Gurbet mi yoksa aileye yakın olmak mı?

Sizce hangisi daha güzel kızlar ben küçüklüğümden beri zaten akrabalardan uzak büyüdüm ve şu an gurbetteyim arada köye gidiyoruz hem ailem hem esimin ailesi orda ve eltim çok sanlisin diyor bana keşke uzak olsaydim diyor bende kaynım da hayat size güzel uzaktasiniz canınız isterse gelip gidiyorsunuz falan diyor eşinin işi de iyi diyor ((((aşırı zor işi bu arada bedenen çok yorgun durumda )))) bnde buyrun sizde gelin o zaman dedim sizce :thinking::thinking:

Bence aileye yakin olmak daha iyi. 14 yillik evliyim 3 ev degistirdim hepside cok yakin mesafede oldu aileme 5 dakka :slight_smile: haftanin3 gunu gorusuruz hafta sonlari beraber köye gideriz bahce yaptik. Anlasmak önemli yoksa yakinlik iyi olmaz tabi. Esimde ailemle cok iyi anlasiyo. Ama bi ailede iki erkek evlat var biri uzak biri yakinsa malesef boyle seyler duyman normal cunki en ufak biseye onlar koşturuyodur onlarda derr ediuodur biz yakiniz onlar uzak diye emin ol. Anne babaya yapilan biseyin lafi bile olmaz ama anlayana iste canim

Bence de uzak olmak daha iyi . Ben anlarada doğdum büyüdüm konyaya gelin geldim . Ha kendi aileme uzağım ayda bir gidiyoruz güzel zaman geçiyor daha kaliteli tabi özlem vs gibi dezavantajları da çok . Eşimin ailesine de 15 dk yakınız haftada 1 gideriz ama laf söz olay bitmiyor 2 senede yoruldum daha da gideriz böyle lafla sözle keşke diyorum uzak olsaydık onlara da işin kötü yanı yakın olup da kimsenin bir faydasını göremedim doğumum zır oldu hastalandım falan ama kendi kendime hallettim şükür buradakiler de iş yapmaz ama gel iş yap bekler güler yüz bekler kendi verdiklerine bakmadan o yüzden uzak olunca daha iyi gibime geliyor

Eşinin ailesine uzak olmak iyidir sen ne dersen onlar heptersini yapıyor çocuk terbiyesidr zor…kendi ailen anlayışlı ve yardımsever ise yakinlik iyidir … biz aynı bahcedeyiz benden hep hizmet beklerler yardımı olmaz kendi Annem olsaydı ki yok rahmetli​:face_holding_back_tears:kesinlikle elim ayağım olurdu

Eşimin ailesi burnumun dibinde olduğu için ailemde yakınımda olsun isterdim . Ama uzak olacaksalar eşimin aileside yanımızda olmasaydı iyiydi

Uzak olmak iyidir her iki tarafa da kafa rahat olur boşversene

İki tarafa da uzak olmak en iyisi kafan daha rahat oluyor ne kadar uzak o kadar iyi

Ailem ilçede ben merkezdeyim, kayınvalidem ile çok yakınız , Allah var hamileliğimde kizi gibi baktı, haftanın hergunu yemeğimi hazirladi yedirdi içirdi,.lohusa iken asiiri ilgisi beni bunaltmisti yatak odasına geçip ilgisinden bunalıp ağladığimi hatırlarım kaç kez

Kayınvalidem ilgili ve aşırı ısrarcı biri , bazen çoğunlukla bu beni yoruyor :slight_smile:o donenmde yurt dışında olmayı istemistim:D

Şimdi sorun değil ama kendi aileminde bana yakın oturmasını çok ama çok isteridm , insanın kendi anası babası gibi kimse çekmez nazını

