Ek gıda tarif

Hanımlarrr ek gıda sürecinde bebişlerinize kahvaltı ara öğün çorba vs neler hazırlıyorsunuz tarif paylaşalım mı fikir olur bizlere ben hala tek öğün veriyorum 7 aylık siz kaçıncı ayında kaç öğünle gidiyorsunuz iştahsız bebişe önerileriniz var mı

7.ayda 2 öğüne çıkardım . 8.aydayız hala 2 öğünle gidiyorum benimkide aşırı iştahsız önerim yok çünkü iştahsız bebek ızdıraptır​:grinning_face_with_smiling_eyes: çizgiflimli şarkı açıp yedirmeye çalışıyorum yapacak bişey yok . Öyle bile savaş alanına dönüyor her yer. Kahvaltıda genelde yumurtanın sarısı , yoğurt, avakado, 1 çay kaşığı pekmez, 1 çay kaşığı tahin , muz karıştırıp veriyorum. Akşam yemeğine de kemik iliği suyuna çorba çeşitleri. Bazen soğan, sarımsak, patates suda haşlayıp blendrdan geçirip veriyorum. Bezen çorbalarının içine somon katıp veriyorum. Çünkü somonu tek başına ya da sebzeli asla yemiyor. Vitaminini alsın diye mecburen blendrdan geçiriyorum çorbalarına katıyorum. Bazen tatlı patates, havuç, kabak haşlıyorum. Bazen tatlı kabak, havuç, soğan haşlıyorum. Hepsini kemik iliğiyle yapıyorum . Pütürlü hiç bişey yemiyor ya. Tarhana yapıyorum çoğu zaman. Şimdi pirinçli çorbalara geçeceğim

Ek gıdaya başlarken direk pütürlü yedirin diyorlar dün şehriyeli yoğurt çorbası yaptım bi agzina aldı ikinciye puhh yaptı ağzından attı:sweat_smile::face_with_peeking_eye:ekmeğe saldırıyor elime ver diyor ağzında soruyor resmen birde ogün düdüklüğe kemik koymuştum suyu ile patates havuç ezip vereyim diye yazmiştim hatta burayda gercide unutmuşum suyunu cekmiş kapkara gecms allahtan kemik ve et kararmamiş :sweat_smile:napayım dedim ya kız için yapacaktım kemiğe baktım içinde ilik.elime aldım böyle ezer gibi yapıp ağzına soktum ılık vitamini geçsin diye​:face_with_peeking_eye::face_with_hand_over_mouth:iyimi yaptım bilmem ben hep çatalla eziyorum..pek iştahli gitmiyoruz yeni olduğu içindir belki

biz henüz balığa gecmedik ama 8. ay uygun mudur

Ay çatalla ezdik sebzeyleökarıştırdığımız hslde ağzına alınca öğürüp atıyor napayım başka çare gelmedi aklıma. O şwkilde de vitamininiproteinini alıyormuş. Arkadaşımın doktoru o tavsiyeyi vermiş

Benimki de iştahlı başlamadık iştahkı da devam edemiyoruz canım o yüzden inşallah seninki iştahlıolur. Yoğurtla veriyorum herşeyi öyle anca kabul ediyor. Balığı yoğurtla veremediğim için blendrdan geçirmiş bulundum yani. Doktorlar uzmanlar habire bişeyler söylüyor . Elbet yicek daha bu çocuk adam gibi yemeğini. Şimdi iştahaız olduğu için yesinde nasıl yiyosa yesin diyip veriyorum yani

Bana sağlık ocağındaki ebemiz başkayabilirsin demişti. Tavuk, balık, kıyma uygun yani

Evet cnm yok uzmanları dinlmiyorumki ya ben dediğin gibi çocuk nasil yerse o şekilde yesinde nasıl yerse yesin diyoruz da sadece yutkunmayi öğrensin diye pütürlu veriyorum ama azar azar bösükmesin diye inşallah yaa inşallah iştahlı olur :smiling_face_with_three_hearts:

Yarın tam 6aylik oluyoruz canım

Benimki dünden geceden beri şu saate kadar sadece 90 ml mama içti. Ek gıda vermeye çalıştım sürekli. Ne zaman düzelecek şu sorun bilmiyorum bunaltıcı bi dönen

bizim doktorumuz 6-7.aylarda püre şeklinde vermen gerekiyor dedi. hatta somonu da püre yapabileceğimizi belirtmişti. siz yazınca hatırladım şimdi. benim bebeğim daha bugün 6 aylık oldu. 15-20 gündür ben de tanıtma amaçlı bir çay kaşığı veriyorum 3 gün kuralıyla. çabuk ezilenleri blend etmiyorum ama pütürlü kalanları blend ediyorum. kuzu kıyma katıyorum mesela asla kıymaları yemiyor geri çıkarıyor o yüzden blend ediyorum. ben de sosyal medyada görüp çatalla ezip vermeye çalışmıştım ama doktorumuz püre olarak vermelisin yoksa besin reddi olur dedi. sert pütürlü gıdalar için. 8-9 ayında pütürlü 10-11 küçük parçalar ve 12.aydan itibaren kendi formunda verebileceğimizi söyledi. bence doğru olanı yapıyorsunuz.

