Kizim 8 aylik olck bi kc gn snra elde ypma meywe suyu wereyim diyorum siz weriyomusunuz
Ben meyve sıkma makinem yoktu veremiyodum 1hafta filan oldu alalı meyvem yoktu ama dün aldım artık vericem. Meyve verebiliyosak suyunu vermek neden sakıncalı olsun ki
sadece emziren ve tadımlara 6.ayda baslayan annelere meyve tüm tadımlar bitip artık öğün gibi verilmeye baslandiginda az az öneriyolar o da meyve süte göre daha tatlı oldugundan bebegin kan sekerini yukseltip tokluk verecegi icin ve bazı bebeklerde süt reddi olusabileceginden fazla meyve yedirilmemesi gerektigini soyluyor doktorlar. Ben tadımlara 6 ay oncesinde baslattım ve bayadır öğün seklinde veriyordum dislenmeye baslayalı ek gıda reddide basladı oyuzden bebeginize gore hareket edin![]()
Bebegim 9 aylik daha uzunca bir sure meyve suyu vermeyi düşünmüyorum. Meyve sekerli bir yiyecek. Bebegime bir öğünde 3 elma yedirmem ama verecegim meyve suyu miktarını elde edebilmek icin en az 3 elma kullanmam lazim. Bu da cok fazla sekeri bunyesine sokmak demek maalesef. Doktorumuzun cok yeni ek gıda semineri vardı. Dut, üzüm özlerini kullanabilcegimizi söylemişti. Ben meyve suyu yerine bir cay kaşığı meyve özünü sulandirip vermeyi planlıyorum.
Doğrudan ilk cümlenize cevap vereyim
meyve suyu meyveden daha hızlı sindirime katıldığı için kan şekerini aşırı yükseltiyor. Vitamini vücut alamadan hücreler hızla şeker alıyor. Bu yüzden meyve dururken suyunu vermeyin deniliyor.
Vitaminle alakalı yazdığınıza cevap vereyim. Sindirime giren ne olursa olsun enzimlerine parçalandığında vitamini atığı şekeri ayrı ayrı vücut tarafından ayrıştırılarak sindirime katılır. Ve herbiri ayrı ayrı organlara dağılır.Bu mantıkla meyvenin suyu verildiği takdirde vitamin alamaması gibi birşey söz konusu olamaz. Kan sekerini hızlıca yükselttigi dogrudur. Sindirime daha hızlı katıldığıda doğrudur ancak bebek sindiriminden bahsediyoruz. Bebeklerde sabah yedirilen aynı gün saatler icinde zaten sindiriliyor bizdeki gibi sindirimleri yavaş değil enazından ben bebegime kahvaltida yedirdigim zeytini bile oglen kakasında goruyorum.+30yaş insanlarda bu böyle degil ve normalde yetiskinde gunluk kalori miktarı misalen 2000ise meyvesuyundan alınan kaloride o 2000kalori icine dahil edilip o sekilde beslenildigi takdirde yetiskinlerede bir zarari yoktur aksine faydalidir ancak biz yemeklerin yaninda bile meyve suyu kola vs tuketip yine ayni sekilde beslenmemize devam ediyoruz gunluk alinan kalori miktari aşıldıgı icin sindirimimiz yavasliyo ve vucut sindiremeden atıyo. Tabi su yerine meyve suyu vb. İcenlerde var 1bardaktam ne olacak
bu sekilde olunca Sadece şekeri vucutta kalıyo oda yag olarak depolanip zamanla sagligimizi bozuyor. Ki evde sıkılan meyve ne olursa olsun icinde posada illa oluyor. 0 (sıfır) posa zararlı. Şahsen benim bebegimde henuz 2diş var ve meyveleri öğütemediginden yutsa bile sindirebildigini dusunmuyorum. Agzina nasil verdimse aynen kakayla cikiyor elma armut havuç suyu ozellikle verdim vericemde ![]()
Vitamin alamaz demedim ki, vitamini alamadan kan şekeri hızlı yükselir. Mecazen vitamin alıcaz diye şeker yükseltiriz manasinda söyledim
sadece bebek için değil, ben oldum olası kendim de meyve suyu içmem bu bir yaklaşım meselesi. Mesela bu kadar küçük bebeğe meyvenin suyunu sıkmadan püresini de versek suyunu emer kalanını vücuttan atar yine aynı kapıya çıkıyor
o yüzden meyve verirken de çok az çok nadir veriyorum. Diğer yandan 8-9 aya kadar bebeklerin kakasında gördüğümüz gıda parçaları bebek onu sindirimediği için oluyor. Bu da normal bir durum. Yani bebeğe yedirdiğimiz şeyi akşam ya da ertesi gün kakasında görüyorsak bu sindirilmeden atıldığı anlamına geliyor. Bu kadar küçük bebeklerde de ek gıda sindirime katılsın diye bir beklentimiz yok. Tabiki bir anne olarak içinize sindiği şekilde hareket edin.
