Ek gida destegi

Kizlar benegim 8ay 11 gunluk daha doğru düzgün ek gida başlayamadım çevremdeki herkes sorumsuz eşim ailesi habire tarhana tarhana baydilar ne yapacağımda bilmiyorum internetten bakıyorum karışınca bebek yemiyor bana destek olun dr gidiyorum oda hep çorba için diyo bigun veriyorum vigun vermiyorum Bi düzene giremedim ek gıdaya

1 yaşına kadar bizde yarım yamalak geldik sizin gibi. Yemiyordu kızım farklı tarifler deniyordum sonra bir hafta ara veriyordum filan. Meğer dişlerine denk gelmiş tam o süreç üsten 4 alttan iki dişi birden geldi. Yeni bir yaşına girdi bir haftadır 3 ana 1 ara öğün vermeye başladım. Yemiyorsa zaten ısrar etmemek gerekiyor. Ne yapacağımı şaşıyorum diyorsanda instagramda baya sayfa var ek gıda tarifleri yapan onları takip edin bence yararlı oluyor. Çeşit çeşit yapıp denemeyi bırakmadan sabırla beklemek en iyisi

Canim sabahlari beraber kahvalti yapin yumurta sarisi haşla beyaz peynir avakado omlet pankek ne varsa . Sonra emiyosa anne sutu yada mama ver kahvaltida doyurucu yemiyolar oglen corba ver ara ogun yogurt meyve dogra icine aksam sonra mama yada anne sutu aksam da sebze yemegi ver yogurtla evde ne sebzen varsa icine tavuk kiyma ekle sarimsak sogan corba ve yemeklere tad katiyo bebisin sevmesi icin onlardanda koy ben bu sekilde ilerliyorum

Haşlanmış yumurta sarısı.

Muz ile yogurtu püre şeklinde.

Pirinç havuç brokoli patates çorbası.

Elma püresi.

Bunları da deneye bilirsin canim

Merhaba hanımlar, 8. Aya girmesine 3 gün var kızımın .bu ana kadar az pütürlü şeyler verdim yani genelde püre tarzı falan yapıyorum ya da çorba yiyor . Tarif kitaplarına bakıyorum ya da netten tariflere yeni şeyler denemek istiyorum. Omlet vs. Gibi şeyler yapıyorlar . Yani bunu dişi olmadığı için nasıl yesin diyorum ama siz neler yapıyorsunuz ya da yapan var mı böyle yapmalı mıyım çok kafam karışık

Yardımcı olursanız sevinirim :sparkling_heart:

Ben ek gidaya pureyle basladim corbalara gecince her corbasini blend ettikden sonra pirinc koydum yedirirkende kasigina 2.3 derke. Cogaltarak verdin pirinc tanesini tanecige alissin diye 10.bucuk aylik 8 aydan beri puturlu yiyo bulgur pilavi pirinc pilavi makarna tavuk et bunlari yiyo hep cignemeye alismasi lazim once direk omlet veremezsin eger puturlu yemiyosa once puture alisdir

Az peyniri falan bütürlü veriyorum. Teşekkür ederim bilgi için az onu deneyim

Peki siz bu omlet tarzı gıdaları ne kadar zamanda verdiniz ve dişi var mıydı bebeğinizin bu önemli mi

7 ayda vermeye basladim herseyi az az sonra cogalttim dişide 7. Ayda 2 tane cikdi ama yanlardan cigneme yapiyodu diş onemlimi bilemiyorum on disler cunki. Şuan uzum uzattigimda on disleriyle issirip koparip yiyo yutamiycagi bisey olursa on disleriyle eziyo

Tekrardan teşekkür ederim :heart:

Merhaba, ben tadimlar bittikten sonra omlet, pankek, kofte vermeye başlamıştım. Parmaklarinla ezebildigin her yiyeyecegi bebek damagiyla ezebiliyor. Küçük koparıp yan tarafa doğru koyardım ve karşısına geçip çiğneme hareketi yapardım. 8. Ay itibariyle hiç bir gıdayı ezmedim, nohut büyüklüğünde doğrayıp yumuşacık olana kadar pisirdim.

İlk biraz tanecikli vermeliyim sonra deneyeceğim dediklerinizi inşallah :heart: teşekkür ederim

Benim kızım da 8 ay 5 günlük ve ben 1 haftadır pankek tarzı şeyler yapıp yediriyorum hâlâ dişi çıkmadı ama yiyebiliyor zaten yumuşacık oluyor çok rahatlıkla damağıyla eziyor

Daha öncesinde pütürlü şeyler verdiniz mi siz . Ben daha hiç vermedim pütürlü de yiyebilir miyim korktum

Evet haşladığım sebzeleri hep çatalla ezerek verdim nadir olarak blender kullandım bu aralar bakliyatları kullanıyorum yemeklerinde ve onları da çatalla eziyorum

Maşallah ne güzel makarna da veriyorsunuz siz ben makarna vermeğe korkarım :joy:

Çok teşekkür ederim bilgi için :green_heart: bizde 5 de başladık ama işte benim çok korkum vardı azaz başlayayım bende

Benimki yiyor ama ben ne vereceğimi bilmiyorum

Bana doktor 1 yaşına kadar salça Domates verme dedi

Oh ne mutlu o zaman. Ben şöyle ilerliyorum gün geçtikçe daha da çeşitlenir ama şimdilik sabah 9.30 da; haşlanmış yumurtayı peynir ya da avakadoyla eziyorum, menemen, omlet( çeşitlendiriyorum: Mısır unlu, biberli, peynirli vb. ) ,pankek, haşlanmış patates havuç, meyveli yoğurt veriyorum. 11 de mama içip uyuyor. Öğle 14.00 ; Genelde çorba içiyor aklıma ne gelirse öyle yapıyorum.

( Şehriye,yoğurt Kara buğday, sebze,tavuk)

15.30 ara öğün: meyve

16.00 mama içip uyuyor.

Akşam 20.30 biz ne yiyorsak ondan veriyorum ona uygun yapmaya çalışıyorum ama. Sebze tavuk köfte baklagil olmasınada dikkat ediyorum. Yiyemeyeceği bir şey varsada daha kıymalı katı bi çorba yapıyorum.

21.30 da uyuyor.

Bizimde bu düzen yeni oturdu sizde en uygununu yaparsınız zamanla