Ek gıda hakkında

Bebeğim 5,5 aylık yakında ek gıdaya başlayacağız siz ek gıdaya ne zaman başladınız? İlla 6. Ay dolmak zorunda mı ve hangi yiyecekle başlamayı önerirsiniz? (Meyveler dışında) hem cok heyecanlıyım hem de cok korkuyorum :weary_face:

Bende 5 buçuk aylıkken tadımlarla başladım ilk olarak kabak vermiştim havuç patates balkabağı yoğurt hepsini ilk olarak tek tek verdim 3 gün kuralıyla vermedim bir gün birini verdim diğer gün birini zaten alerji durumu olsa ilk günden belli olur diye sonra yoğurdun içine denettiğim sebzeleri katar verirdim öyle başladık

Ay ne guzel yapmıssınız ya

Benim oğlumda aralığın 2 sinde 5 aylık olucak bende 5,5 aylık olunca bende yavaş yavaş tadımlık olarak vereyim diyorum sonra ise 6 aylık olsun öyle mi versem mi ki diyorum bilmiyorum kararsızım

Ben 4 buçuk ayda baslamistim. Benim bebeğim mama ile besleniyordu doktor dedi mama aldığı için bağırsakları alışkın zaten farklı gıdaya. O yüzden erken baslayabilirsin diye.

İlk yoğurt vermiştim çay kaşığıyla.

Bizde doktor tavsiyesi ile 5. Ayda başladık ben biraz ağırdan aldım 5.5 aylık başladım . İlk sebze haşlamaları püre halinde sonra meyveler ile gittik . İlk az porsiyonlar bir yemek kaşığı kadar verdim ve bir öğün olarak verdim onu anne sütü ile destekleyerek bir öğün yaptım yani . 3 gün kuralına bende uymadım ama 24 saat net bekledim 2 gün gibi oldu öğünleri yani hep aynı ürünü öyle denedim . Yoğurt ile birlikte verdim çoğu zaman tiksinti duymasın sebze sevmeyebilir diye. Şimdi 10 aylık maşallah yiyor ama diş çıkarma dönemleri tabi biraz burun kıvırdığı da oluyor. İçinize ne siniyorsa onu yapın her süreç kendine özel gidiyor sonuçta :hibiscus:

Bende senın gıbı kararsızım ama sanırım haftaya baslıcam

Ne kadar erken baslamıssınız :open_mouth::open_mouth:

Bende sebzelerle baslıcam dediğin gibi çocuğa göre değişir ya bakalım istekli olacakmı ona göre devam edicem sagol canım

İnşallah kolay gelsin :hibiscus::smiling_face::smiling_face:

3 gün kuralı nedir?

Çok teşekkür ederim canım

İlk gün yedireceğim besini bir çay kaşığı ile vermek tepki vermemişse alerjik anlamda bebek 2. Gün bir tatlı kaşığı kadar yine aynı yiyeceği vermek, 3. Gün ise bir yemek kaşığı kadar vermek yine aynı yiyeceği ve alerji olmamışsa ona göre ilerleyen süreçte o yiyeceği vermek demek

Bir de unutmamak lazım bu tadım süreci millet az veriyorsun gibi baskılar da yaparsa aldırmayın az az porsiyonlar ile verin siz faha iyisini bilirsiniz ⚘️