Gurbetlik bence çok zor iki tarafa da uzağız biz kayınvalidemlere 2 saat annemler 5 saat saatlik uzaklıktayız. Valla gönül ister kendi aileme yakın olsaydım ama şuan kayınvalideme bile yakın olsam razıyım. Kapısını çalacağımız kimsemiz yok hasta olduğumuzda yanımıza gelecek kimse yok. Bu günde çok sıkıldım anneme gidem diyemiyorsun. Benim için çok zor geçiyor desteksiz çocuk büyütmek ayrı bir zor valla. Bence bir de aile bağına da bağlı bir durum ben hala babamın evinde bekarken olduğum rahatlıkdayım. Herşey benim düzenimde odam olsun eşyalarım hiç değişmedi hatta çocuğumunda orda düzeni var. Kayınvalidem de de aynı keşke diyorum iki tarafdan birine yakın olsam da bir tarafdan hasretlik yaşamasak bana çok zor geliyor valla şuan bile ağlamaya başladım :pensive_face: annemi babamı çok özlüyorum

uzak olmak iyi tabiki. yakin olandan cok fazla beklenti oluyor. ne yapsan da yaranamiyorsun uzaktaki daha iyi oluyor. Benim butun kardeslerim uzakta. Bir tek ben yakinim aileme. Her yardima ihtiyacta ben giderim cunku digerleri nasil olsa uzak. sorun yok ama ben gitmesem buyuk sorun oluyor. onlar senede on gun gelip tatil yapip gidiyorlar sorun yok ben bir ay gitmesem hemen gelmiyorsun diye trip atiliyor.

Valla bacım benimki dibimde oturuyor. Hasta olduğumda hayrını görmezdim. Hamileyken arada yemek yollardı yemeğe çağırırdı Allah var ama mesela onu hayatımdan çıkarmadan önce doğumdan sonra taş düşürmüştüm annem memlekete dönmüştü yoktu. Taş ağrısını taş düşüren bilir kendini kesip o acıdan kurtulmak istersin o derece bi ağrı acı çekiyosun. Eşimw dedim sen çocukla kal beni baban götürsün hastaneye. Götürdü sağ olsun . Kaynanam sadece telefon açıp geçmiş olsun demişti. Zorla arattırılmuş gibi. Yan apartmanda oturuyo ne geldi baktı ne bi ihtiyscımı gördü ne bi yemek bişey yok . Yani karnım burnumda cam silerdim gelirdi bana deseydin ben silerdim sen ne siliyosun dedi ama alıp silmedi :grinning_face_with_smiling_eyes::grinning_face_with_smiling_eyes: ben silmeye devam ettim kolay gelsinn diyip gitti mesela. Annem hem burda hem kendi memleketinde bebek mevlütü yaptı. Samsunluyum ben. Burdakine kaynananın daha çok el atması lazım ya hani çünkü tüm misafirler onun. Sadece elmalı turta yaptı getirdi. Misafire bir tabak bile götürmedi misafir gibi oturdu. Kaynanamın eltileri anneme yardımcı oldu . Yani yakınında olunca bi işe yaramayan hatta varlığıyla rahatsızlık veren insanlar uzak olsun daha iyi

Ben kendi ailemden çok uzak yaşıyorum yılda bir iki yılda bir anca görüyorum ama eşimin ailesi ile yakın otıruyorduk araba ile 15-20 dk mesafede uzaklaştık ama dibine geldiler aynı bina da alt katımızda kiralık ev var orayı tutuyorlar kesinlikle uzak daha yakınsan bil ki her iş her zaman her koşulda seni bekliyor demek beni de böyle bi süreç bekliyor maalesef bide görümcemler faln çok anlayşsz düşünceszler nasıl idare etcem bilmiyorum eltiniz haklı o yakın olduğu için kim bilir ne zoluğunu cekiyordur onların ondn öyle söylemş olablr

Kımse bana gurbet demesin dünyanın diğer ucunda yaşıyorum kocamla tekim bebeğimi çok zor büyütüyorum hele ılk zamanlar cok zordu :smiling_face_with_tear:bebegımı kucagıma alıp tuvaletimi yapıyordum ınsan yeri gelıyo yarım saat de olsa nefes almaya ihtiyac duyuyor, çok zormuş çook​:persevering_face:bebek yokken bu kadar zorlanmamıştım. Ama tabıkı varlıgına bin şükür, gurbet zor ama bebeşimle daha çekilebilir hala gelecek inşallah.. Ama ıyı tarafları da var bebeğimi kendi bildiklerime göre kafama göre büyütüyorum her kafadan ses cıkmıyor vs

valla ailemle aynı sehirdeyiz yürüme mesafesi ama ayda yılda bir gelirler çocuklar hafta sonu gider bazen ama ben pek gitmem eşimin ailesi rahmetli amca halayada bayramdan bayrama ben çekirdek ailemle mutluyum ha gurbet ha yakın bana ikiside ayni

