Arkadaşlar selam bebeğim gündüz 1 buçuk saatte bir, geceleri ise ilk uykusu 3 saat diğer uykuları 2-2.5 saatte bir emiyor. Bu durumda benim süt arttırımı yapmam için sağım yapmama gerek var mı 2 aylık şuanda
kilo alımında azalma varsa öyle artırma yapabilirsin şuan sağıp kendinide göğsünüde yorma
Zaten şu anda gögüslerinde süt terbiyesi olmadığından bebeğin gereksiniminden fazla sütün vardır bebek her emdiginde göğsünü bosaltamaz şişkinlik yasamaman için sagarsan hem süt artimi olur hemde rahat edersin.ayrica kimyon tohumu çayı ve rezene çayıni karistirip ihtiyaca göre günde bikac bardak içersen sütün artar.kizim 5.5 aylık doğduğundan beri içiyorum sadece anne sütüyle besleniyor ayrıca dolaba da süt depoladim ek gıda döneminde kullanmak için
Akşamüstü saatlerinde bi huysuzluğu başlıyor sürekli emiyor ve memede. Birkaç saat sürüyor sonra uyuyakalıyor. Hiç böyle bir şey yaşadınız mı süt bitiyor sanıyorum yetmiyormuş gibi sanli
Sana ihtiyacı artmış olabilir bide akşam üstü yorgunluk çöktüğü için süt üretimi azalır
Benimli memede değildi ama 3 saat ful ağlardı gazdan emmezdi uyumazdı ama akşam belli saate yapardı
2 ay atağı mı yaşıyoruz anlamadım
gündüz sürekli memedeyiz sürekli süt birikmiyormuş gibi hissediyorum
Benim bebegim de o donemlerde ayni sekilde aksamuzeri çok aglardi, hep memede durmak isterdi ama emerken birakir aglardi yine. Ben de aksama doğru sutum azaliyor herhalde diye dusunup korkmustum. Halbuki gaz kriziymis yasadigimiz. Hatta kolik bebeklerin aglama krizleri de genelde aksamuzeri olurmus. Normalde 2, 2.5 saat aralıklarla emzirmeyi tavsiye ediyorlar çünkü midedeki sut sindirilmeden yenisi gelince gaz olusumu artiyormus. Bebekler de sadece karin doyurmak icin degil teselli bulmak icin de meme istediklerinden haliyle gaz sancisi yasarken emmek istiyorlar, emerken yine ust gaz alt gaz derken daha da sancili bi durum olusuyor. O donem emzirmeyi mecbur saatli yapmaya baslamistim, emzik tuttugu icin cok sikinti yasamadik. O zaman anlamıştım zaten aç oldugu icin emmek istemedigini, farkli fizyolojik problemlerden dolayi emmek istiyormus. Ama sizi cok iyi anliyorum, o zamanlar ben de cok korkup stres yapmistim. Bir suru sut artirici cay vs almistim hemen. Aslinda hicbirine gerek yokmus. Tavsiyem her emzirmenizde gerekirse 3-5 dkda bir ara verip ust gazini cikarip oyle devam etmeniz.
Bu arada 2. ay bebeklerin fizyolojik problemlerinin pik yaptigi dönem yanlış hatirlamiyorsam.
Beni nasıl rahatlattınız anlatamam. O kadar stres oluyorum ki bu sebepten dolayı hatta kriz anında mama veriyordum günde bir kez ama iki haftadır mamayı da kestim ağlayınca yürüyüp sakinleştiriyorum sonra emziriyorum yine ağlıyo yine aynı şey en son uyuyakalıyo ama bu durum 2-3 saat sürüyor. Gaz damlasına başladık o bir nebze olsun rahatlattı en azından geceleri rahat uyuyor ama bu süt olayı beni çok yıprattı bir de internette insanların biberonlarca arttırdığı sütleri gördükçe sinirlerim bozuluyor gerçekten ![]()
Inanin sizi o kadar iyi anliyorum ki. Ben de defalarca mama mi versem diye gel git yasamistim o donem. Sagim yapiyordum sutum cok az geliyordu. Tam da meme terbiyesinin yasandigi donemlere denk geldi. Goguslerim de artik eskisi gibi siskin değildi ve sut sizintisi yaşanmamaya baslamisti. Tum bu parcalari birlestirince insan sutunun yetmedigini dusunuyor haliyle. Halbuki surekli emziriyorsaniz sagim yapinca sutunuzun az gelmesi gayet normalmis. Yine sut uretiminin duzene girmesiyle diger belirtilerin kaybolmasi da. Daha nice anne bu donemlerden gecip ayni endiseleri yasamistir eminim. Bi de etrafinizda “aman sutun az” “sutun yetmiyor mu” diye soylenen cok bilmisler varsa iyice zor. Benim etrafimda kimse yoktu ona ragmen kendi kendimi yiyip bitirmistim.
