Ergenlik yaşı

Arkadaşlar merhaba sorum bebeğimle ilgili değil kızımla ilgili. Kızım 3 ay sonra 10 yaşında oluyor yani 9y9a yaşadı. Dün koltuk altında tüylenme gördüm. Göğüs büyümesi yok. Sizce regl yakınmıdır. Bana yaşı çok kücük gibi geliyor. Regl olduktan sonra boy uzamaz diyorlar sizce doğrumu. Dünden beri çok üzülüyorum. Bu dönemden geçen arkadaşlar lütfen yardımcı olurmusunuz.

Merhaba canim benim kizimda tam 10 bucuk yasında gogus uyanmasi okul basladiginda olmaya basladi yani 1 sene olucak nerdeyse ama tuylenme yok reglide olmadi sinif arkadaslari hep olmuş tuylenme ve gogus buyumesi ikisi birden oluncami oluyo bilmiyorum inanki gelisimi tabiki durmaz ama yavaşlar boy uzamasi falan endise etme

Biraz genetik faktörle de alakalı bu . Ben de 11 yaşında regl oldum o zamana kadar boyum da uzun bir çocuktum gelişatlıydım da . 5. Sınıfa giderken 160 dı boyum regl oldum öyle de kaldı . Genetik biraz yani .

Aynen @AybikeKrp nin dediği gibi canım genetik , anneye ,halaya ,teyzeye benzer genelde ergenlik mesela kız kardeşimle ben annem gibi 12-13 yaşında regl olduk ondan sonra vücutta değişiklik oldu boyumuzda uzadı yinede . Görümcemde 10 yaşında oldu prematüre doğmuş yaşıtlarına göre çok cılızdı kalp ameliyatı falan geçirmiş bebekken ama reglden sonra bı anda gelişti 1 yıl içinde ama boyu kısa kaldı çünkü anneside babasida kısa kayınvalidemde öyle olmuş erken yaşta genelde anneye çok benziyor süreç. Hatta görümcemi doktora götürdük erken oldu ve düzensiz acaba hormonal mi diye öğrenmek için 10 yaş erken değilmis aslında bende öyle düşünüyordum doktor normal dedi .

Asıl çoçukken regl olduktan sonra daha hızlı gelişir benim kızım prematüre doğumlu gelişim geriliği var 3 gün önce regl oldu biraz zorluyor bizi kız olmak çok zor diyor :face_with_hand_over_mouth:

9 yaşından sonra regl olabilir. Ama bana göre de erken . Boy konusundainternette tam tersi erken regl olanların daha çok uzadığı yazıyor ama çevremizde gördüğümüz hep erken olanlar daha kısa kalıyor. Ben 14 yasinda oldum boyum 163 kız kardeşim 17 yaşında oldu boyu 174

Evet kızımında bazı sınıf arkadaşlarında göğüs büyümesi başlamıştı. Ama benim kızım çok zayıf diye belki öyle bişey olmadı şuan. Ama göğüs büyümesinden sonra hemen regl olmaması iyi bişey bazılarında hemen oluyormuş inşallah benim kızımda en az 2-3 yıl sonra olur.

Benim kızımda tam öyle işte hep yaşıtlarından uzundu şuan 12-13 yaş giyiyor boydan dolayı 150 cm boyu var. Ama regl olursa bianda durabilir veya 10 cm kadar uzayabilirmiş. Her yerde öyle yazıyor.

Bizde çok uzun değiliz ben 164 eşim 174 ortamaya alıcak olursak benim boyuma bile ulaşamayabilir. Ama hep önden giden bir çocuktu 170 rahat geçer diyorduk. Bu arada bende 13 yaşında olmuştum annemde 12ymiş. Ama ben hiç hatırlamıyorum boyum uzadımı regldan sonra. Erken ergenlik olunca ilaçla durduruyorlarmış aslında ama 8 yaş öncesinde olursa galiba. Bende doktora götürsemmi acaba

Biyerde şey yazıyordu regl öncesinde ciddi bir boy artışı olurmuş reglla beraber dururmuş. Kızların 12-13 yaşlarında kendi yaşındaki erkeklerden uzun olmasının sebebi buymuş. Ya benimkide beni zorluyor bu aralar bi anda mutluyken bi anda çok mutsuz oluyor bizimle konuşmuyor. Sorduğumda yok bişey diyor. Telefonunu kurcalıyorum arkadaşlarıyla arasında bişeymi oldu diye ama oda yok. Koltuk altında tüyü çıktığını bile söylemedim kendinin haberi yok söylesem günlerce surat asacak üzülecek. :pensive_face:

Sen normal olmuşsun aslında kardeşin baya geç olmuş. Yani banada çok erken geliyor şuan çok az tüyleri çoğalırsa nasıl temizlemeliyim. Ağda yapsak canı çok yanacak çok küçük yaşı. Jiletle sürekli temizlemek gerecek bu yaşında sürekli koltuk altına dikkat etmek zorunda kalacak. Hele birde regl olursa nasıl tertipleyecek kendini heleki okulda.