Aile, arkadaş, kardeş vs bence insanın biraz nefes alabileceği kadar süre de olsa çocuğunu emanet edebileceği biri olmalı yakınında. Bugün çok kötü bir gün geçirdim. Eşimle tartıştık, ben işe gittim geldim ve küsüz konuşmuyoruz yani. Kayınvalidem yakın sayılır, kayınvalidemin annesi bize daha yakın oturuyor bugün ordaydılar. sağolsun eşimle yemek göndermiş, o yemeği yerken birden ağlamaya başladım bugün. O kadar güzeldi ki, anne yemeği.. Eşim ne kadar şanslı diye düşündüm, benim neden kimsem yok burda diye çok üzüldüm.. salı günü uzun zamandır istediğim bir online eğitimim var gündüz. 2 saatlik bir eğitim, sonrasında tekrarını izleyebileceğim bir eğitim ama o anda katılabilmek de kıymetli. Kızımı emanet edebileceğim kimsem olmadığı için mecburen kızımla katılıcam derse. Çizim yapmam gerekecek belki ama nasıl yapıcam bilmiyorum. Böyle zamanlar için ablam kardeşim ya da annem yakınımda olsaydı o kadar iyi olurdu ki.. bence gurbet çok zor. Allah hepimizin yardımcısı olsun.

Kıyamam Allah yardımcın olsun çalışan anne hem çok güçlü cesur başarılı annesin maalesef yapacak birşey olmuyor bende yaşadım hep Rabb’im Hep seninle olsun kolaylık versin

Çok teşekkür ederim :pleading_face: Rabbim hepimize yardımcı olsun bazen çok zor gerçekten :palms_up_together:t2::two_hearts:

Ya bu konu biraz beni kararsız bırakıyor .

Ikiside hem iyi hem kötü deyim . Aynı ilcede olup uzak yerlerde oturmak daha mantikli​:joy:

Şimdi benim.annemle kaynanam komşu. Bizim evde ikisine 10 dk mesafede. Simdi biz bir yere gideceğimiz zaman kızımızı hangisi müsait ise oraya bırakıyoruz .cogunlukla kaynanam bakar ..yada amcası bakar. Kizimla oyunlar oynar ..bizde işlerimizi hallederiz . Evde ben cok daralinca esim kızı alır annesinin yanına gider temizliğini yap sen diye ..Bu yönden çok iyi oluyor .
Ama yakın olunca da dk bası gidiyoruz o kötü. Haftanın 3 günü kaynamm yada annemgildeyiz .insan usaniyor valla. . Simdi kış geldi soba var koşa koşa gidiyorum sobayı sevdiğim için :joy::joy:

Gurbetlik bu bakımdan çok zor çevrende yoksa bebek bazen insanı çileden çıkarabiliyor. Biz de insanız biraz dinlenmeye vaktimiz olmalı yoksa hep bebek bebebk bir zaman sonra yıpratır insanı. .hele bir de 3 yaramaz çocuk düşünemiyorum bile ..o yönden çık zor .

Haaa bir de özlem olayi var ..insan özlüyor. Sevdikleri ile vakit geçirmek istiyor.

Mesla ben cok yakınım ablam ise gurbete . Yilda bir kere gelebilirse geliyor .. simdi cocugu oldu 2 tane cocukla tek basina gelmesi mümkün değil çok uzak ..Eminimki biraya gelmek için can atıyordur.

3 yaramaz çocuk :joy: insanlar annesine gidince biraz dinlenir ben ×2 yoruluyorum oraya gidince çocuklar bid annemin işler oluyo hiç gidesim gelmiyo çocukta zaten orda kucak istiyo bide sigara içiyorlar oylece gelip çocuğu alıp seviyorlar geçen gün annem ağzından öptü çocuğu eşimin yanında kırk kerede dedim öpme çocuğu diye ağzı tum yara oldu kaç tane ilaç kullandı emziği birakti geceleri uyumadı sabahlara kadar ama kadının umrunda değil dün yine öptü en son eşim kızacak bu seferde ortalık karışacak…bazen uzak olmak gerçekten iyi oluyo ayda yılda bi gorusursen belki kıymetin olur şimdi elden farksizim annemin gözünde hiç umursamaz beni arayıp sormaz ben 3 cocukla uğraşmaktan bitmisken bile aramiyorsun diye bana triplenir ..kısacası ne kadar uzak o kadar iyi​:hugs::hugs::hugs: