Gece gündüz bebeği uyumayan anneler ACİL KOŞUN!🚨

Selam arkadaşlar… çok uzun oldu baştan kusura bakmayın, bu yazım gece gunduz bebeği uyumayan,huysuz,huzursuz bebeği olan anneler için… bebeğim 6 aylık doğduğundan beri uyku sorunu vardı beni artık cogunuz biliyor sureklı bebegım uyumuyor diye şikayet eden bir anneydim.. 4. Ay gibi gece uykusu bir iki hafta düzeldi sonra başa sardı.. MEĞER BEBEĞİMİN İNEK SÜTÜ PROTEİNİ ALERJİSİ VARMIŞ!!! size yazmak için 5 gün bekledim. (5gün diyet yaptım) Durumumu kısaca anlatayım aynı durumu yaşayan annelere örnek olsun..

Bebeğim gündüz 20-30 dk ya da en fazla 1 saat uyurdu. 1 saatlik uykusunu dısarıda yürüyüşte yapıyorduk cunku evde asla uyumuyordu. Dısarısı 1-2 derece soğuk olmasına rağmen hemen uyuyurdu. Geceleri hep ağlama krizleri, saat başı uyanmalar, uyurken birden bağırarak (yüksek sesle) ağlamalar, ayaklarını sürekli karnına çekmeler, ıkınmalar, gazlar…. Her seferınde gazı var dıyorduk kakasını gazını yapınca heh oldu sımdı rahatlar dedıkce hıc rahatlamıyordu..

Bir diğer konu da bebeğim haziranda doğdu sıcaktan isilik olmuştu (ben saf gibi uyurken şapka taktım 2 gün sonra isilik oldu) ve bu isilik gectı söndü gibi oldu ama kuruluk kızarıklık pul pul döküntü gibi cildinde kaldı.. bu durum da SÜT ALERJİSİ YÜZÜNDENMİŞ!! Bu da uyumasını ETKİLİYORMUŞ! Ben de kısa kollu zıbın ve uzun kollu giydiriyordum vücudu ısındıkça kaşıntı yapıyormuş o yüzden çok huzursuzluk ve ağlama krizleri oluyormuş.. Ama biz eşimle kalın giydiği için böyle diye kavga ediyorduk kalım giymek evet ama asıl sorun kaşıntısı.. eşim bana kızıyordu tek kat giydir ev 21-22 derece diye..

OLAYI NASIL ÇÖZDÜM:

Geçen hafta kakası bildiğiniz sarı jel gibiydi. Böyle jöle gibi.. yapay zekaya sordum, demesin mi uyku sorunu varmı? genel olarak huzursuz mu?ayaklarını sureklı karnına cekıyormu? Dedim evet hepsi var.

Birkaç şey söyledi İnek sütü alerjisini de söyledi. Vücudunun fotosunu attım. Ve kesin olarak İNEK SÜTÜ ALERJİSİ OLDUĞUNU SÖYLEDİ. yaklasık 1-2 aydır çok fazla dondurma süt, süt içeren şeyler yiyordum.. bir de kakası genelde nasıl diye sordu bende sarı renk iyi dedim örnek attım. Demesin mi bu kaka alerjinin en büyük belirtisi!!! SARI PARLAK KAYGAN GÖRÜNÜMLÜ MUKUSLU KAKA! Benim bebeğim 1,5 aydan sonra heppp bu şekilde kaka yapıyordu ve ben bunu aptall gibi normal kaka sanıyordum​:weary_face::persevering_face::persevering_face: normal anne sütü alan bebek kakası pütürlü küçük parçacıklı parlak ve sulu OLMAYAN köpüklü OLMAYANMIŞ… benım bebegım supsulu köpüklü parlak akışkan kaka yapıyordu…

Yurtdısında yaşıyordım doktora vucudunu sordum normal bebek alerjisi gecer dedı kakasını gosterdım normal dedı!!! Ben anlamadım doktor da anlamadı!!! Adı üstünde doktor​:weary_face: aile hekımı oldugu ıcın cok umursamadı sanırım.

UZUN LAFIN KISASI:

5 gündür asla süt ve süt içeren herhangi birşey yemiyorum, paketli gıdalar vs asla. BEBEĞİM BİR ANDA UYUMAYA BAŞLADI!! Huzursuzluk durumu yine azaldı..Evet yine çokk uzun uyumuyor ama gece sızlanmaları cok azaldı, 3-4 saat uyumaya başladı… ALLAHIMA ŞÜKÜRLER OLSUN… çok vicdan azabı çekiyorum nasıl anlayamadım nasıl nasıl​:cry::cry: vücudundan tamamen atılması 2-3 haftayı bulurmuş, ilerde güncelleme yapacağım, çookkk uzunca yazdım kusura bakmayın benım gıbı ılk annelık yasayan çaresiz yalnız (benım gıbı) bilgilendirmek istedim. İnşallah birilerine fayda sağlar, tabiki en büyük temennim kimsenin başına alerji durumu gelmemesi.. sağlıcakla kalın :woman_raising_hand:t2::woman_raising_hand:t2::saluting_face:

Benim bebeğimde süt alerjisi vardı bu aralar yine denememe başladım bakalım 1 yaşında şuan biz gece ay ilaç kullandık perbiyotuk sürekli ishal oluyordu pişik döküntü şuan ishal değil şükür geçti dediğin gibi uykusuzluk yapıyor huzursuzluk yapıyor zor bı süreç bekliyor emziridigin için tüm süt giren seylerei keseceksin kek poğaça vesyre ve emziriken çok zor oluyor bu insaniz canımız çekiyor inşallah atlatmisizdir diyorum ben bu ara deniyorum üç dört gündür bı belirti yok ama uyku sorunları var tabi insalalh geçmiştir çok yoruldum bir yıldır çekiyoruz çünkü

Size de çok geçmiş olsun umarım düzelmiştir​:folded_hands::pleading_face: şu sıralar bebeğim ve ben uyuyalım da gerekirse hıcbır sey yemem dönemindeyim ama dediğin gibi herşeyin içinde ya süt var ya da peyniraltı suyu vs işimiz çok zor bakalım neler bekliyor. Süt yerine soya veya badem sütü içerim herhalde. Son 15-20 günde her aksam süt içiyordum çay kahve içmeyim bebeğe gecmesın dıye meğersem daha beterini yapıyormuşum o yuzden krizleri daha da artmış.. diş dönemine de denk gelince hiç anlayamamıştım. Kesin uykuya alısır diş çıkar bu sefer de​:sweat_smile::sweat_smile::sweat_smile:

Çok teşekkür ederim Allah sizinde yardımcınız olsun bide ilaç kullanmanız gerekecek kalsiyum ilacı

Ptesi 6. Ay aşımız var dr a soracagım cok tesekkurler bilgilendirme için bunu bılmıyordum

Rica ederim :smiling_face:banada alerji doktor dedi kalsiyum tuketecemeyecegimiz için ilaç kullanman lazım diye osteocare kullandım ben bide suda eriyen kullanmıştım öncesinde onu develt karşılıyor ama diğerini karşılamıyor biraz pahali