Onu bilmiyorum endokrin doktorları dedi bize ergenliğe girince birden boy atıp büyüycek dedi hatta benim kızım gibi bir sürü hastaları varmış ergenlik döneminde gelişip büyümüşler ve amcasının kızları da aynı oldu küçücüktü birden geliştilrr bu dönemde o kadar boyları uzadıki görünce şaşırıyorum sık sık konuşmayı deneyin bende bu dönemden geçtim böyle oldum geçti gibisinden benim kızımda öyle malesef kız olmak istemiyorum ben diyor sürekli keşke erkek olarak doğsaydım sanki depresif bir döneme giriyorlar Allah yardımcımız olsun

Erken regl deniliyo buna sen sadece kizinla konus yavas yavas urkutmeden neler yasayabilecegini en azindan yaninda cantasinda orkid bulunsun.okulda bi kaza yasamasin yada disarida aniden gelicek olursa yedek ic camasir.
Agrilarin olabilir ama bunun normal oldugu
Sicak bi tulum beline ayagina.
Soyle alakasi var boyla menstruavasyon
Boy uzamasi kesilmez ama yavaslar en az 5 santim daha atar.
Endiselenecek bisey yok canim
Hatta allahin bize lutfu vucudumuz temizleniyo her ay.

1 senedir gogus uyanmasi var olmadi regli insallahnsizinde olmaz hemen ama 2.3 yil da oyle beklemez gibi. Benim kizimda zayif ve uzun boylu 1.49. boyu ben 1.70 babasi 1.76 . Bizde hep bu kiz uzun olacak diyoruz ama baklaim

9-13 yas arasi olunabilir
9 10 yasta olanlar erken regl olur.
Ama boyla alakasi yok.

Evet malesef öyle bir durum da var. Siz ne kadar uzunsunuz bilmem ama 160 boy da iyi yani ya 4 kg bebiş doğurdum :joy: maşallah taşıdım da yani kendim de kalıplı biriyim yine de vücut genetiği olarak . Kıyafet desen daha kolay bulunuyor boy kısa olunca hepsi oluyor tabi avantajı da var dezavantajı da var . Şaka bir yana hayırlısı olsun inşallah Allah bir şekil vermiştir yoluna kızınızın da sadece ona bu süreci güzelleştirecek şeyler deyin bilsin belirtiler varsa eğer dediğiniz gibi kıl tüy vs. Abdest hakkında olur illa regl olması değil şu an ergen döneme doğru gidiyor çünkü Allah kolaylık versin tatlı telaşeler onlar da zamanına göre tabi

Ya ben öyle duymuştum dünde böyle bişey olunca internette forumları okudum bi çok kişi uzama durur yazıyordu inşallah sizin dediğiniz gibidir.

Kızım uzundu yaşıtlarından önde gidiyordu o yüzden ben böyle en az 170 olacak diye bi beklentiye soktum galiba kendimi hani bizde olmayan şeyleri çocuklarımız için isteriz ya hep bende kızım uzun olsun istedim hep. Galiba yanlış bi düşünce benimki. Regl evet mucize gibi bişey ama bizi bile sıkıntıya sokuyor eğer şimdi olursa 10 yaşında nasıl yapacak diye kaygılanıyorum çünkü hala çocuk banyosunu bile ben yaptırıyorum. Bide bu konuşma konusundada kendimi zorda hissediyorum. Böyle şeyleri kızımla konuşma fikri bile rahatsız ediyor beni.

Hayır boyun kısa değil zaten türkiye için ortalama bir boy bende çok uzun değilim 164 boyum var :blush: ama işte hep keşke 170 üstü olsam derim uzun boyu çok severim bende olmayanı kızım için istiyorum. Bide hep uzun olduğu için ben beklentimi fazla tuttum galiba. Ya bide o konular var ama hiç konuşasımda yok onun büyümüş olmasını kabul edemiyorum hala. Bu dönemin çok daha sonra yaşanmasını istiyorum.

Ergen uzmanina danisabilirsin nasil yaklasacagini basina gelmeden