Ek gıda başlangıç

Bebeğim beş buçuk aylık bugün ek gıdaya başladım havuç püresi yaptım bir tatlı kaşığı kadar yedirdim hangi sebzelerden deneyebilirim fikir verir misiniz bir de ne kadar veriyorsunuz günde kaç kez hangi ölçüyle ek gıda başlangıcinicin önerilerinizi bekliyorum

Şuan tadım aşaması zaten çok vermene gerek yok, alerjisi var mi yok mu onu anlarsın ilk gün 1 tatlı kaşığı sonra 1 yemek kasığına çıkarırsın . Şuan mevsimi olan sebzelerden devam edebilirsin. Brokoli, havuç, balkabağı şeklinde devam edebilirsin. Karnabahar, ıspanak, pırasa gaz yapabilir ama eğer gazlı bebekse bunları es geçebilirsin. Meyvelerden trabzon hurması bebekler için çok faydalıymış mevsimi geçmeden onu tattırabilirsin. Portakal, mandalina falan verme asidik olduğu için pişik de yapabilir ve gaz damlası yapar. Benim aklıma gelenler bunlar canım

Alerji durumu icin 3 gun tek gidayi deneyerek ilerler bi tatli kasigi bikere gunde yeter. Tatli patates, bal kabagi , kabak havuç sonra meyve dene elma armut tadimlar bitince miktari arttirarak gubde bikere yine vermeye başla yogurtda ver . Tadimlardan sonra bu sebze meyveleri yogurtla karistirarak verebilirsin.

3 gün kuralını doktorlar cok dikkate almıyorlar artık alerjen riski Yüksek olanlara 3 gün az miktar uygulayabilirsiniz. Kabak tatlı patates havuç brokoli bal kabagı avokado patates alerjisi yoksa yogurt. Meyve elma(haşlayıp) Sebzelere damak tadı iyice alışıncaya kadar tatlı olanlara geçmenizi önermem cennet hurması mesela aşırı tatlı ve alışırsa sebze yemek istemez. Üzerlerine zeytinyağı veya anne sütü (mama) da ekleyebilirsiniz. İster tatlı kaşığı ister daha az ya da fazla nasıl istiyorsa yesin o kuralda cok kalmadı artık bebeginize uymanız yeterli olur. Alerjen riski olanlara bakıp onlardan ilk denemede bir kaşık vermeniz yeterli olur alerji olursa zaten kızarıklık tan farkedersiniz

Teşekkür ederim

Teşekkürler

Teşekkür ederimm

İlk ay için günde bir kez yeterli

Doktora danışmadan açıkçası kendisi yeme isteği göstermeye başladığı için alıştırma olsun diye ufak ufak başladım çok az veriyorum zaten teşekkür ederim