İftara ezogelin tarifi verir misiniz?

Geçen gün burda açılan başlıktan mercimek çorbası yaptım sadece soğan mercimek ile çok güzel tuttu sebzeliden daha beğendim .
Ezogelini de bir türlü tutturamıyorum tarifleriniz varmı nasıl yapıyorsunuz

Ben bir çay bardağının yarısına denk gelecek kadar kırmızı mercimek bardağın kalan yarısına da pirinç ve bulgur koyarım yıkarım süzerim. Sonra tencereye sıvı yağ alıp biraz ısınınca ince ince doğradığım bir soğan ve birkaç diş sarımsak ekler kavururum. Sonra yıkanan mercimek pirinç ve bulguru ekler biraz kavurduktan sonra (çok değil bir iki dk falan) üzerine suyunu ve tuzunu ekler karıştırırım kapağını yarım kapatırım ara ara karıştırırım. Kaynamaya başladıktan sonra yaklaşık 15-20 dk kadar kısık ateşte kaynatırım. Sonra bir sos tavasında tereyağı çok az salça nane ve karabiberi kavurur çorba tenceresine eklerim. Birkaç dk da onunla kaynar. Sonra ocaktan alırım blenderdan geçiririm.

Severseniz mümkünse et suyu ya da tavuk suyu da ekleyebilirsiniz o da güzel bir lezzet katar.

Ben de bir soğan iki diş sarımsak biraz ölünceye kadar kavururum bir kaşık salça eklerim nane pulbiber tuz ekler biraz daha kavururum ben bir su bardağı kırmızı mercimeğe iki yemek kaşığı pirinç iki yemek kaşığı bulgur yıkayıp üstüne eklerim biraz su ekler pişiririm sonra blenderdan geçiririm kıvama göre su ilavesi yaparım bu şekilde çok lezzetli oluyor

Çok sağolun iki kişiyken bunu deneyeceğim eşimle :heart_with_arrow:

Çok sağolun bunu da deneyeceğim bi kaç yeriz bunu da :heart_with_arrow:

Bende yemek tarifi sitesinden görmüştüm ilk bu tarifi yapmıştım hatta ve yıllardır da bunu yaparım hiç değiştirmedim :smiling_face:

Çok teşekkür ediyorum bizde iki kişi oğlum zaten ertesi güne kalınca hemen katılaşıyorlar bende hep çok ölçekli yapınca ziyan da oldlar teşekkür ediyorum :hibiscus:

Çok teşekkür ediyorum herkese :heart:

Evet aynı tarif canım :heart_eyes: