İkinci çocuk

Kızlar sizce çocuklar arasındaki ideal yaş farkı ne olmalı bazıları üst uste doğurmak daha iyi diyor siz ne diyorsunuz

Kizlarimin arasinda 10 yil var kucugum 6.bucuk aylik olucak banada cok gec kaldin dediler ama iyikide gec kalmisim herseyi ozlemişiz yani evde iki cocuk pesine kosturmuyorum buyuk kizim elim kolum oldu yemegimi isimi kolay yapiyorum aralarinaz olsaydi eminim cok yipratici olurdu insan sinirlide oluyo yetemiyo herseye diye o yuzden soranlara acele etme doyorum

Bende aynı şekilde düşünüyorum ama bir yandan da beraber buyusunler diyorum anlık bişey geliyor böyle sanırım hugun hiç ağlamadin diye geldi bu düşünce :joy:

Beraber buyumesinler onlar zaten kardes Allah nasip ettikce beraber olucaklar eger ard arda olursa sende esinde cocuklarda yipranir belli bi sure hep kosturmaca hic biseye yetememe olucak cocuklara kizicaksim bagiricaksin yani illa boyle seyler olucak cok iyi dusun derim. Ama aralarinda yaş uzun olursa iste ozaman beraber buyumus olucaklar buyul kucuk kardesinin herseyine sahit olup unutmuycak ablalik abilik yapicak destek olucak sana ve en guzelide kucuk olanda abi yada abla sevgisini daha iyi bilicek cunki o buyutucek bi nevi onu. Tabi yetebilen bi sekilde halleden anneler var ama gercekden zor bence ben rahat oldugum halde bunaliyorum bazen

10 aylık kızım var kendi bebekliğini çocukluğunu yaşayamadan abla olsun istemiyorum tabi çok fazlası da büyük için sorun oluyor ortası bence 5 yaş fark ideal diye düşünüyorum evet tam rahata erdim derken ikinci oluyor ama yinede o dğşüncedeyim rabbim hayırlısını doğru zamanda nasip etsin

Valla doğru diyorsun bende bir yandan öyle düşünüyorum sanırım bı tık psikolojik yanını düşünmüyorum

Valla benim çocukların arasında 3 yaş var, kızım, benim hamilelikten önce de hamileyken de çok akıllıydı yardımcıydı, ama kardeşi doğduktan sonra çok değişti, onada ilgimizi hiç kısmadığımız halde yinede kıskandı galiba, çok zor tabi, bazen ikisi aynı anda huysuz oluyor, yorgunluğun çok fazla oluyor ama hamdolsun iyiki varlar, ben eğer çocuk istemeseydim bi daha isteyemezmişim çünkü rahatlığa alışıyosun, iyiki olmuş, onlar sağlıklı olsun da yorgun olsam da önemli değil diyorum çoğu zaman.

16 yaş var evet biraz fazla belki ama hic pişman degilim şuan ilk bebeğimi büyütüyorum sanki :smiling_face_with_three_hearts: 21 yasinda anne oldum ilk oğluma suan 38 yasindayim ve daha tecrubeli daha olgun herseyin daha bilincinde :slightly_smiling_face:

ablamin bebekleri arasında 2 yaş var. söyle soyleyeyim beli fıtık oldu :hushed_face: ne kadar arası çok o kadar iyi. bilimsel olanı bilmem ama anne açısından en iyisi bu bence. benim de bir tane bebişim var. onu büyütmek istiyorum önce. çünkü o da çocukluğunu yaşamali

4 sene falan bence ya Üst üste pskolji denen birşey kalmıyor akrdsm afe dersin tuvalete gitmeyi unutuyorum diyor yani daha biri anneye muhtacken bı tane daha anne kendine gelmiyor zaten ben aylardır bı güzel gece uykusuna hasretim :yawning_face::grin:

Bu kişiye göre değişir bence. İdeal olması gereken diye nitelendirilen bir yaş olmamalı. Bana yardımcı olan evimin işlerini yüklenen kimse yok oyuzden bebegim sutten kesilsin,enazindan ustunu degistirebilecek kıvama gelsin isterim 2.dogurmak icin ama kiminin kaynanasi cok iyi ilgileniyo yardimci olan var die erkenden sutten keserek doguruyo kimiside 5-10yas bekliyo kimisi 20sene sora jübile yapıyo​:sweat_smile:

Benim kardeşim ile aram 5 yaş ve bence çok ideal onun eve gelişini falan hatırlıyorum en azından mamasın yardım ettiğimi falan. Biraz büyüyünce beraber oyun oynamak anneye destek olmak için ideal olduğunu dişünüyorum büyük olan kendi ihtyaçlarını görebiliyor böylece anne de çok yorulmuyor diye düşünüyorum