Yorum doğru bende o şekilde ilerledim ama her çocuk farklı benim kızım yiyor öyle parça şeklimde ama arkadaşımın kızı 4 gün büyük bizimkinden ikisi de 1 yaşında o pek sevmiyor öylr şeyleri besin reddi olmasın zaten her türlü ilerde yer yavaş yavaş her şey bende başlarda çekip verdim

Bende 5 aylıkken başladım suan 11 aylığız doktor eger yemege karsı heveslıyse başla demıstı 3 gun kuralı da yapmadık yumurtanın beyazını ve sarısını ayırmadan ver eskiden di ayırmayı onerıyorduk artık onermıyoruz dedi ben kahvaltıda yumurtayı kayısı kıvamı yapıp ıcıne 1 adet cevız tahin pekmezle karıştırıp veriyorum peyniri ayrı veriyorum seviyor çünkü labne yada beyaz peynir salata rendelıyorum arada oglen meyve yedırıyorım 1 adet muz yada 1 adet cennet hurması yanında yogurt aksamları da corba ozellıkle tarhana ve yayla corbasını cok seviyor benımkı genelde kuzu kıymalı yada et suyuna yapıyorum arada makarna yoğurtlu kek cok seviyor ona ozel sekersız yapıyorum meyvelı aslında tamamen bebegın iştahını bağlı ilerliyorum bazen arada mama da veriyorum ama ara ogun olarak bır tarif veriyim bebekler cok seviyor kime dediysem cok severek yemiş yarım cennet hurmasını ezin çatalla içine 1 tatlı kasıgı labne 1 adet cevız 1 tatlı kasıgı da tahin koyup karıştırın asırı lezzetli bır öğün oluyor :blush: balık olarak da kucuk balıkları onerdi hamsi istavrit gıbı balık gunumuzde oda balık yemiş oluyor haftada 1 gun

Teşekkür ederim içim rahatladı çok sağ olun :relieved_face: başka türlü yemiyor reddediyor dediğiniz gibi

Kızım 15 aylık ve ben ek gıdaya geçtiğimizden beri pütürlü denedim blender kullanmamak için elimden geleni yaptım ama yok yemiyor benim kızım :joy: aile içinde öğürmesi bile meşhur oldu hatta herkes gülüyordu. Parçalı taneli bişey gelse hemen öğürüyordu. Hala büyük parçalış şeyler yiyemiyor bence her çocuk farklı bu konuda. Geçen gün kızarmış patates verdim öyle çok büyük bi parça değildi, bir anda hepsini ağzına atmış bulundu çiğneyemeyince birden öğürüp kustu. Bir şey değil zaten zor yiyo yediklerini de çıkarıyo yani. Genelde taneli çorbalar yapıyorum ben. Kıymalı şehriye, tavuklu şehriye, yayla çorbası vs. Bu akşam mesela mantılı köfteli bi çorba yaptım yemeğe, onun köftelerini asla yemedi mantısını da yemedi sadece suyunu içti. Etsulu yapmıştım öyle verdim. Onun dışında bulgur, pilav vs biraz yemeye başladı. Bir de yoğurt. Arada sadece köfte de diyor. Her şeyi azar azar deniyorum ben de, 7. 8. Aylar bizim en iştahsız geçen zamanlarımızdı. Zaten nerdeyse hiç kilo alamadı o zamanlar

Benim büyük oğlu lmda aynıydı cnm pek duzelmiyorlar seçici oluyorlar ve hep zorla yiyorlar

Gerçekten çocuk büyütmek , anne olmak dünyanın ennzor şeyi. Yani uğraşana zor tabü. Kimsii saldım çayıra mevlam kayıra halinde

Ahaha aynen valla öyleleri de çok diyorlar bana boşver kendi yer yemiyo yemeyincede içim rahat etmiyor zorla yediriyorum bende büyük oğlan küçükken Recep İvedik ve dansözlere bakardı aklı da ermezdi ama bakardı:sweat_smile::face_with_hand_over_mouth:öyle yedirirdim şimdide diyorum önce yemek ayy uyyy yaparlar derim nasıl yiyeceksin oğlum bana bakar eşşek gibi yiyecem der​:face_with_hand_over_mouth: hani onlar yemem diyince ben öyle derim sinirlenince

Ahahahah​:grinning_face_with_smiling_eyes::grinning_face_with_smiling_eyes: kıza prenses gibi davran sen :grinning_face_with_smiling_eyes:

Gerçekten iştahsız bebek çook zor ek gıdaya geçtiğimizden beri perişan haldeyim nerde yanlış yapıyorum diye düşünmekten yoruldum ve bende doktorumuz dahil herkes yanlış blender kullanma vs dese de kullanmak zorunda kaldım çünkü ağzına gelen en ufak parçada öğürüyor şaşırdım kaldım ne versem sevmiyor muz seviyor onu da çok az yiyor ben daha tahıllara geçmedim tavuk kıyma vs de denemedim sadece sebze meyve yumurta yoğurt bebek irmiği bide keçi boynuzlu bebebisküvisi ile yapıyorum herşeyi oğlanın kuruyemiş ve tahin alerjisi olduğu için tahini de kullanamıyorum hoş kullansam sevecek mi muamma :grinning_face_with_smiling_eyes: 7 aylık olduk hala tek öğün çünkü ikinci öğünü psikolojim kaldıracak durumda değil bende bu ay et tavuk ve balığa başlıyım bakalım Muti bizim oğlanlar iştah konusunda aynı sanırım manasını daha zorla içiyor ekran vermiyim dedikçe mecbur kalıyorum izleyince en azından içiyor diye izletiyorum geçen komşum dedi ekran karşısında yedirirsen yeme bozukluğu olur dedim zaten bozuk hiç bişi yemiyor mamasını içmiyor artık emzirme süremizde azaldı göğsümü de çok kısa tutuyor valla perişan oldum şu ınstagramda çeşit çeşit yapıp tabak dolusu yediren annelere Hayran kalıyorum maşallah keşke bizimkilerde öyle olsa