile fayda etmedi 2 aydır lavman dışında yapamıyor 1 haftadır yoğurt vermeye başladm çok şükür bağırsakları düzene girdi