Hanımlar merhaba 8 aylık kızım 3,4 gündür asla ek gıda kabul etmiyor. Zaten normalde de öok seven biri değildi ama günde iki öğün yerdi. Ve meyve çok sevmiyor alerjik bebek olduğu için de hep sebze meyve şeklinde ilerledim ama 3,4 gündür asla ağzını açmıyor bir kaşık anca veriyorum onuda ne şaklabanlıklar yapıyorum ve hemen tükürüyor. Mama kullanıyor onu içiyor onda bi sıkıntı yok ama ne tarifler denediysem yemedi. Sevdiği sebze püreleri vardı onları bile yemiyor. Ne yapacağımı şaşırdım normal mi bu durum böyle bişeyle karşılaşan varmı nasıl bi yol izlemeliyim yardımcı olurmusunuz
Benim kızımda ek gıda reddetti. Özellikle yeni beceriler kazandıysa ya da diş çıkarıyorsa ya da yeni bir ortama girdiyse yani herşey etkiliyor onları, günlük aktiviteleri bile… Tad alma duyusu değişiyor bide bu aylarda. Ben sürekli öğünlerini hazırladım ve ona sundum ama hiç zorlamadim 1 çay kasigi bile yese okey diyordum. Mama icmesinde bir problem yoktu sadece gıdayi bırakmıştı. Şimdi yavaş yavaş tekrar yemeye başladı. Normalde ben yediriyordum ama şimdi onun önüne birakiyorum o şekilde kendi yemeye çalışıyor en azından 1 çay kaşığından fazla yiyor bunun farkındayım. Zorlamadan, ona bırakın yeme işini. Siz kendiniz yiyin o da baksın, illa ki teşvik edersin yemeye eğer bu da işe yaramazsa zaten gelişimi iyiyese ek gıdaya ara verebilirsiniz
Hiç zorlamadım şuana kadar ne kadar yerse razıydım meyve sevmiyor mesela onda bile zorla yedirmeye çalışmadım hep tabak önünde kendi kaşıkla oynar yemeye çalışırdı bende aralarda verirdim. Şuan asla yüzüne bakmıyor. 2 dişimiz var şuan dişleri çok kaşınıyor belli 3. Çıkacak ama bu denli red etmesine sebep olurmu bilmiyorum bende aşırı kafama takdım iki gündür hep farklı farklı tarifler deniyorum. Önceden yemediğinde sevmediği içib yemiyordu şuan sevdiği şeyleri bile almıyo ona biraz üzüldüm bi sıkıntı olmasından korkuyodum
Normal annesi sıkma canını. Bu dönemde ek gıdadan maksat bebeğin doyana kadar yemesi değil isterse tadıp istemezse tatmaması. bebeğe odaklı gitmelisiniz ve zorlamamalısıniz. Bunu bizzat doktor dedi. Bebek aslında ne isteyip istemediğinin farkında, bunun sinyalini veriyor.