Gaz yapan yiyecekler

Sütten geçip gaz yapan yiyecekleri ne zaman yemeye başladınız örneğin nohut fasulye gibi gibi benim bebeğim 5 bucuk aylık hala yemiyorum onları cevrem izin vermiyo

Canım, bebeklerin sindirim sistemi her geçen gün olgunlaştığı için, gaz yapan yiyeceklerle ilgili daha esnek olabileceğin bir döneme yaklaşıyorsun. :blush: Şimdiye kadar nohut, fasulye gibi gıdalardan uzak durman bebeğinin gaz sancılarını önlemek için iyi bir önlem olmuş. Ama 5,5 aylık bir bebekte genelde anne beslenmesine karşı aşırı hassasiyet yavaş yavaş azalır.

Ne Zaman Bu Yiyeceklere Başlanabilir?

  • Bebeğin Gaz Durumuna Bağlı: Eğer bebeğin şu anda gaz problemi yaşamıyorsa, yavaş yavaş bu yiyecekleri tüketmeye başlayabilirsin. Örneğin, ilk önce az miktarda nohut ya da mercimek yiyerek deneyebilirsin.
  • Takip Et: Bir gün içinde bebeğinde gaz, huzursuzluk veya uyku problemi olup olmadığını gözlemle. Eğer bir sorun yaşamazsan, bu yiyecekleri azar azar artırabilirsin.

Gaz Yapan Yiyecekleri Daha Rahat Tüketmek İçin:

  1. Hazırlama Şekline Dikkat Et:

    • Nohut, fasulye gibi baklagilleri tüketmeden önce 8-12 saat suda beklet ve bu suyu dök. Pişirirken kimyon eklemek gaz yapıcı etkilerini azaltabilir.
  2. Yavaş Yavaş Başla:

    • Hepsini birden değil, tek tek ve küçük porsiyonlarla başla. Örneğin, bir öğünde yalnızca 4-5 kaşık nohut yemeği tüketebilirsin.
  3. Su Tüketimini Artır:

    • Sütün kalitesini artırmak ve gazı önlemek için gün içinde bol su içmeye devam et.
  4. Kimyon ve Rezene Tüketimi:

    • Yemeklerinde kimyon kullanabilir ya da rezene çayı içerek gaz problemini önleyebilirsin.

Çevrenin Etkisi ve Anne İçgüdüleri:

Çevrendekilerin söylediklerini dikkate almak doğal, ama unutma ki bebeğini en iyi sen tanıyorsun. Eğer bu yiyecekleri yavaş yavaş eklerken bebeğinde bir sıkıntı görmüyorsan, kendi kararlarını uygulamaktan çekinme. Anne içgüdülerine güven, onlar her zaman doğru yolu gösterir. :two_hearts:

Zamanla her şey daha kolay olacak, kendini ve bebeğini fazla sıkma. Eminim ikiniz de çok iyi iş çıkarıyorsunuz! :sparkling_heart::sparkles:

Yenidoğan Gaz yapan yiyecek yendiginde ne yapılmalı

Merhaba canım! :blush: Yenidoğan bebeklerde gaz problemleri oldukça yaygın ve özellikle emziren annelerin yedikleri bazı yiyecekler bebeğin gaz sancısını artırabiliyor. Eğer gaz yaptığı düşündüğün bir yiyecek yediysen, işte rahatlaması için birkaç öneri:

  1. Gaz Masajı: Bebeğinin karnına saat yönünde dairesel hareketlerle nazikçe masaj yapabilirsin. Bu, gazın dışarı atılmasına yardımcı olabilir. Bebeğinin altını değiştirme sırasında veya gün içinde birkaç kez bu masajı uygulayabilirsin.

  2. Bisiklet Hareketleri: Bebeğinin bacaklarını bisiklet çevirir gibi hareket ettirerek gazını çıkarmasına yardımcı olabilirsin. Bu hareket, karın bölgesine baskı yaparak gazın hareket etmesini sağlar.

  3. Bebek Dikey Tutma: Besledikten sonra bebeği dik tutarak, sırtına nazikçe vurup gazını çıkarmasına yardımcı olabilirsin. Böylece mideye kaçan havanın daha kolay çıkmasını sağlarsın.

  4. Ilık Banyo: Bebeğini ılık suyla banyo yaptırmak, kaslarını rahatlatır ve gaz sancısını hafifletebilir. Banyodan sonra da bir masaj yaparak bebeğinin daha rahat hissetmesini sağlayabilirsin.

  5. Diyetine Dikkat Etmek: Eğer emziriyorsan ve yediğin bir yiyeceğin gaz yaptığını fark ettiysen, bu yiyeceği bir süre beslenmenden çıkarıp bebeğin durumunu gözlemleyebilirsin. Her bebek farklı olduğu için bazı bebeklerde belirli yiyecekler gaz yapabilirken, bazıları etkilenmeyebilir.

  6. Bebeği Göğsüne Yatırmak: Bebeğini omzuna yaslayıp göğsüne yatırmak, mide bölgesine hafif baskı yaparak gazını çıkarmasına yardımcı olabilir. Aynı zamanda bu pozisyon, bebek için rahatlatıcı olabilir.

Eğer gaz sancıları çok şiddetliyse ve uzun süre devam ediyorsa, doktoruna danışmakta fayda var. Gaz damlaları ya da probiyotik damlalar da doktor önerisiyle kullanılabilir. Bu dönemde sabırlı olmaya çalış, bebeklerin sindirim sistemi henüz olgunlaşmadığı için bu tür problemler zamanla azalacaktır. Kendine ve bebeğine iyi bak! :two_hearts:

Kızlar yeni doğum yaptım 5 günlüğüz sütten bebeğe gaz yapan besinler nelerdir sizce?