Emzirme danışmanlarının sayfalarındaki paylaşımlar insanın psikolojisini bozmaya yetiyor zaten. Emzirdikten sonra göğüsten 100 cc süt sağan mı dersiniz bir sürü şey
bir de ben şunu fark ediyorum iki haftada bir mesela bebeğim emerken 5-10 dk da bir göğüslerim sızlıyor ve süt iniyor. Vücut bebeğin ihtiyacına göre süt arttırımı mı yapmış oluyor böyle bir şey yaşadınız mı
Emzirme danışmanlarındaki ayrı canım artttırma için sen 1-1.5 saatte bir emziriyosun emdikce zaten süt gelir bebek makine gibi daha çok artar eğer bebeğinde kilo alımı az olursa ozaman sağım yap şuan sağım yapman bebeği biberonla beslemen gerekir göğüs boşalıyo tamamen bebek büyüdükce çekim şiddeti artar memede onun ihtiyacona göte süt üretir meme bı yüzden boşalr terbiye olur fazla sütte sana eziyet boşaltamazsa sağman lazım 4 aylığız ben tuvalete zor gıdıyorum kendinş bunlara kapılıp kafana takma suyunu dinlenmrni aksatma eğer azalma gibi problem yaşarsan bana ulaşabilirsin yardımcı olurum![]()
Goguslerdeki karincalanma hissi sut gelme reflekslerinden biri. Bebegim emmeye basladiktan kisa bi sure sonra bende de oluyor. Hatta ayni memede uzun sure kalirsa 2. kez de olabiliyor. O refleksle beraber zaten bebeginizin de kuvvetli bi sekilde yutkunmaya basladigini fark etmissinizdir. Benim ilk baslarda asiri susama hissi de oluyordu bi sure sonra o gecmisti.
Kilosu yerindeyse senide rahatsiz etmiyorsa sagmana gerek yok. Artsin istiyosan takviye kullanmalisin. Bebegin kilosu az ise memede olmasina ragmen emmiyodur cene altindan filan arada parmagini dolastir emme refleksi harekete gecsin memede kaldigi sure boyunca emmesini manuel olarak sagla![]()
Kimyonu nasil yapıyorsun uz elif hanim
Her anne de bebek te süt uretimide farklıdır bebeğiniz biberon kullaniyormu bilmiyorum kullanıyorsa sağıp verebilirsiniz egerki kullanmiyorsa sagdiktan sonra emmek isterse memede süt kalmayacagi için ağlama ihtimali var ben bı kere denedim zor sakinlesmisti süt gelmediği için ..3. bebeğim benim bunda öyle ahım şahım bı sütüm yok ama çok şükür günü bitiriyoruz bazen bende yetmiyor diye düşünüyorum ama o düşünce bile çok etkiliyor sütü siz bol su içmeye bakın en çok sütü o yapıyor yada çaylar varmış onlara bı bakın ..inşaallah hepimizin gürül gürül sütü olur amiiinnn![]()
![]()
![]()
![]()
Evet evet ikinci üçüncü kez bile geliyor o karıncalanma bazen cidden de emmesi hızlanıyor hemen ![]()
Çok teşekkür ederim umarım ihtiyacım olmaz hiç ![]()
Kilo alımı yerinde çok şükür işte anne psikolojisi sürekli bir yetiyor muyum kafasındayım ![]()