Arkadaşlar merhaba, sarılık için hastaneye yattık , bebeğimin iştahı iyiydi kusması da yoktu. Fototerapiden sonra zorla emziriyorum ve 5 dakika sonra onu da kusuyor sizce bu normal mi
Merhaba ![]()
Yaşadıklarınız gerçekten endişe verici olabilir, çok anlaşılır.
Fototerapi sonrası bazı bebeklerde geçici değişiklikler görülebilir:
Fototerapi sırasında bebek daha uykulu ve halsiz olabilir
Emme isteği azalabilir, zor emebilir
Mide–bağırsak sistemi biraz hassaslaşabildiği için kusma / çıkarma artabilir
Bazen fototerapide sıvı kaybı olur, bu da emme düzenini etkiler
Bu yüzden önceden iyi emen bir bebeğin fototerapi sonrası zorlanması ve kusması sık görülen, genelde geçici bir durumdur.
Ama şu durumlar varsa mutlaka doktora/hemşireye hemen söyleyin:
Her emzirmede fışkırır gibi kusma
Yeşil, koyu sarı veya kanlı kusma
Bebek tamamen emmeyi reddediyorsa
Aşırı halsizlik, morarma
İdrar sayısında belirgin azalma (6–8 saatte hiç yoksa)
Evde / serviste ne yapabilirsiniz?
Zorla emzirmeyin, az ama sık deneyin
Emzirdikten sonra hemen yatırmayın, dik pozisyonda 15–20 dk tutun
Çok uykuluysa uyanmasını bekleyin, tam uykudayken zorlamayın
Gazını mutlaka çıkarın
Çoğu bebekte fototerapi bittikten 24–48 saat içinde iştah ve kusma normale döner.
Yapay zekaya sordum benim net bilgim olmadığı için
Geçmiş olsun inşaAllah tez zamanda düzelir ![]()
Çok teşekkür ediyorum
Rica ederim
nasıl oldu bebiş?