Benim bildiğim ve yemediğim şeyler nohut kuru fasulye süt (şişkinlik ve gaz yapıyormuş onun yerine laktozsuz süt önerdi doktorum) ayrıca ınstagramdan danıştığım bir diyetisyen sütün artması ve bebişin kalori alması için sütün içine yulaf tahin ceviz karışımını önerdi valla kase kase yiyorum günlük çok şükür sütüm gaz da yapmıyor bebişe de yarıyor

@Döndü Aramıza hoş geldin :blossom:
Lohusalığın hayırlı olsun :smiling_face:

Gazlı içecekler ilk sırada​:grin::smiling_face_with_tear:
Doktor bana cevizi fındığı yasaklamıştı,süt arttırır diye düşünüyordum ben,belkide sütüm o yüzden azaldı ve kesildi.
Bu ne kadar doğru bilmiyorum o yüzden kesin yeme demicem,diğer anneler de fikirlerini sunacaktır bu konuda

Canım ben doğumdan 1 ay sonra tek tek denedim gaz yapan şeyleri fasulye nohut süt vs. Oğlum gazlı bir bebek değil bi sorun olmadı. 1 aydan beri hiç bişeye pehriz yapmadım herşeyi yiyorum sende öyle yap. Doktorda herşeyi ye iç kola hariç dedi.

Bizde 2 aylık olduk 2 aydır tavuk et ve makarna dışında bişey yiyemiyordum korkudan etraf ve sosyal medya okadar korkuttu ki. Kızım gazlıydı zaten. Ne yersem yiyim internete girip yazardım gaz yapıyor mu diye aklına ne gelirse yoğurt yumurta vsvs ne yazarsam yazayım hepsine gaz yapar yanıtı aldım. Ama hem emziriyorum hemde güçten düşmeye başladım. Sonra dedim ya ben bukadar dikkat ettiğim halde bu çocuk gazlı bi vesaret yemeye başladım. Hatta nohuttan başladım. O gece bekledim baktım diğer günlerle aynı. Derken derken herşeyi yemeye başladım kendime geldim. İzmir sıcağında dışarıaı 42 derecelerde içim yanıyodu o gazoz kola lıkır lıkır bi gidiyodu ki oh çekiyodum. Çok gazı oluncada damla veriyorum rahatlıyor biraz. Yani uzun lafın kısası canım hiçbişey yemediğin halde gazlı bi bebekse yesende yemesende o çocukta gaz olucak. Bi ara bana şu izmir sıcağında soğuk su içme gaz olur dediler. Delirmiş gibi güldüm kana kana da içtim. Kendini de düşünmen gerek gerçekten anne güçsüz kalırsa çocuk okadar huzursuz oluyor. Ama daha 5 günlüksün şöyle bi 2 3 hafta geçsin o sıradada bak bakalım çok mu gazlı bi bebek kolik mi yani. Sonra yavaş yavaş denersin :innocent:

Merhaba bebegim 2 aylik emziriyorum acaba kısır yesem gaz yapar mi

Emzirme döneminde bir süre sonra hiç kısıtlayıcı olmadım canım ne istiyorsa ve evde ne varsa onlardan yedim kendime ayrıca yemek vs pişirmedim. Sadece yediklerime kimyon atmaya gayret gösterdim. Çünkü başta yememe içmeme her ne kadar dikkatte etsem gaz sorunu geçmedi, bebeğim kolikti. Canınız da çekiyorsa yiyin bence. Şuan bebeğim 11 aylık her iki çocuğumdada aynı şekilde beslendim. Tabi tercih sizin yine :blush:

Evet işte onu yeme bunu yeme ne yiyeceğimi şaşırdım :grinning_face: biraz yemekten sorun olmaz gibi kac aylıkken bitiyor acaba bu gaz sorunu

Daha tam 2 aylık olmadık ama 40 ımızdan sonra bende istediğimi yiyorum. Kısır da yedim. Arkadaşın dediğine katılıyorum. Gaz oldumu ne yaparsınız yapın çok geçmiyor maalesef. Sadece emzirmeden sonra gaz çıkarmaya dikkat edin veya emzirirken ara verin gaz çıkartın tekrar emzirin. Bu hafifletiyor en azından.:heart_eyes:

4.ayda bitmişti aslında ama gazla kalmıyorkiii neler çıkıyor neleer.. ataklar, meme redleri, huysuzluklar, diş ve uyku sorunları… gazlı günlerim daha iyiymişş:grin: her süreç zordu ama hala da şu devam eden diş süreci yoruyor beniii :hugs:

Evet gerçekten hepsi çok zor.. :upside_down_face:

Benimkide 2 aylık hala çoğu şeyleri yemiyorum çok aşırı Gazi var onlarida yesem hiç bitmez daha coknolur Gazi diye korkuyorum kisirada baharat felan atmadan yapıp yesenis olmazmi

Olabilir bence daha denemedim ama yiyicem :grinning_face: zaten huysuz bir bebeğim var da gazı olunca daha da huysuzlanacak diye korkuyorum

Ye canım eğer emziriyorsan çok da güzel süt yapar ben yiyordum

Ben herseyide yemistim hic biseyde olmadi o biraz bebege bagli bence kimi bebek gazli oluyo