Elma, armut, havuç bunları hep buharda pişirip çatalla ezip verdim ben 5 aydan itibaren, sıkıntı yaşamadı. Şuan 6 aylık ama hâlâ diş yok bakalım çıkınca nasıl olucak![]()
( hızla sindirime katıldığı için kan şekerini yükseltiyor.Vitamini vücut alamadan hücreler hızla şekerle atılıyor)dediğinizi kim görse vücut vitamin alamıyor demek istediğinizi düşünür. Ki açıklamanıza rağmen bu yazıdan anladığım çıkıyo bence
çünkü kanşekeri yükseldiği için vücut vitamin alamıyo bakın vurguluyorum.vitamin alamıyo buyüzdende önerilmiyo demişsiniz![]()
Benim bebeğim püre hiç yemedi istemedi sevmedi bende ek gıdadan sogumaması icin püre vermedim kii pürede suyu bitarafa püresi bi tarafa ayrılıyo yedirirken bana göre yine aynı kapıya çıkıyo
siz zaten belliki meyve sevmiyosunuz ve bebeginizede nadir veriyosunuz ki bebeginiz henüz tadımları bitirmemistir bile ek gıdayı öğün şeklinde vermiyosunuzdur henüz
bnmki 9ay 4gunluk yani 10.ayımızın icindeyiz
sizinkinkadar küçükken ben süt reddi olmasın diye meyve vermedim bile siz enazindan nadirende olsa baslamissiniz![]()
Hayır tabii vitaminin sindirilmesine bile gerek yok niye alamasın
şekeri biraz öcü görüyorum ondan nerdeyse vitamini öldürecek der gibi yazmışım ![]()
Aynen öğün olarak vermiyorum. Çoğu şeyi tattı ama henüz az az aralarda değişiklik olsun diye veriyorum. Biraz da kendi beslenme stilimle bebeğime yaklaşıyorum haklısınız
örneğin meyve severim ama vaktine dikkat ederim. Suyunu hiç sevmem. Yemeğin yanında su bile içmem, kola vs tadını hatırlamıyorum en son ortaokul döneminde tüketmiştim. Yavrum hepsini hunharca tüketiyormuş bir de![]()
![]()
Ahahaha yasaklar kıymetlidir. Yasaklarsan tüketir ama sebebiyle aciklanan şeyi ısrar etmez bence ve ailedede gormezse. Bu sigara konusu gibi anne baba sigara icer evladım sen icme zararlı der
bukonuda benim bebe sakıncalı ne varsa yiyecek cunku enbasta ben yiyorum babası yiyo biz yerken ona zararlı demisiz nefayda
şanslı bebegin bu anlamda
Ben 3 yaşa kadar tamamen sınır koyabilirim en fazla. Sonrasında çocuk sosyalleşecek illaki tanışır her şeyle, dozunu kaçırtmamaya çalışırım.![]()
Hee ozmn senin bebeninde benimkinden farkı olmayacak desene
ben hemen hemen herseyi tattirdigim icin begenmedigini bidaha tadası gelmediginden yanında yiyip icsekte umuru olmuyo
tabi arkadas edinene kadar sürer bu. Biz kola icerken ona pekmezli su yapip icirdim.mesela renkler aynı olunca ne bilsin bebe
yada ben cips yerken onada ev yapimi pirinc/misir cipsleri yaptim ama onuda sevmedi![]()
![]()