8 ay 14 günlük bebeğim bu yaz sıcakları başladığından beri çişleri baya azaldı memeyi de bir dakika emiyor sonra emzik gibi kullanıyor su içmiyor sevmiyor oyun oynuyor sadece her yolu denedim günde 4 5 kez avuç içi kadar çiş yapıyor doktora da gitsem kilosu normal olduğu için bir şey demiyorlar susuz kalacak diye korkuyorum var mı yaşayan ?
Benimki sekiz aydan beri öyle şuan bı gün oldu dokuz aya girdik idrar azlığı iştahsızlık doktora daha cuma günü gittim kan verdiler e idrar da gerekiyor dedi zaten yapmıyor iki kutuya yapicak zamanlama tutmuyor e benimki günde üç biberon su iciyorda yani
Biz de 5 ay 20 günlüğüz . 1 haftadır aşırı sıcak her beze belki 1 2 defa çiş yapıyor sanırım su da vermeye çalışıyorum sulu meyvelerde sanırım normal bir durum
Aynı durumu bende yaşadım ya şu an 11 aylık hâlâ suyu sevdiremedim içmiyor 9 aylıkken idrarı baya azalttı Dr götürdüm böbreklerine bakıldı idrar istendi bi şekilde verdik idrarı hiç bişey çıkmadı ondan sonra beslenmesine dikkat ettim sulu şeyler veriyorum birde çok terleyen bebeklerde az idrar yapar
Bende böbreklerinden korkuyorum işte ya böyle olunca ama az emdiği için de olduğunu biliyorum
Hiç yapmıyor olsaydı korkulurdu da az da olsa yapıyor ben bir günümü tamamen ona vermiştim tüm gün oyunla bişeylerle sıvı verdim o gün iyi idrar yapınca içim rahatlamıştı yinede götürmüştüm Dr ama o da bi problem olmadığını söylemişti hava sıcak terlede sıvı atıyorlar vücutta bide diş ten dolayı da iştahsızlık yaşıyor olabilir düzelir inşallah benim oğlum hâlâ bazı günler yemiyor doğru düzgün o gün yine az yapar idrarını
Sıvı neler veriyordunuz mesela
Çorba her gün veriyorum zaten onun dışında su içirmeye çalıştım kefir yemeklerle ayran vs
Benim kızım şuan bir yaşında ama 9,10 aylıkdan beri o şekilde bezi hiç dolu olmuyor doktora sorduğumda günde 4 kez idrarını yapıyorsa yeter bezinin dolması artık gerekmiyor demişdi. Tabi herhangi bir kilo boy veya başka bi şikayet yoksa. Yani her bez değişmesinde idrarını yapmışsa bi sorun teşkil etmiyor demişdi. Büyüdüğü için artık ter yoluylada sıvıyı atabilir ve katı gıdaya başladığı için sıvı alımı azalıyor onum için normal demişdi. Yani önceki aylara aldanıp bezi dolmuyor diye endişe etme demişdi. Mesela şu an kızım suyunu da güzel içiyor mamada kullanıyorum ama hala idrarı önceki aylar gibi değil her alt değişmemde yapmış oluyor ama dolu değil sadece gecedeki bezi dolu dolu oluyor o kadar. Eğer idrarında yoğun bi koku yoksa da endişe etme. Sıvı azlığını o şekilde de anlayabilirsin. Vücudun daki sıvı az olursa idrarıda yoğun kokar diyer söylemişdi doktorumuz
İşte benim sorunum bir kaç gecedir bezleri sabah da dolu olmuyor yani uzun zamandır bende gittim kilo boy normal olduğu için üzerine düşmediler ama dünkü bezi uyandığında bomboştu mesela düşünmeden durmak çok zor
Gece bezinin Tamamen boş olması düşündürür evet ozaman başka bir doktora götürüp tahlil yapmasını isteyin. Eğer normal dersede benim şüphelerim var içimin rahat olmasını istiyorum diyin hiç bir doktor buna karşı gelmez emin olun yinede siz sıvı tüketimini artırarak gözlem yapın içmiyorsa siz karşısında su için heves edip içecekdir benim kızım ilacı bile böyle kendi içiyor ondan sebep kaç kere şurup içmişliğim var heves ediyolar çünkü